Wiesz, zużyte już sprzęgło miałoby sens przy przebiegu jak wspomniałeś 20-30 tys km lub wyższym, ale nie w takim jak mam ją czy kolega wyżej, ja mam obecnie 150 km przebiegu kolega 200, a ja to zauważyłem już od pierwszych kilometrów doszedłem do wniosku że ten typ tak ma, w razie w jest gwarancją 5 lat więc się nie ma co stresowacflash pisze:Mam chyba to samo, "wychwyciłem" to przy większym przebiegu, może jakieś 20-30k km, nie pamiętam dokładnie, raczej przypadkowo, ale nauczyłem się jak to wywołać. Przy prędkości +/- 50 km/h jak jadę na ok. D4 i wcisnę dynamicznie pedał gazu, acz wciskam i od razu puszczam, jakbym chciał zrobić lekką przygazówkę, to następuje redukcja biegu do D3, zwiększenie obrotów, ale samochód nie przyspiesza zbytnio (bo od razu odpuszczam) i obroty zaczynają spadać z lekkim "wyciem" silnika po zredukowaniu biegu, i wtedy następuje taki właśnie świst, jakby dosłownie dwa dyski o siebie tarły.vonstanleyos pisze: ↑26 lut 2024, 12:01Cześć,
od soboty jestem właścicielm nowej Ateki Cupra, silnik 1.5, 150KM. Po przejechaniu 200km pojazd zaczął wydawać dziwny dzwięk, jakby dwa "świszczące w powietrzu dyski". Pytanie, czy to normalne bo auto jest na dotarciu i coś się musi ze sobą zestroić czy jednak wada fabryczna? Nie jestem do końca pewien czy to wina skrzyni, ale dzwięki pojawiają się w momencie kiedy pojazd wchodzi na wyższe obroty zaraz przed zmianą biegu. Słychać to między zmiana z D2 na D3; D3 na D4. Czy może to po prostu elektronika?
Jeździłem z tym do ASO, niby słyszeli, ale niby nic takiego. Kolega, który pracuje w ASO grupy vw też powiedział, że nic takiego, a na pewno to nie ten dźwięk świadczący o zużytych sprzęgłach/sprzęgiełkach(?). Jeśli jednak u Ciebie to to samo co u mnie, to widać jest to charakterystyczne dla tej jednostki. Aczkolwiek dźwięk mimo wszystko jak dla mnie nienaturalny.
Ktoś z ASO zasugerował mi też, że może to być wirniczek turbiny, który rozpędza się, żeby pojazd przyspieszył, więc "takie są prawa fizyki", że świszczy.
Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka