Mokra
Skrzynia DSG 7
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Na temat wiedzy pracowników lepiej się nie wypowiem, bo cycki opadją!!! Dla nich każda DSG-7 to skrzynia sucha. Wzięło się to stąd, że pierwsza skrzynia DSG była 6-biegowa i była to skrzynia mokra. Natomiast pierwsza skrzynia 7-biegowa była skrzynią suchą i takie skojarzenie pozostało. Skrzynia sucha jest tylko jedna (DQ 200) i może przenosić moment maksymalnie do 250 Nm, więc nie może być łączona z silnikiem 2.0 TSI.
Poniżej krotkie zestawienie skrzyń:
DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 381 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 500 - mokra - max 600Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DL 501 - mokra - max 550Nm - 6 biegów do przodu - do silników wzdłużnych
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Skrzynia DSG 7
O tym że to są 2 różne skrzynię to wiem. Jedynie mi chodziło o to co pisze root. Podobno moja jest z papieru a raczej nikt tutaj się nie skarży że coś się dzieje.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Statystycznie skrzynia sucha psuje się częściej (mechatronika) i mniej też wytrzymuje (150-200 tyś.km), w stosunku do skrzyni mokrej (200-250 tyś.) Oprócz tego dochodzą inne czynniki, oraz tzw. szczęście do konkretnego egzemplarza. Czynnikiem kluczowym jest sposób eksploatacji, a mianowicie, ta skrzynia nie lubi jazdy miejskiej. Wiem, że brzmi to paradoksalnie, bo właśnie w mieście skrzynia automatyczna robi największą robotę, tylko właśnie DSG tym automatem właściwie nie jest. To skrzynia tak naprawdę zautomatyzowana, w której mechatronika zmienia biegi i steruje sprzęgłami, a w prawdziwym automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, w którym elementy cierne zastępuje ciecz. W czasie pełzania w korku na przykład (jazda w trybie D bez gazu) sprzęgło DSG pracuje na poślizgu, czyli tak jakbyśmy jechali na półsprzęgle, co nie jest dla niego "zdrowe" na dłuższą metę, dodając do tego tysiące zmian biegów przy zwalnianiu i przyspieszaniu w mieście i mamy powody takiego stanu rzeczy.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Pytanie czy tryb ECO z uwagi na to że posiada tzw ,,wolne koło,, jest bardziej łaskawy dla skrzyni w jeździe miejskiej? A może jest zupełnie odwrotnie? Z tego co zauważyłem szarpniecie w tym trybie nie występuje. Ale to logiczne bo koła są odłączone od skrzyni w czasie dojazdu do świateł.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
Wyzej juz masz jasno napisane, ze to DQ 381 mokra, czyli teoretycznie ta lepsza, ale z tego watku wyniaka, ze jednak gorsza
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Masz rację, skrzynia nie redukuje wtedy biegów wraz ze zmniejszaniem się prędkości, a to ileś tam operacji mniej. Ale jadąc wybiegiem, silnik pracuje na biegu jałowym i spala paliwo, więc z punktu widzenia ekonomiki, gorzej. Ten tryb ECO tak na prawdę jest "eko" tylko w trasie, kiedy zdejmując nogę z gazu, jedziesz wybiegiem i nie hamujesz auta silnikiem. W jeździe miejskiej działa wręcz odwrotnie, obciążając dodatkowo układ hamulcowy. Ale skrzynia, jak najbardziej , mniej cierpi.Pepeg pisze: ↑17 paź 2018, 9:31Pytanie czy tryb ECO z uwagi na to że posiada tzw ,,wolne koło,, jest bardziej łaskawy dla skrzyni w jeździe miejskiej? A może jest zupełnie odwrotnie? Z tego co zauważyłem szarpniecie w tym trybie nie występuje. Ale to logiczne bo koła są odłączone od skrzyni w czasie dojazdu do świateł.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
Czyli albo rybka albo pipkasailor 88 pisze: ↑17 paź 2018, 10:32Masz rację, skrzynia nie redukuje wtedy biegów wraz ze zmniejszaniem się prędkości, a to ileś tam operacji mniej. Ale jadąc wybiegiem, silnik pracuje na biegu jałowym i spala paliwo, więc z punktu widzenia ekonomiki, gorzej. Ten tryb ECO tak na prawdę jest "eko" tylko w trasie, kiedy zdejmując nogę z gazu, jedziesz wybiegiem i nie hamujesz auta silnikiem. W jeździe miejskiej działa wręcz odwrotnie, obciążając dodatkowo układ hamulcowy. Ale skrzynia, jak najbardziej , mniej cierpi.Pepeg pisze: ↑17 paź 2018, 9:31Pytanie czy tryb ECO z uwagi na to że posiada tzw ,,wolne koło,, jest bardziej łaskawy dla skrzyni w jeździe miejskiej? A może jest zupełnie odwrotnie? Z tego co zauważyłem szarpniecie w tym trybie nie występuje. Ale to logiczne bo koła są odłączone od skrzyni w czasie dojazdu do świateł.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Spokojnie, na razie jeszcze chyba nikomu z tego forum skrzynia nie padła, wszystko wyjdzie w praniu. Dzisiaj trochę testowałem i zauważyłem że przy ustawieniach indywidualnych skrzyni biegu na EKO, wybieg się nie włącza, skrzynia pracuje płynnie i nie szarpie. Co prawda przejechałem tylko kilkanaście zmian świateł ale takie są moje spostrzeżenia. Wynika z tego że inne ustawienia są w trybie ECO a inne na indywidual silnik ECO. Będę testował dalej.zinger pisze:
Wyzej juz masz jasno napisane, ze to DQ 381 mokra, czyli teoretycznie ta lepsza, ale z tego watku wyniaka, ze jednak gorsza
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka