ty masz dq250?bo wydawalo mi sie ze taka jak ja dq200
Skrzynia DSG 7
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 lut 2020, 10:56
- Samochód: Seat Ateca 2.0 XC TSI 4x4 190km
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Skrzynia DSG 7
JA po niecałych 2 tygodniach użytkowania zauważyłem że na 2 biegu w zakresie 1300-1500 obr słychac delikatne "rzężenie". NA pozostałych biegach cisza. Przypuszczam że to ze skrzyni coś słychać. Czy ktoś miał taki objaw?
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Jak już to DQ200, bo DQ250 to 6 biegowa skrzynia, bardzo podatna na modyfikacje (znosi nawet do 550nm), w moim przypadku (DQ381) szarpania to fakt faktem nieco za duże słowo, ale jednak czuć, że ta płynność jest "zachwiana".
Ostatnio zmieniony 18 lut 2020, 10:48 przez Kuchar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
Potwierdzam, przy jeździe miejskiej (prawie pełzaniu), zmiana z 4 na 3 nie jest do końca płynna, ale mam wrażenie, że tylko na zimnej skrzyni, bo zupełnie nie pamiętam, żeby udało mi się to wywołać jak silnik / skrzynia się rozgrzeją.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Skrzynia DSG 7
A u mnie z kolei przełożenia 3 > 4 i 4 < 3 działają idealnie płynnie, za to czasami (nie zawsze) lekko odczuję przełożenie 2 > 1. Nie jest to żadne szarpnięcie ale da się je troszkę wyczuć w stosunku do innych przełożeń (i absolutnie nie przeszkadza, tak tylko czytając ten temat i będąc wyczulonym zauważyłem).
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Jak już wątek ożył to podejmę temat podobny.
Mam podjazd pod dom i jak zbliżam się do niego to zwalniam do 10-15 km/h i ręcznie daje łopatką raz w dół. Skrzynia z D3 schodzi od razu na M1. Podjeżdżam i na prostym daję wajchą w dół na D, dalej sama zmienia na D2.
Czy dobrze robię?, bo jak nie dam M1 to skrzynia przy 10-15 km/h z D3 daje D2 i podjeżdża. A wskazujecie jako nadmierne zużywanie sprzęgieł.
Ja mam dopiero 2k km i skrzynia chodzi super, ale zauważyłem że ACT lepiej działa w trybie D niż S. W D nie czuć tego.
Mam podjazd pod dom i jak zbliżam się do niego to zwalniam do 10-15 km/h i ręcznie daje łopatką raz w dół. Skrzynia z D3 schodzi od razu na M1. Podjeżdżam i na prostym daję wajchą w dół na D, dalej sama zmienia na D2.
Czy dobrze robię?, bo jak nie dam M1 to skrzynia przy 10-15 km/h z D3 daje D2 i podjeżdża. A wskazujecie jako nadmierne zużywanie sprzęgieł.
Ja mam dopiero 2k km i skrzynia chodzi super, ale zauważyłem że ACT lepiej działa w trybie D niż S. W D nie czuć tego.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Frodo, kpisz sobie ze mnie czy powaga ?
Ja zdaje sobie sprawę, że jestem trochę przewrażliwiony, ale niektórzy pisali, że zatrzymują się w korkach, by skrzynia sama dała D1, a nie pełzała na D2.
Jak moje kombinacje mają mi oszczędzić sprzęgła, to żaden wysiłek, ale jak to psu na budę, to zaprzestanę.
Podjazd jest stromy, na 2 manualem (drugie auto) ciężko wyjechać, bo nie ma rozpędu (skręt kąt 90 st).
Ja zdaje sobie sprawę, że jestem trochę przewrażliwiony, ale niektórzy pisali, że zatrzymują się w korkach, by skrzynia sama dała D1, a nie pełzała na D2.
Jak moje kombinacje mają mi oszczędzić sprzęgła, to żaden wysiłek, ale jak to psu na budę, to zaprzestanę.
Podjazd jest stromy, na 2 manualem (drugie auto) ciężko wyjechać, bo nie ma rozpędu (skręt kąt 90 st).
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Skrzynia DSG 7
A spróbuj zwolnić jeszcze troszeczkę przed podjazdem, bo powinna Ci zrzucić do D1, ja mam u siebie stromy wyjazd z garażu i jak przejeżdżam przez bramę (która jest tuż przed podjazdem) to zwalniam do jakichś chyba 5 km/h (żeby się mentalnie zmieścić), zrzuca mi wtedy do D1 i dodając gazu już na podjeździe ciągnie na D1 dopóki nie wyjadę na prostą. Może ten "odruch" będzie troszkę wygodniejszy.Rafiner pisze: ↑19 lut 2020, 23:55Jak już wątek ożył to podejmę temat podobny.
Mam podjazd pod dom i jak zbliżam się do niego to zwalniam do 10-15 km/h i ręcznie daje łopatką raz w dół. Skrzynia z D3 schodzi od razu na M1. Podjeżdżam i na prostym daję wajchą w dół na D, dalej sama zmienia na D2.
Czy dobrze robię?, bo jak nie dam M1 to skrzynia przy 10-15 km/h z D3 daje D2 i podjeżdża. A wskazujecie jako nadmierne zużywanie sprzęgieł.
Ja mam dopiero 2k km i skrzynia chodzi super, ale zauważyłem że ACT lepiej działa w trybie D niż S. W D nie czuć tego.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Thecichy, poćwicze co lepiej. Ale skoro ok, to tak robię.
Ja podchodzę tak, że jeśli sprzęgła mi starczą na 150 tys. km to akceptuje wydatek na nowe, ale ok 100 tys. to żenada.
Ja podchodzę tak, że jeśli sprzęgła mi starczą na 150 tys. km to akceptuje wydatek na nowe, ale ok 100 tys. to żenada.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.