Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

zinger pisze:
17 paź 2018, 10:35
Czyli albo rybka albo pipka ;)
Osobiście zrezygnowałem i z rybki i z pipki ;). A szkoda, bo to rewelacyjne rozwiązanie, tylko niedopracowane. W poprzednim aucie do 26 tyś. km skrzynia pracowała idealnie, potem zaczęło się poszarpywanie, a przy 70 tyś. wysypała się mechatronika. Naprawiłem, ale poszarpywanie zostało. Kolega ma, jeździ i sobie chwali, twierdząc, że wszystko jest OK! Przejechałem się jego autem...i okazało się że jest tak samo jak u mnie, ale on tego nie zauważa, nie wie czy było od początku, ani kiedy się pojawiło, a jeżeli nawet, to jemu to nie przeszkadza. Mnie niestety tak, więc w Atece wziąłem sprawy w swoje ręce i macham zadowolony wajchą :D. Powiem więcej, przy niewielkich przebiegach, ręczna zmiana biegów to frajda, ale przy dużych, DSG to zbawienie!!! Ja jeżdżę za mało, aby tęsknić za DSG, ale fajnie było, przyznaję!


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Felix »

DQ200 była wielokrotnie poprawiana, więc obecnie problemy zwykle występują dużo później. Kiedyś np. sprzęgła potrafiły paść już po 30kkm. Co oczywiście nie znaczy, że jest to już skrzynia bez problemów. Ale sam zamówiłem 1.4 (dostanę 1.5) z tą skrzynia. 5 lat gwarancji jest, więc na razie się mnie martwię.
Co do listy skrzyń - jest jeszcze DQ380. To samo, co 381, ale, 381 jest do napędu 4x4, a 380 dla ośki.

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pepeg »

Ja i tak zakładam że po 5 latach wezmę kolejne auto, więc dużego stresu nie mam.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Pepeg pisze:
17 paź 2018, 12:31
Ja i tak zakładam że po 5 latach wezmę kolejne auto, więc dużego stresu nie mam.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Oczywiście, możesz tak zrobić, ale chyba nie chodzi o to, aby sprzedawać auto zaraz po upływie gwarancji, ze strachu że się zepsuje! Przecież to Ty poniosłeś (wcale nie małe ) koszty skrzyni DSG i powinieneś z tego korzystać w pełni, a nie akceptować szarpanie i modlić się aby się nie zepsuła ;) . Często obecność DSG w aucie przy odsprzedaży, jest kontrargumentem do obniżenia ceny, zamiast być powodem do jej podniesienia. Ludzie są często świadomi usterkowości i kosztów z tym związanych. Na szczęście powstaje coraz więcej warsztatów ogarniających temat, bo serwisy autoryzowane oferują wymianę na nową i to za kosmiczne pieniądze.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pepeg »

Tutaj nie chodzi o strach tylko o zasadę, to moje 3 nowe auto, 4 lata leasingu i do żyda.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: chris »

Co by nie napisać o skrzyni DSG 7 to bije ona na łeb np. taką skrzynię CVT w Hondzie CRV ;)
Odbyłem właśnie jazdę testową najnowszą Hondą CRV z benzynowym silnikiem 1,5 VTEC TURBO 193KM i skrzynią bezstopniową CVT ;)
Uwierzcie mi na słowo działanie skrzyni DSG pomimo wszystkich jej wad ,to zupełnie inna bajka niż najnowsza skrzynia CVT w Hondzie CRV :)



Vw Tiguan 2.0 TSI 180KM DSG 7 vs Honda CRV 1,5 VTEC TURBO 193KM CVT :lol:


kriswarchol
Posty: 55
Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: kriswarchol »

zinger pisze:
17 paź 2018, 10:30
Wyzej juz masz jasno napisane, ze to DQ 381 mokra, czyli teoretycznie ta lepsza, ale z tego watku wyniaka, ze jednak gorsza :lol:
Co by nie mówić, nawet jeżeli notuję bardzo delikatne szrpnięcie przy reduckji z 4 na 3 to DSG sprawuje się super, jeździ się kapitalnie. 8-)

Gdzieś tu na forum czytałem, że zdarza jej się zmieniać biegi ospale przy wyprzedzaniu / przyspieszaniu. Mowa... dotykam 2x łpatki "-" na kierownicy i nawet nie zwiększam nacisku pedału gazu. :D Czas reakcji jest szybszy niż gdybym maglował manualną wajchą, a przy tym nie urywa karku pasażerom tylko przyjemnie wciska w fotel. Ot co. :D

Dobrze, że są różne skrzynie na rynku i jest do czego porównać jak choćby z tą Hondą, ale satysfakcję daje to, że ona ciągle wypada lepiej.

Mam za to wrażenia z nowych aut Toyoty i kilkuletniego Lexusa, gdzie montowane są bezstopniowe przekładnie i one może dla komfortu jazdy wypadają ciut lepiej (płynność na rondzie, w zakrętach), ale wycie, dźwiek jest nie do ZAAKCEPTOWANIA.

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: dario37 »

Podsumowując lekko temat.Skrzynie DSG są jednak najbardziej chwalone za komfort uzytkowania i rozwiązania techniczne.Co do trwałości to nie wiem Moja Ateca ma 13 tysi przebiegu i jeszcze ponad dwa lata gwarancji.Do tej pory nic się nie działo a jeżdzi mi sie super. :)
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: patryk7133 »

Witam
Po przejechaniu około 20 tysi mam zmiany w zachowaniu DSG Zmiana biegów zrobiła się mniej płynna.
Objawy są takie, że zmiana biegów z 2 na 3 wydłużyła się o jakieś 300 Obr./min tak samo jest przy zmianie z 4 na 5 Jest to dość odczuwalne w postaci wycia silnika podczas zmiany właśnie tych przełożeń coś jakby sprzęgło miało poślizg, ale tylko podczas zmiany z 2 na 3 i z 4 na 5.
Teraz mam przejechane 29 tysi Na szczęście nie pogarsza się 29 października mam wizytę w serwisie ciekawe co na to powiedzą.

Pozdrawiam

fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: fuelcare »

patryk7133 pisze:
18 paź 2018, 13:47
Witam
Po przejechaniu około 20 tysi mam zmiany w zachowaniu DSG Zmiana biegów zrobiła się mniej płynna.

gdzies slyszalem ze te skrzynie "ucza" sie jazdy pod styl jazdy kierowcy. moze po prostu jezdziles spokojniej niz byla zaprogramowana?

ODPOWIEDZ