Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Endrju »

Też uważam że musiała być jakaś wada. Ja w poprzedniej Atece miałem 57kkm jak poszła do sprzedaży i nic się nie działo w teraźniejszej mam 54kkm i działa również bez zarzutu.


Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: krowka1978 »

Rafiner pisze:
08 lut 2024, 17:57
Kubawojcik pisze:
08 lut 2024, 16:33
Generalnie to chyba jakos przy 10000 zaczela mi przeszkadzac ale nie porownywalem z innym wiec tlumaczylem ja tym ze jest poprostu slaba. Na sporcie pracowala lepiej. Zglaszalem w aso ale bez błędów i objawów ktore mozna uslyszec nie bardzo mieli checi wymienic sprzegla. Teraz piszczy przy zmianie z 3 na 4 i nie zawsze reaguje na łopatki wiec latwiej im to producentowi wytlumaczyc. Z tego co czytalem to wymiana sprzegiel 2-3 razy w ramach gwarancji to raczej norma :) oprocz wymiany sprzegiel zmiana softu skrzyni celem zwiekszenia cisnienia.
Ale zwiększenie ciśnienia czego ? bo mówiono mi ze w DQ200 zapinanie sprzęgieł jest mechaniczne jak w manualu.

Ja mam 46 tys km przebiegu i mi nic sie nie dzieje, ladnie zmienia biegi, nie piszczy, nie stuka. Do konca gwarancji mam 8 miesiecy, ale szykuje się na tuning DSG, bo jazda z 1400 obr to przesada.

Musiales miec wade fabryczna skoro juz przy 10 tys km cos sie zaczelo dziac, albo skrajna jazda w korkach na polsprzegle. Jakby sie tak sprzegla sypaly, to by wiecej ludzi o tym pisalo i szukalo ratunku.
Zwlaszcza ze poprzednio wytrzymalo ci 120 tys km, a to spoko przebieg. Ja licze na 100 tys i bede zadowolony.
W każdej DSG są mechanicznie zapinane sprzęgła. W DQ200 na zewnątrz mechatroniki wystają "bolce" sterowane hydraulicznie, które naciskają na "łopatki" sprzęgieł. Żeby to następowało w układzie hydraulicznym mechatroniki musi być odpowiednie ciśnienie, do przestawiania wybieraków też. Ciśnienie robi pompa elektryczna, do tego jest jeszcze obecny akumulator ciśnienia.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Kubawojcik »

120 tys zrobilem w poprzednim aucie (1.6 tdi) dq200 chyba jedno z pierwszych (ok 10 lat temu)
Jak szukalem info o tym piszczeniu to glownie fora skody (pewnie dlatego ze tego jezdzi najwiecej)
Bylo kilka postow z przebiegami ponizej 50 i kilka przy 80. Ziomek z aso jak mu powiedzialem ze piszczy to od razu wsiadl i wiedzial co zrobic zeby zapiszczalo. Temat jest dobrze znany i jest na to procedura serwisowa polegajaca na wymianie sprzegiel + regulacja podkladkami + update softu. Bo sprzegla sie nie zmienily tzn zaloza takie jak fabryka (nie poprawili ich) wiec ratuja sie softem. Usługa poza gwarancja 6k pln :)

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: krowka1978 »

Kubawojcik pisze:
08 lut 2024, 20:12
120 tys zrobilem w poprzednim aucie (1.6 tdi) dq200 chyba jedno z pierwszych (ok 10 lat temu)
Jak szukalem info o tym piszczeniu to glownie fora skody (pewnie dlatego ze tego jezdzi najwiecej)
Bylo kilka postow z przebiegami ponizej 50 i kilka przy 80. Ziomek z aso jak mu powiedzialem ze piszczy to od razu wsiadl i wiedzial co zrobic zeby zapiszczalo. Temat jest dobrze znany i jest na to procedura serwisowa polegajaca na wymianie sprzegiel + regulacja podkladkami + update softu. Bo sprzegla sie nie zmienily tzn zaloza takie jak fabryka (nie poprawili ich) wiec ratuja sie softem. Usługa poza gwarancja 6k pln :)
Co oni regulują podkładkami? Podejrzewam co, jeżeli to jest to o czym myślę, to partactwo na całego. Zapewne chodzi o popychacze sprzęgieł. Te akurat są różnej długości i owe trzeba odpowiednio dobierać, takie jakie fabryka założyła, a jak złe założyła, to zamiast podkładek ich wymiana na poprawny rozmiar. Zdarza się, że fachmany wymieniają na inną długość. Różne wtedy jaja dzieją się ze sprzęgłami...
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

