Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
atecaozto
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2024, 9:52
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: atecaozto »

flash pisze:
vonstanleyos pisze:
26 lut 2024, 12:01
Cześć,

od soboty jestem właścicielm nowej Ateki Cupra, silnik 1.5, 150KM. Po przejechaniu 200km pojazd zaczął wydawać dziwny dzwięk, jakby dwa "świszczące w powietrzu dyski". Pytanie, czy to normalne bo auto jest na dotarciu i coś się musi ze sobą zestroić czy jednak wada fabryczna? Nie jestem do końca pewien czy to wina skrzyni, ale dzwięki pojawiają się w momencie kiedy pojazd wchodzi na wyższe obroty zaraz przed zmianą biegu. Słychać to między zmiana z D2 na D3; D3 na D4. Czy może to po prostu elektronika?
Mam chyba to samo, "wychwyciłem" to przy większym przebiegu, może jakieś 20-30k km, nie pamiętam dokładnie, raczej przypadkowo, ale nauczyłem się jak to wywołać. Przy prędkości +/- 50 km/h jak jadę na ok. D4 i wcisnę dynamicznie pedał gazu, acz wciskam i od razu puszczam, jakbym chciał zrobić lekką przygazówkę, to następuje redukcja biegu do D3, zwiększenie obrotów, ale samochód nie przyspiesza zbytnio (bo od razu odpuszczam) i obroty zaczynają spadać z lekkim "wyciem" silnika po zredukowaniu biegu, i wtedy następuje taki właśnie świst, jakby dosłownie dwa dyski o siebie tarły. :)

Jeździłem z tym do ASO, niby słyszeli, ale niby nic takiego. Kolega, który pracuje w ASO grupy vw też powiedział, że nic takiego, a na pewno to nie ten dźwięk świadczący o zużytych sprzęgłach/sprzęgiełkach(?). Jeśli jednak u Ciebie to to samo co u mnie, to widać jest to charakterystyczne dla tej jednostki. :D Aczkolwiek dźwięk mimo wszystko jak dla mnie nienaturalny.

Ktoś z ASO zasugerował mi też, że może to być wirniczek turbiny, który rozpędza się, żeby pojazd przyspieszył, więc "takie są prawa fizyki", że świszczy. :P
Wiesz, zużyte już sprzęgło miałoby sens przy przebiegu jak wspomniałeś 20-30 tys km lub wyższym, ale nie w takim jak mam ją czy kolega wyżej, ja mam obecnie 150 km przebiegu kolega 200, a ja to zauważyłem już od pierwszych kilometrów Obrazek doszedłem do wniosku że ten typ tak ma, w razie w jest gwarancją 5 lat więc się nie ma co stresowac

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka



Ateca 1.5 TSI 150KM DSG7 2024r.

Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

atecaozto pisze:
26 lut 2024, 15:22
flash pisze:
vonstanleyos pisze:
26 lut 2024, 12:01
Cześć,

od soboty jestem właścicielm nowej Ateki Cupra, silnik 1.5, 150KM. Po przejechaniu 200km pojazd zaczął wydawać dziwny dzwięk, jakby dwa "świszczące w powietrzu dyski". Pytanie, czy to normalne bo auto jest na dotarciu i coś się musi ze sobą zestroić czy jednak wada fabryczna? Nie jestem do końca pewien czy to wina skrzyni, ale dzwięki pojawiają się w momencie kiedy pojazd wchodzi na wyższe obroty zaraz przed zmianą biegu. Słychać to między zmiana z D2 na D3; D3 na D4. Czy może to po prostu elektronika?
Mam chyba to samo, "wychwyciłem" to przy większym przebiegu, może jakieś 20-30k km, nie pamiętam dokładnie, raczej przypadkowo, ale nauczyłem się jak to wywołać. Przy prędkości +/- 50 km/h jak jadę na ok. D4 i wcisnę dynamicznie pedał gazu, acz wciskam i od razu puszczam, jakbym chciał zrobić lekką przygazówkę, to następuje redukcja biegu do D3, zwiększenie obrotów, ale samochód nie przyspiesza zbytnio (bo od razu odpuszczam) i obroty zaczynają spadać z lekkim "wyciem" silnika po zredukowaniu biegu, i wtedy następuje taki właśnie świst, jakby dosłownie dwa dyski o siebie tarły. :)

