Osobiście zrezygnowałem i z rybki i z pipki . A szkoda, bo to rewelacyjne rozwiązanie, tylko niedopracowane. W poprzednim aucie do 26 tyś. km skrzynia pracowała idealnie, potem zaczęło się poszarpywanie, a przy 70 tyś. wysypała się mechatronika. Naprawiłem, ale poszarpywanie zostało. Kolega ma, jeździ i sobie chwali, twierdząc, że wszystko jest OK! Przejechałem się jego autem...i okazało się że jest tak samo jak u mnie, ale on tego nie zauważa, nie wie czy było od początku, ani kiedy się pojawiło, a jeżeli nawet, to jemu to nie przeszkadza. Mnie niestety tak, więc w Atece wziąłem sprawy w swoje ręce i macham zadowolony wajchą . Powiem więcej, przy niewielkich przebiegach, ręczna zmiana biegów to frajda, ale przy dużych, DSG to zbawienie!!! Ja jeżdżę za mało, aby tęsknić za DSG, ale fajnie było, przyznaję!
Skrzynia DSG 7
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Skrzynia DSG 7
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Skrzynia DSG 7
DQ200 była wielokrotnie poprawiana, więc obecnie problemy zwykle występują dużo później. Kiedyś np. sprzęgła potrafiły paść już po 30kkm. Co oczywiście nie znaczy, że jest to już skrzynia bez problemów. Ale sam zamówiłem 1.4 (dostanę 1.5) z tą skrzynia. 5 lat gwarancji jest, więc na razie się mnie martwię.
Co do listy skrzyń - jest jeszcze DQ380. To samo, co 381, ale, 381 jest do napędu 4x4, a 380 dla ośki.
Co do listy skrzyń - jest jeszcze DQ380. To samo, co 381, ale, 381 jest do napędu 4x4, a 380 dla ośki.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Ja i tak zakładam że po 5 latach wezmę kolejne auto, więc dużego stresu nie mam.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Oczywiście, możesz tak zrobić, ale chyba nie chodzi o to, aby sprzedawać auto zaraz po upływie gwarancji, ze strachu że się zepsuje! Przecież to Ty poniosłeś (wcale nie małe ) koszty skrzyni DSG i powinieneś z tego korzystać w pełni, a nie akceptować szarpanie i modlić się aby się nie zepsuła . Często obecność DSG w aucie przy odsprzedaży, jest kontrargumentem do obniżenia ceny, zamiast być powodem do jej podniesienia. Ludzie są często świadomi usterkowości i kosztów z tym związanych. Na szczęście powstaje coraz więcej warsztatów ogarniających temat, bo serwisy autoryzowane oferują wymianę na nową i to za kosmiczne pieniądze.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Tutaj nie chodzi o strach tylko o zasadę, to moje 3 nowe auto, 4 lata leasingu i do żyda.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Co by nie napisać o skrzyni DSG 7 to bije ona na łeb np. taką skrzynię CVT w Hondzie CRV
Odbyłem właśnie jazdę testową najnowszą Hondą CRV z benzynowym silnikiem 1,5 VTEC TURBO 193KM i skrzynią bezstopniową CVT
Uwierzcie mi na słowo działanie skrzyni DSG pomimo wszystkich jej wad ,to zupełnie inna bajka niż najnowsza skrzynia CVT w Hondzie CRV
Vw Tiguan 2.0 TSI 180KM DSG 7 vs Honda CRV 1,5 VTEC TURBO 193KM CVT
Odbyłem właśnie jazdę testową najnowszą Hondą CRV z benzynowym silnikiem 1,5 VTEC TURBO 193KM i skrzynią bezstopniową CVT
Uwierzcie mi na słowo działanie skrzyni DSG pomimo wszystkich jej wad ,to zupełnie inna bajka niż najnowsza skrzynia CVT w Hondzie CRV
Vw Tiguan 2.0 TSI 180KM DSG 7 vs Honda CRV 1,5 VTEC TURBO 193KM CVT
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Co by nie mówić, nawet jeżeli notuję bardzo delikatne szrpnięcie przy reduckji z 4 na 3 to DSG sprawuje się super, jeździ się kapitalnie.
Gdzieś tu na forum czytałem, że zdarza jej się zmieniać biegi ospale przy wyprzedzaniu / przyspieszaniu. Mowa... dotykam 2x łpatki "-" na kierownicy i nawet nie zwiększam nacisku pedału gazu. Czas reakcji jest szybszy niż gdybym maglował manualną wajchą, a przy tym nie urywa karku pasażerom tylko przyjemnie wciska w fotel. Ot co.
Dobrze, że są różne skrzynie na rynku i jest do czego porównać jak choćby z tą Hondą, ale satysfakcję daje to, że ona ciągle wypada lepiej.
Mam za to wrażenia z nowych aut Toyoty i kilkuletniego Lexusa, gdzie montowane są bezstopniowe przekładnie i one może dla komfortu jazdy wypadają ciut lepiej (płynność na rondzie, w zakrętach), ale wycie, dźwiek jest nie do ZAAKCEPTOWANIA.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzynia DSG 7
Podsumowując lekko temat.Skrzynie DSG są jednak najbardziej chwalone za komfort uzytkowania i rozwiązania techniczne.Co do trwałości to nie wiem Moja Ateca ma 13 tysi przebiegu i jeszcze ponad dwa lata gwarancji.Do tej pory nic się nie działo a jeżdzi mi sie super.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Witam
Po przejechaniu około 20 tysi mam zmiany w zachowaniu DSG Zmiana biegów zrobiła się mniej płynna.
Objawy są takie, że zmiana biegów z 2 na 3 wydłużyła się o jakieś 300 Obr./min tak samo jest przy zmianie z 4 na 5 Jest to dość odczuwalne w postaci wycia silnika podczas zmiany właśnie tych przełożeń coś jakby sprzęgło miało poślizg, ale tylko podczas zmiany z 2 na 3 i z 4 na 5.
Teraz mam przejechane 29 tysi Na szczęście nie pogarsza się 29 października mam wizytę w serwisie ciekawe co na to powiedzą.
Pozdrawiam
Po przejechaniu około 20 tysi mam zmiany w zachowaniu DSG Zmiana biegów zrobiła się mniej płynna.
Objawy są takie, że zmiana biegów z 2 na 3 wydłużyła się o jakieś 300 Obr./min tak samo jest przy zmianie z 4 na 5 Jest to dość odczuwalne w postaci wycia silnika podczas zmiany właśnie tych przełożeń coś jakby sprzęgło miało poślizg, ale tylko podczas zmiany z 2 na 3 i z 4 na 5.
Teraz mam przejechane 29 tysi Na szczęście nie pogarsza się 29 października mam wizytę w serwisie ciekawe co na to powiedzą.
Pozdrawiam
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzynia DSG 7
patryk7133 pisze: ↑18 paź 2018, 13:47Witam
Po przejechaniu około 20 tysi mam zmiany w zachowaniu DSG Zmiana biegów zrobiła się mniej płynna.
gdzies slyszalem ze te skrzynie "ucza" sie jazdy pod styl jazdy kierowcy. moze po prostu jezdziles spokojniej niz byla zaprogramowana?