Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
patryk7133
Posty: 1078
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: patryk7133 »

fuelcare pisze:
18 paź 2018, 17:57
patryk7133 pisze:
18 paź 2018, 13:47
Witam
Po przejechaniu około 20 tysi mam zmiany w zachowaniu DSG Zmiana biegów zrobiła się mniej płynna.

gdzies slyszalem ze te skrzynie "ucza" sie jazdy pod styl jazdy kierowcy. moze po prostu jezdziles spokojniej niz byla zaprogramowana?
He :) Jeśli tak by było to było by super
Tylko ta teoria do mnie nie przemawia Jeżdżę dużo w różnych warunkach często mam dalekie trasy około 1000 km A na co dzień minimum 90 km Od początku użytkowania Ateci jeżdżę w różnych trybach i z różnym temperamentem zależy od nastroju i wielu innych czynników Tak że nie myśl sobie że kupiłem auto i jeżdżę nim tylko w niedziele do kościoła :) Wracając do tematu to objawy w działaniu mojej DSG są takie: Przy normalnej spokojnej jeździe w trybie NORMAL biegi zawsze zmieniają się przy 1800/1900 obr/min W trybie ECO są jeszcze mniejsze obroty oczywiście na drodze bez wzniesień bo pod górkę to co innego
Tak właśnie było w moim przypadku do przejechania około 20 t/km później mój komfort jazdy zaczął być zakłócany przez właśnie wycie silnika podczas zmiany biegów ale tylko bieg 3 i 5 Pozostałe zachowują się tak jak na początku a zanim wskoczy bieg 3 czy 5 Obroty silnika podchodzą do 2200 a nawet 2300 Pozostałe biegi zmienia przy 1800/1900 obr/min To nie jest normalne zachowanie tej skrzyni i nie sądzę by styl jazdy przeprogramował tak skrzynię

Pozdrawiam



Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


bogus5marcin
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2018, 10:28
Samochód: Chwilowo brak
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: bogus5marcin »

Z tego co pamiętam to bieg 3 i 5 oraz chyba wsteczny realizowane są za pomca jednego sprzęgła pozostałe biegi za pomocą 2. Wynikało by z tego, że masz uślizg na tym 1 co może byc pierwszą oznaka jego powolnego końca.
Zwracam jedynie uwagę, że nie jestem specjalistą w tej materia a jedynie wnioskuję to z przeczytanych artykułów znalezionych w sieci.

root
Administrator
Posty: 732
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 770 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: root »

Jedno sprzęgło jest do nieparzystych, drugie do parzystych (skrzynia w każdym momencie jest gotowa do zmiany na kolejny lub poprzedni bieg). Nie wiem jak ze wstecznym szczerze mówiąc…

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 384 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

root pisze:
24 paź 2018, 11:12
Jedno sprzęgło jest do nieparzystych, drugie do parzystych (skrzynia w każdym momencie jest gotowa do zmiany na kolejny lub poprzedni bieg). Nie wiem jak ze wstecznym szczerze mówiąc…
Bieg wsteczny obsługiwany jest razem z biegami 2,4,6 czyli parzystymi.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Luk4as
Posty: 851
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Luk4as »

Panowie a np w przypadku zmiany kół na jakim biegu należy zostawić samochód, żeby nie narobić biedy ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 384 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Luk4as pisze:
24 paź 2018, 14:37
Panowie a np w przypadku zmiany kół na jakim biegu należy zostawić samochód, żeby nie narobić biedy ?
W manualu jedynka lub wsteczny, w automacie blokujemy skrzynię, czyli P. Zaciągamy też ręczny, a dla pełnego bezpieczeństwa, kliny pod koła z przeciwnej strony !
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

patryk7133
Posty: 1078
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: patryk7133 »

Automat Przetestowałem to kilkukrotnie dokładnie cztery razy w przypadku ustawienia skrzyni automatycznej w położeniu „P” mogą pojawić się problemy Jest to gdzieś opisane na Forum od tamtej pory używam położenia skrzyni w punkcie „N” i zaciągniętym ręcznym Oczywiście mowa o zmianie kół przy użyciu podnośnika warsztatowego (winda) jeśli mamy zamiar zmienić koła przy użyciu lewarka to oczywiście w sposób opisany przez sailor 88

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 384 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Ten "problem" w sumie nie jest żadnym problemem, tak na prawdę. Co najwyżej, po opuszczeniu auta trudniej (ciężej) wypiąć dźwignię z położenia P ! Wynika to z blokowania układu napędowego (kół) w położeniu P przez specjalne koło blokady postojowej i zapadki. Zawieszenie odpręża się przy unoszeniu auta i po opuszczeniu, koła trafiają w trochę inne miejsce na podłożu, co powoduje klinowanie zapadki. Takie samo zjawisko występuje po zaparkowaniu na pochyłości i przestawienie w tryb P bez wcześniejszego zaciągnięcia ręcznego. Po zwolnieniu hamulca zasadniczego, auto przesunie się pod własnym ciężarem o kilka centymetrów i zatrzyma po "zablokowaniu" się skrzyni. Przestawienie dźwigni będzie teraz wymagało użycia siły, bo zapadka opiera się o wycięcie w kole blokującym. Ale w sumie niczym to nie grozi i nie wpływa na pracę skrzyni. Znam przypadki wzywania lawety do rzekomo zablokowanej skrzyni. Przyjechał "laweciarz", przestawił dźwignię i skasował 300 PLN :D Warto sobie przećwiczyć to na pochyłości.... A tu rysunek poglądowy blokady:
Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Luk4as
Posty: 851
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Luk4as »

Hmmm...slyszalem o przypadku ze po wbiciu P skrzynia sie nie blokowala. Czyli nastapilo uszkodzenie. Czy to moglo nastapic w wyniku tego co napisales wyzej ? No chyba ze ktos podczas jazdy wbil P ;)

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 384 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Luk4as pisze:
24 paź 2018, 20:03
Hmmm...slyszalem o przypadku ze po wbiciu P skrzynia sie nie blokowala. Czyli nastapilo uszkodzenie. Czy to moglo nastapic w wyniku tego co napisales wyzej ? No chyba ze ktos podczas jazdy wbil P ;)
Przyczyn może być kilka... najbardziej prozaiczna, to uszkodzenie samego mechanizmu sterowania (DSG jest sterowana mechanicznie za pomocą cięgła), a trybu P nie załączysz w czasie jazdy, jest blokada!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