Jeździłem z tym do ASO, niby słyszeli, ale niby nic takiego. Kolega, który pracuje w ASO grupy vw też powiedział, że nic takiego, a na pewno to nie ten dźwięk świadczący o zużytych sprzęgłach/sprzęgiełkach(?). Jeśli jednak u Ciebie to to samo co u mnie, to widać jest to charakterystyczne dla tej jednostki. :D Aczkolwiek dźwięk mimo wszystko jak dla mnie nienaturalny.

Ktoś z ASO zasugerował mi też, że może to być wirniczek turbiny, który rozpędza się, żeby pojazd przyspieszył, więc "takie są prawa fizyki", że świszczy. :P
Wiesz, zużyte już sprzęgło miałoby sens przy przebiegu jak wspomniałeś 20-30 tys km lub wyższym, ale nie w takim jak mam ją czy kolega wyżej, ja mam obecnie 150 km przebiegu kolega 200, a ja to zauważyłem już od pierwszych kilometrów Obrazek doszedłem do wniosku że ten typ tak ma, w razie w jest gwarancją 5 lat więc się nie ma co stresowac

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Przepraszam za wtrącenie ale gwarancja w Seacie wygląda tak, że powiedzą Ci, że albo jest coś częścią eksploatacyjną albo, że używałeś i zrobią wszystko aby zwalić winę na Ciebie. :P

Każde DSG ma swoje wady i zalety, które da się lepiej lub gorzej wyeliminować za pomocą programów lub nawet zmiany oleju. U mnie skrzynia (DG381) chodziła jak w dieslu i po programie chodzi znaczeni lepiej. może to placebo ale po zmianie oleju (dokładnie 48 tys km) mam wrażenie że biegi wchodzą lepiej. U rodziców w t-Roc z 1,5 i DQ200 skrzynia umie szarpnąć przy zmianie z 1 na 2, choć i tak chodzi o niebo lepiej niż w wersji z GPF gdzie ma się wrażenie, że auto nie chce jechać. Nadmieniam rodzice mają T-Roc z pierwszego roku produkcji.

atecaozto
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2024, 9:52
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: atecaozto »

Lord M pisze:
atecaozto pisze:
26 lut 2024, 15:22
flash pisze: Mam chyba to samo, "wychwyciłem" to przy większym przebiegu, może jakieś 20-30k km, nie pamiętam dokładnie, raczej przypadkowo, ale nauczyłem się jak to wywołać. Przy prędkości +/- 50 km/h jak jadę na ok. D4 i wcisnę dynamicznie pedał gazu, acz wciskam i od razu puszczam, jakbym chciał zrobić lekką przygazówkę, to następuje redukcja biegu do D3, zwiększenie obrotów, ale samochód nie przyspiesza zbytnio (bo od razu odpuszczam) i obroty zaczynają spadać z lekkim "wyciem" silnika po zredukowaniu biegu, i wtedy następuje taki właśnie świst, jakby dosłownie dwa dyski o siebie tarły. :)

Jeździłem z tym do ASO, niby słyszeli, ale niby nic takiego. Kolega, który pracuje w ASO grupy vw też powiedział, że nic takiego, a na pewno to nie ten dźwięk świadczący o zużytych sprzęgłach/sprzęgiełkach(?). Jeśli jednak u Ciebie to to samo co u mnie, to widać jest to charakterystyczne dla tej jednostki. :D Aczkolwiek dźwięk mimo wszystko jak dla mnie nienaturalny.

