Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: tomal218 »

Rafiner pisze:
25 lis 2021, 21:13
Borsuk, a gdzie auto jest i było użytkowane ? W mieście z korkami po godzinie podjeżdżania, czy małe miasto bez dużych korków.
Kolega #Borsuk#napisał ze auto jest z My 17 i ma je od niedawna wiec napewno nie wie jak było użytkowane


oso soplón !!! :lol:

Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

tomal218 pisze:
25 lis 2021, 22:37
Rafiner pisze:
25 lis 2021, 21:13
Borsuk, a gdzie auto jest i było użytkowane ? W mieście z korkami po godzinie podjeżdżania, czy małe miasto bez dużych korków.
Kolega #Borsuk#napisał ze auto jest z My 17 i ma je od niedawna wiec napewno nie wie jak było użytkowane
Jak kupił auto z Warszawy, Krakowa, Katowic to pewnie korki na godzinę. Jak z mniejszego miasta to pewnie mniej, a jak z małej miejscowości to korków brak. I wtedy może się domyśleć czy to sprzęgła czy pomoże adaptacja.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: patryk7133 »

Borsuk pisze:
25 lis 2021, 19:18

Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale mój silnik ma to samo od nowości i raczej nie ma to nic wspólnego z DSG.
Sprawdzałeś to z włączonym Auto Hołd?

Ps: Chętnie dowiem się czy inni użytkownicy 1,4 TSI też mają nierównomierną pracę silnika na niskich obrotach na postoju?

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: tomal218 »

patryk7133 pisze:
26 lis 2021, 2:07
Borsuk pisze:
25 lis 2021, 19:18

Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale mój silnik ma to samo od nowości i raczej nie ma to nic wspólnego z DSG.
Sprawdzałeś to z włączonym Auto Hołd?

Ps: Chętnie dowiem się czy inni użytkownicy 1,4 TSI też mają nierównomierną pracę silnika na niskich obrotach na postoju?
Tez tak mam to normalne ze pod dużym obciążeniem wyczuwalne lekkie drgawki sprawdzałem wszystkie opcje i jak wyłącze klime i resztę prądożernych urządzeń drgawek brak kiedyś w salonie sprawdzałem kilka egzemplarzy 1.4 ateca Leon arona i było tak samo ,już się do tego przyzwyczaiłem ale w jednej atece w salonie wyczuwalne było bardziej ,nie ma się czym przejmować
Za ten post autor tomal218 otrzymał podziękowanie:
Borsuk (26 lis 2021, 9:48)
Ocena: 5.26%
oso soplón !!! :lol:

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: mczelny2401 »

U mnie też jest to od samego początku w silniku 2.0 i skrzyni DQ381 i dla mnie jest to bardzo irytujące , bo to takie uczucie jakby skrzynia miała problem z wysprzęglaniem biegów. Problemu zapewne nie odczuwają ci co używają systemu S&S ;)
Za ten post autor mczelny2401 otrzymał podziękowanie:
Borsuk (26 lis 2021, 9:49)
Ocena: 5.26%

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: VVojteck »

Nie używam ss i nie odczuwam, auto ma 15 kkm.


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: VVojteck »

Ja stojąc w korku daje skrzynię na N i nic wtedy nie telepie :)
To podobno nie jest zdrowe dla automatu.


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL

Borsuk
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2021, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG7 Xcellence
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Borsuk »

Rafiner pisze:
25 lis 2021, 21:13
Borsuk, a gdzie auto jest i było użytkowane ? W mieście z korkami po godzinie podjeżdżania, czy małe miasto bez dużych korków.
Auto od nowości było użytkowane w Toruniu. Obecnie użytkowane w 3-mieście, czyli korki. Sytuacja z wczoraj: pojechałem na kaszuby, drogi lokalne, małe miasteczka i wsie po drodze. Wtedy szarpanie przy ruszaniu nie występowało (ale podrygiwanie na postoju jest zawsze). Wróciłem do 3-miasta w okolicach godziny 15stej i oczywiście problem z szarpaniem przy ruszaniu wrócił.

Z tego co piszecie to chyba będę się musiał do tego przyzwyczaić. Tylko pytanie czy da się to wyeliminować i jeśli tak to jakim kosztem?

Borsuk
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2021, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG7 Xcellence
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Borsuk »

patryk7133 pisze:
26 lis 2021, 2:07
Borsuk pisze:
25 lis 2021, 19:18

Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale mój silnik ma to samo od nowości i raczej nie ma to nic wspólnego z DSG.
Sprawdzałeś to z włączonym Auto Hołd?

Ps: Chętnie dowiem się czy inni użytkownicy 1,4 TSI też mają nierównomierną pracę silnika na niskich obrotach na postoju?
Tak sprawdzałem. Na autohold to samo.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: tomal218 »

Borsuk pisze:
26 lis 2021, 9:46
Rafiner pisze:
25 lis 2021, 21:13
Borsuk, a gdzie auto jest i było użytkowane ? W mieście z korkami po godzinie podjeżdżania, czy małe miasto bez dużych korków.
Auto od nowości było użytkowane w Toruniu. Obecnie użytkowane w 3-mieście, czyli korki. Sytuacja z wczoraj: pojechałem na kaszuby, drogi lokalne, małe miasteczka i wsie po drodze. Wtedy szarpanie przy ruszaniu nie występowało (ale podrygiwanie na postoju jest zawsze). Wróciłem do 3-miasta w okolicach godziny 15stej i oczywiście problem z szarpaniem przy ruszaniu wrócił.

Z tego co piszecie to chyba będę się musiał do tego przyzwyczaić. Tylko pytanie czy da się to wyeliminować i jeśli tak to jakim kosztem?
Jeśli chodzi o szarpanie to pisałem wyżej ze trzeba adaptacje przez obd zrobić i nic nie będzie szarpało ,temat znany Zmiana reakcji na pedał przyspieszenia ,koszty u mnie free ale daleko masz wiec musisz kogoś bliżej poszukac
Za ten post autor tomal218 otrzymał podziękowanie:
Borsuk (26 lis 2021, 11:02)
Ocena: 5.26%
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