krowka1978 pisze:
08 lut 2024, 19:57
W każdej DSG są mechanicznie zapinane sprzęgła. W DQ200 na zewnątrz mechatroniki wystają "bolce" sterowane hydraulicznie, które naciskają na "łopatki" sprzęgieł. Żeby to następowało w układzie hydraulicznym mechatroniki musi być odpowiednie ciśnienie, do przestawiania wybieraków też. Ciśnienie robi pompa elektryczna, do tego jest jeszcze obecny akumulator ciśnienia.
Źle sie wyrazilem. Chodzi o to ze sprzegla sa dociskane mechanicznie i nie ma sposobu na wieksze docisniecie sprzegiel hydraulicznie itp.
To co pisales, to tak w mechatronice cisnienie oleju zmienia/zasterowuje biegi.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Capa
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2021, 21:54
Samochód: Seat Ateca 1.5 XP Dsg
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Capa »

Również u mnie już ponad 36k w 3 lata, skrzynia chodzi bardzo ładnie. Nic nie piszczy, ani nie szarpie. I oby tak dalej! :)
Więc wymiany 3-4 razy w trakcie gwarancji musiała chyba dotyczyć jakiejś konkretnej partii, gdzie coś skopali.

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Kubawojcik »

krowka1978 pisze:
08 lut 2024, 21:34
Kubawojcik pisze:
08 lut 2024, 20:12
120 tys zrobilem w poprzednim aucie (1.6 tdi) dq200 chyba jedno z pierwszych (ok 10 lat temu)
Jak szukalem info o tym piszczeniu to glownie fora skody (pewnie dlatego ze tego jezdzi najwiecej)
Bylo kilka postow z przebiegami ponizej 50 i kilka przy 80. Ziomek z aso jak mu powiedzialem ze piszczy to od razu wsiadl i wiedzial co zrobic zeby zapiszczalo. Temat jest dobrze znany i jest na to procedura serwisowa polegajaca na wymianie sprzegiel + regulacja podkladkami + update softu. Bo sprzegla sie nie zmienily tzn zaloza takie jak fabryka (nie poprawili ich) wiec ratuja sie softem. Usługa poza gwarancja 6k pln :)
Co oni regulują podkładkami? Podejrzewam co, jeżeli to jest to o czym myślę, to partactwo na całego. Zapewne chodzi o popychacze sprzęgieł. Te akurat są różnej długości i owe trzeba odpowiednio dobierać, takie jakie fabryka założyła, a jak złe założyła, to zamiast podkładek ich wymiana na poprawny rozmiar. Zdarza się, że fachmany wymieniają na inną długość. Różne wtedy jaja dzieją się ze sprzęgłami...
No sam sobie odpowiedziales.

coulomb
Posty: 91
Rejestracja: 27 lis 2021, 16:53
Samochód: Seat Ateca Style 1.5 TSI DSG
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: coulomb »

30k w ok. 1,5 roku. Zero problemów, odpukać.

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Kubawojcik »

Sprzęgła wymienione. Zobaczymy ile te wytrzymają :)

atecaozto
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2024, 9:52
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: atecaozto »

Witam, jestem nowy w temacie bo właśnie odebrałem Atec'ę z salonu i dopiero mam 150 km przebiegu, ale do celu, zastanawiam się nad charakterystyka działania skrzyni DSG w tym modelu (silnik 1.5 TSI więc skrzynia dq200), przy delikatnym (takim w granicach max 1/4 pedału gazu), podczas przyspieszania przerzuca biegi bardzo szybko, i tutaj wiem że to chyba normalne bo tak jest to zestrojone, ale same przełożenia, zwlaszcza te niższe (2-3 3-4 4-5), między zmianami mam wrażenie jakby minimalnego podbicia obrotów, nie jest to tak że rosną o niewiadomo ile ale jakby minimalne przytrzymanie obrotów między zmiana, raczej przy mocniejszym wciśnięciu tego nie ma, tak samo nie zauważyłem na wyższych biegach, zużyte sprzęgło raczej wykluczam bo auto ma dopiero 3 dni i 150 km ale czy to prawidłowe działanie? Może poprostu ta skrzynia ma jakąś funkcje adaptacji i potrzeba czasu aż będzie od razu zrzucać biegi na dół, Mam również wrażenie że występuje to jak jeszcze nie osiągnie pełnej temperatury roboczej, ale nie jestem tego pewny,
Proszę o opinie użytkowników którzy mają już jakieś doświadczenie odnośnie użytkowania tej skrzyni, co robić żeby jej szybko nie "zużyć", jak jeździć i ją traktować, a przy okazji zapytam, czy ewentualnie gwarancja (5 lat obejmuje wymianę sprzęgieł w tym modelu??) 🙂
Ateca 1.5 TSI 150KM DSG7 2024r.

ODPOWIEDZ