Ktoś z ASO zasugerował mi też, że może to być wirniczek turbiny, który rozpędza się, żeby pojazd przyspieszył, więc "takie są prawa fizyki", że świszczy. :P
Wiesz, zużyte już sprzęgło miałoby sens przy przebiegu jak wspomniałeś 20-30 tys km lub wyższym, ale nie w takim jak mam ją czy kolega wyżej, ja mam obecnie 150 km przebiegu kolega 200, a ja to zauważyłem już od pierwszych kilometrów Obrazek doszedłem do wniosku że ten typ tak ma, w razie w jest gwarancją 5 lat więc się nie ma co stresowac

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Przepraszam za wtrącenie ale gwarancja w Seacie wygląda tak, że powiedzą Ci, że albo jest coś częścią eksploatacyjną albo, że używałeś i zrobią wszystko aby zwalić winę na Ciebie. Obrazek

Każde DSG ma swoje wady i zalety, które da się lepiej lub gorzej wyeliminować za pomocą programów lub nawet zmiany oleju. U mnie skrzynia (DG381) chodziła jak w dieslu i po programie chodzi znaczeni lepiej. może to placebo ale po zmianie oleju (dokładnie 48 tys km) mam wrażenie że biegi wchodzą lepiej. U rodziców w t-Roc z 1,5 i DQ200 skrzynia umie szarpnąć przy zmianie z 1 na 2, choć i tak chodzi o niebo lepiej niż w wersji z GPF gdzie ma się wrażenie, że auto nie chce jechać. Nadmieniam rodzice mają T-Roc z pierwszego roku produkcji.
Zdaje sobie sprawę że może tak być, w dzisiejszych czasach raczej nikt nie chce płacić i wiadomo że jest to pewnego rodzaju walka, i nie tylko w Seacie to tak działa ale raczej wszędzie, swoją drogą w automatycznej skrzyni to właśnie sterownik czy komputer decyduje o zmianach przełożeń, kolejna sprawa jeżeli wyrazy się to w ramach pierwszych lat czy przebiegu do 150 tys km, to raczej nie powinno być problemu z gwarancją gdyż dużo osób które to spotkało, zostało im to wymienione na gwarancji.

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Ateca 1.5 TSI 150KM DSG7 2024r.

Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

Obyś miał rację a najlepiej aby nic Ci się nie działo. Ostatnio jak byłem w salonie widziałem piękną Atece, chyba w naprawdę dopasionej wersji z silnikiem 1,5 - 178 tys. Nie żebym nie mógł sobie pozwolić ale 1,5 TSI i tyle kasy, to mocno niezdrowa przesada. Może jakby był 2.0 TSI to bym naprawdę mocno się zastanowił.

atecaozto
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2024, 9:52
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: atecaozto »

Lord M pisze:Obyś miał rację a najlepiej aby nic Ci się nie działo. Ostatnio jak byłem w salonie widziałem piękną Atece, chyba w naprawdę dopasionej wersji z silnikiem 1,5 - 178 tys. Nie żebym nie mógł sobie pozwolić ale 1,5 TSI i tyle kasy, to mocno niezdrowa przesada. Może jakby był 2.0 TSI to bym naprawdę mocno się zastanowił.
Niestety, wszytsko drożeje w hiper szybkim tempie, niestety ale nowej atec'i w salonie nie kupisz z 2.0 TSI, w dodatku 1.5 TSI nie kupisz również z DSG w wersji FR, a dopasiona faktycznie tyle kosztuje, w poprzednim cenniku była różniąca ok 8 tys zł, za to popatrz na konkurencję, w podobnej cenie ciężko kupić coś sensownego, to takie moje zdanie,

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Ateca 1.5 TSI 150KM DSG7 2024r.

Rafiner
Posty: 820
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

Eleonor pisze:
26 lut 2024, 8:22
Rafiner pisze:
25 lut 2024, 22:26
Ale to zmienilem, zeglowanie wylaczylem, teraz jest ok, narazie testuje.
Zmieniłeś to sam tym?:

FPA_Funktion_Freilauf_DefaultON - zmienić na Nieaktywne

Czy inaczej to zrobiłeś?
Nie , mam przeprogramowana cala skrzynie, nie ja wylaczalem tylko tuner. Teraz sie genialnie jezdzi.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rafiner
Posty: 820
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

