Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Janisz »

Tepek pisze:
16 paź 2018, 21:55
Wszędzie to było poruszane i jeszcze raz ja muszę. Czekam na atece 2.0 tsi dsg7 4x4 wersja fr, każdy dealer mi mówi, że to sucha a na forum jest jednogłośnie MOKRA. Już się gubię haha :D Ktoś mnie ustawi jaka to w takim razie jest? :D
Mokra


Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Tepek pisze:
16 paź 2018, 21:55
Wszędzie to było poruszane i jeszcze raz ja muszę. Czekam na atece 2.0 tsi dsg7 4x4 wersja fr, każdy dealer mi mówi, że to sucha a na forum jest jednogłośnie MOKRA. Już się gubię haha :D Ktoś mnie ustawi jaka to w takim razie jest? :D
Na temat wiedzy pracowników lepiej się nie wypowiem, bo cycki opadją!!! Dla nich każda DSG-7 to skrzynia sucha. Wzięło się to stąd, że pierwsza skrzynia DSG była 6-biegowa i była to skrzynia mokra. Natomiast pierwsza skrzynia 7-biegowa była skrzynią suchą i takie skojarzenie pozostało. Skrzynia sucha jest tylko jedna (DQ 200) i może przenosić moment maksymalnie do 250 Nm, więc nie może być łączona z silnikiem 2.0 TSI.

Poniżej krotkie zestawienie skrzyń:
DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 381 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 500 - mokra - max 600Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DL 501 - mokra - max 550Nm - 6 biegów do przodu - do silników wzdłużnych
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Endrju »

O tym że to są 2 różne skrzynię to wiem. Jedynie mi chodziło o to co pisze root. Podobno moja jest z papieru a raczej nikt tutaj się nie skarży że coś się dzieje.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Endrju pisze:
17 paź 2018, 8:23
O tym że to są 2 różne skrzynię to wiem. Jedynie mi chodziło o to co pisze root. Podobno moja jest z papieru a raczej nikt tutaj się nie skarży że coś się dzieje.
Statystycznie skrzynia sucha psuje się częściej (mechatronika) i mniej też wytrzymuje (150-200 tyś.km), w stosunku do skrzyni mokrej (200-250 tyś.) Oprócz tego dochodzą inne czynniki, oraz tzw. szczęście do konkretnego egzemplarza. Czynnikiem kluczowym jest sposób eksploatacji, a mianowicie, ta skrzynia nie lubi jazdy miejskiej. Wiem, że brzmi to paradoksalnie, bo właśnie w mieście skrzynia automatyczna robi największą robotę, tylko właśnie DSG tym automatem właściwie nie jest. To skrzynia tak naprawdę zautomatyzowana, w której mechatronika zmienia biegi i steruje sprzęgłami, a w prawdziwym automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, w którym elementy cierne zastępuje ciecz. W czasie pełzania w korku na przykład (jazda w trybie D bez gazu) sprzęgło DSG pracuje na poślizgu, czyli tak jakbyśmy jechali na półsprzęgle, co nie jest dla niego "zdrowe" na dłuższą metę, dodając do tego tysiące zmian biegów przy zwalnianiu i przyspieszaniu w mieście i mamy powody takiego stanu rzeczy.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pepeg »

Pytanie czy tryb ECO z uwagi na to że posiada tzw ,,wolne koło,, jest bardziej łaskawy dla skrzyni w jeździe miejskiej? A może jest zupełnie odwrotnie? Z tego co zauważyłem szarpniecie w tym trybie nie występuje. Ale to logiczne bo koła są odłączone od skrzyni w czasie dojazdu do świateł.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: zinger »

Tepek pisze:
16 paź 2018, 21:55
Wszędzie to było poruszane i jeszcze raz ja muszę. Czekam na atece 2.0 tsi dsg7 4x4 wersja fr, każdy dealer mi mówi, że to sucha a na forum jest jednogłośnie MOKRA. Już się gubię haha :D Ktoś mnie ustawi jaka to w takim razie jest? :D
Wyzej juz masz jasno napisane, ze to DQ 381 mokra, czyli teoretycznie ta lepsza, ale z tego watku wyniaka, ze jednak gorsza :lol:

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Pepeg pisze:
17 paź 2018, 9:31
Pytanie czy tryb ECO z uwagi na to że posiada tzw ,,wolne koło,, jest bardziej łaskawy dla skrzyni w jeździe miejskiej? A może jest zupełnie odwrotnie? Z tego co zauważyłem szarpniecie w tym trybie nie występuje. Ale to logiczne bo koła są odłączone od skrzyni w czasie dojazdu do świateł.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Masz rację, skrzynia nie redukuje wtedy biegów wraz ze zmniejszaniem się prędkości, a to ileś tam operacji mniej. Ale jadąc wybiegiem, silnik pracuje na biegu jałowym i spala paliwo, więc z punktu widzenia ekonomiki, gorzej. Ten tryb ECO tak na prawdę jest "eko" tylko w trasie, kiedy zdejmując nogę z gazu, jedziesz wybiegiem i nie hamujesz auta silnikiem. W jeździe miejskiej działa wręcz odwrotnie, obciążając dodatkowo układ hamulcowy. Ale skrzynia, jak najbardziej , mniej cierpi. ;)
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Tepek
Posty: 92
Rejestracja: 11 cze 2018, 13:56
Samochód: Civic
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Tepek »

Mógłbym napisać, że mam nadzieje na poprawę względem modelu 2019 ale to tylko nadzieja :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: zinger »

sailor 88 pisze:
17 paź 2018, 10:32
Pepeg pisze:
17 paź 2018, 9:31
Pytanie czy tryb ECO z uwagi na to że posiada tzw ,,wolne koło,, jest bardziej łaskawy dla skrzyni w jeździe miejskiej? A może jest zupełnie odwrotnie? Z tego co zauważyłem szarpniecie w tym trybie nie występuje. Ale to logiczne bo koła są odłączone od skrzyni w czasie dojazdu do świateł.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Masz rację, skrzynia nie redukuje wtedy biegów wraz ze zmniejszaniem się prędkości, a to ileś tam operacji mniej. Ale jadąc wybiegiem, silnik pracuje na biegu jałowym i spala paliwo, więc z punktu widzenia ekonomiki, gorzej. Ten tryb ECO tak na prawdę jest "eko" tylko w trasie, kiedy zdejmując nogę z gazu, jedziesz wybiegiem i nie hamujesz auta silnikiem. W jeździe miejskiej działa wręcz odwrotnie, obciążając dodatkowo układ hamulcowy. Ale skrzynia, jak najbardziej , mniej cierpi. ;)
Czyli albo rybka albo pipka ;)

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pepeg »


zinger pisze:
Wyzej juz masz jasno napisane, ze to DQ 381 mokra, czyli teoretycznie ta lepsza, ale z tego watku wyniaka, ze jednak gorsza Obrazek
Spokojnie, na razie jeszcze chyba nikomu z tego forum skrzynia nie padła, wszystko wyjdzie w praniu. Dzisiaj trochę testowałem i zauważyłem że przy ustawieniach indywidualnych skrzyni biegu na EKO, wybieg się nie włącza, skrzynia pracuje płynnie i nie szarpie. Co prawda przejechałem tylko kilkanaście zmian świateł ale takie są moje spostrzeżenia. Wynika z tego że inne ustawienia są w trybie ECO a inne na indywidual silnik ECO. Będę testował dalej.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