Lord M pisze:
26 lut 2024, 20:06
Obyś miał rację a najlepiej aby nic Ci się nie działo. Ostatnio jak byłem w salonie widziałem piękną Atece, chyba w naprawdę dopasionej wersji z silnikiem 1,5 - 178 tys. Nie żebym nie mógł sobie pozwolić ale 1,5 TSI i tyle kasy, to mocno niezdrowa przesada. Może jakby był 2.0 TSI to bym naprawdę mocno się zastanowił.
I to jest chore, ze teraz musialbym za swoja tyle dac jak piszesz. Teraz bum pewnie nie kupil, w 4 lata mi pensja nie poszla w gore tak jak auta. A ja sie wahalem wtedy, ze za 2.0 chcieli 134 tys zl i finalnie nie kupilem, wersja wyposazenia full jak moja. Pluje sobie w brode caly czas i zonie wytykam jej skapstwo.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

vonstanleyos
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2024, 15:28
Samochód: CUPRA ATECA
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: vonstanleyos »

Dobra, po testach już mniej więcej mogę dokładne opisać kiedy ten dźwięk występuje. Mam wrażenie, że jak puszczam nogę lekko z galu lub lekko dodaje to słychać ten świst, tak jakbym jechał na polsprzegle. Wiem, że to je mocno zużywa i czy ktoś wie jak unikać takiego żeglowania skrzyni? Czy w ASO mogą wgrać nowy soft do skrzyni?

atecaozto
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2024, 9:52
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: atecaozto »

vonstanleyos pisze:Dobra, po testach już mniej więcej mogę dokładne opisać kiedy ten dźwięk występuje. Mam wrażenie, że jak puszczam nogę lekko z galu lub lekko dodaje to słychać ten świst, tak jakbym jechał na polsprzegle. Wiem, że to je mocno zużywa i czy ktoś wie jak unikać takiego żeglowania skrzyni? Czy w ASO mogą wgrać nowy soft do skrzyni?
No a jak z obrotami?? Masz tak właśnie jak opisywałem że lekko wchodzą na wyższe? Ja myślę że jak toruxe dotrę auto to będę jeździł bardziej dynamicznie, i to w sumie tyle

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Ateca 1.5 TSI 150KM DSG7 2024r.

Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

Rafiner pisze:
26 lut 2024, 22:52
Lord M pisze:
26 lut 2024, 20:06
Obyś miał rację a najlepiej aby nic Ci się nie działo. Ostatnio jak byłem w salonie widziałem piękną Atece, chyba w naprawdę dopasionej wersji z silnikiem 1,5 - 178 tys. Nie żebym nie mógł sobie pozwolić ale 1,5 TSI i tyle kasy, to mocno niezdrowa przesada. Może jakby był 2.0 TSI to bym naprawdę mocno się zastanowił.
I to jest chore, ze teraz musialbym za swoja tyle dac jak piszesz. Teraz bum pewnie nie kupil, w 4 lata mi pensja nie poszla w gore tak jak auta. A ja sie wahalem wtedy, ze za 2.0 chcieli 134 tys zl i finalnie nie kupilem, wersja wyposazenia full jak moja. Pluje sobie w brode caly czas i zonie wytykam jej skapstwo.
Ha. Jak ja kupowałem mojego Leona (5F), dosłownie na 5 minut przed tym całym szaleństwem z lockdownem to moje auto kosztowało ok 115 tys zł. Fakt, że było z placu delera (zaklejone etc) ale nadal. Moja żona powiedziała, żebym sobie kupił bo widziała jak mi się dobrze nim jeździ. Chwała jej za to. Ateca świetne auto ale jak wtedy kupowałem to nie było nic sensownego w salonie a termin kilku tygodni (co jak wiemy wydłużyło się w miesiące) mnie jakoś nie przekonywał.

Teraz z pały wszedłem na Cuprę i 2.0 TSI (190KM) z DCC i paroma dodatkami kosztuje 200 tys. Absurd. Co ciekawe to Seat (VAG) wygasza chyba produkcję bo na Cuprze są dostępne raptem 4 kolor a ten przepiękny zielony nie.

ODPOWIEDZ