Tak, tylko że automat automatowi nierówny. Kiedyś były tylko automaty ze sprzęgłem kinetycznym (czy jak tam się to nazywało), czyli olejowym i moment / obroty przekazywane były przez wirujący olej od jednego "wirnika" do drugiego i nie było żadnych elementów ciernych, które mogły się zużywać. Teraz mamy dwa sprzęgła, które pracują tak samo jak w manualu, tyle że sterowanie nimi odbywa się elektronicznie niezależnie od kierowcy i w niektórych sytuacjach, właśnie wolnych podjazdów na niskich obrotach, bardziej się zużywają i trzeba sobie wyrobić trochę inny styl / technikę jazdy, albo pogodzić się z wcześniejszą wymianą z powodu przedwczesnego zużycia.
Skrzynia DSG 7
-
Online
- Posty: 2399
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
- Samochód: Renault
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzynia DSG 7
Ja jedynie twierdzę, że przełączanie na manual w korku niebezpiecznie zbliża się do pchania, żeby silnika nie uruchamiać zanim olej dotrze do zakamarków
Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL
Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL
- Jarek
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 lut 2021, 18:06
- Lokalizacja: mazowieckie
- Samochód: Ateca (RM21)
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Profesjonalna instrukcja - powinieneś pisać takie dla Seata.Rafiner pisze: ↑18 paź 2021, 21:54....
A z dodatkowych, to nie podjeżdżać długo w korku na toczeniu się.
Ja unikam toczenia. Robię na dwa sposoby. Podjadę i staję. Zrobi się przerwa 2 auta to podjeżdżam, ewentualnie daję S i specjalnie zbijam na manual M1. Wówczas podjeżdżam na 1 biegu w zakresie 10-25 km/h. Silnik podciąga obroty i nie wbija 2 biegu. A tocząc się 10 km/h obroty sąna tyle, że nie dusi silnika i nie ma uślizgu. Na 2 biegu przy 10km/h obroty są tak niskie, że skrzynia działa na uślizgu, a to niszczy sprzęgła.
Poza tym nie dajesz w palnik na zimno.
I podjeżdżając wolno pod górkę w okolicach 0 - 20 km/h zbijaj biegi ręcznie jak w korku.
A co do opisanej techniki jazdy - to ja mam inne podejście do tematu. Oczywiście podczas wyprzedzania używam czasami manetek, oczywiście wjeżdżając na błotnistą, nieutwardzoną drogę włączam manuala. No w sumie po coś został stworzony, ale nie po to jeżdżę automatem, aby w korkach zbijać na manuala. To dla mnie - powtarzam - dla mnie, bez sensu. To tak jakbym kupił kosiarkę z napędem i pchał ją ręcznie podczas koszenia przez kilka sezonów , bo a nuż rok czy dwa dłużej popracuje. Ale to bardzo subiektywna opinia i szanuję inne.
- Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 TSI X-Perience, 150 KM, DSG7
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Manualem zbijamy na 1 bieg, potem S trzyma ten bieg, bo dłużej ciągnie na obrotach i nic ne robimy. To za pierwszym razem trzeba jak dojeżdżamy do korka w trybie D.
Poza tym może DSG nie jest dla wszystkich. Jak masz codziennie takie podjeżdżanie w korku przez pół godziny albo dłużej to wtedy faktycznie lepiej manual, albo hydro lub bezstopniowa toyoty. Dla mnie to ideał, bo ja takich podjazdów mam mało, max 1-2 razy w tygodniu przez 500m zanim do pracy zjadę, a tak to płynna jazda. Raz na miesiąc Kraków z korkami po 16 i to tyle, stąd moja metoda się sprawdza.
Jak już pisałem raz na 10 lat mogę wymienić sprzęgła lub dwumas, a i tak się opłaca. Komfort nie do przecenienia.
Poza tym może DSG nie jest dla wszystkich. Jak masz codziennie takie podjeżdżanie w korku przez pół godziny albo dłużej to wtedy faktycznie lepiej manual, albo hydro lub bezstopniowa toyoty. Dla mnie to ideał, bo ja takich podjazdów mam mało, max 1-2 razy w tygodniu przez 500m zanim do pracy zjadę, a tak to płynna jazda. Raz na miesiąc Kraków z korkami po 16 i to tyle, stąd moja metoda się sprawdza.
Jak już pisałem raz na 10 lat mogę wymienić sprzęgła lub dwumas, a i tak się opłaca. Komfort nie do przecenienia.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lis 2021, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG7 Xcellence
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
Cześć,
Od sierpnia 2021r. jestem szczęśliwym? posiadaczem Seata Ateca 1.4 TSI 150KM Xcellence DSG7 z 2017roku.
No i właśnie, auto ma przebieg 52 tys km i już chyba coś się zaczyna dziać z DSG... przy ruszaniu auto szarpie, wydaje mi się że kumulacja tego zjawiska jest w momencie zmiany z pierwszego biegu na drugi. Pozostałe zmiany wydaje mi się że są OK. Sytuacja nasila się w trakcie jazdy po mieście.
Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Wydaję mi się że te 2 zjawiska mogą być ze sobą połączone. W serwisie powiedziano że wszystko jest OK. Zrobiono adaptację skrzyni ale to niczego nie zmieniło.
Z góry dzięki za porady.
Od sierpnia 2021r. jestem szczęśliwym? posiadaczem Seata Ateca 1.4 TSI 150KM Xcellence DSG7 z 2017roku.
No i właśnie, auto ma przebieg 52 tys km i już chyba coś się zaczyna dziać z DSG... przy ruszaniu auto szarpie, wydaje mi się że kumulacja tego zjawiska jest w momencie zmiany z pierwszego biegu na drugi. Pozostałe zmiany wydaje mi się że są OK. Sytuacja nasila się w trakcie jazdy po mieście.
Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Wydaję mi się że te 2 zjawiska mogą być ze sobą połączone. W serwisie powiedziano że wszystko jest OK. Zrobiono adaptację skrzyni ale to niczego nie zmieniło.
Z góry dzięki za porady.
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Borsuk pisze: ↑25 lis 2021, 19:18Cześć,
Od sierpnia 2021r. jestem szczęśliwym? posiadaczem Seata Ateca 1.4 TSI 150KM Xcellence DSG7 z 2017roku.
No i właśnie, auto ma przebieg 52 tys km i już chyba coś się zaczyna dziać z DSG... przy ruszaniu auto szarpie, wydaje mi się że kumulacja tego zjawiska jest w momencie zmiany z pierwszego biegu na drugi. Pozostałe zmiany wydaje mi się że są OK. Sytuacja nasila się w trakcie jazdy po mieście.
Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Wydaję mi się że te 2 zjawiska mogą być ze sobą połączone. W serwisie powiedziano że wszystko jest OK. Zrobiono adaptację skrzyni ale to niczego nie zmieniło.
Z góry dzięki za porady.
Taki to urok wspaniałego wynalazku zwanym DSG Teraz przy niższych temperaturach to zjawisko jest jeszcze bardziej odczuwalne. Ja stojąc w korku daje skrzynię na N i nic wtedy nie telepie
- Za ten post autor mczelny2401 otrzymał podziękowanie:
- Borsuk (26 lis 2021, 9:39)
- Ocena: 5.26%
- Lava
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
- Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Jaki to model skrzyni DQ??Borsuk pisze: ↑25 lis 2021, 19:18Cześć,
Od sierpnia 2021r. jestem szczęśliwym? posiadaczem Seata Ateca 1.4 TSI 150KM Xcellence DSG7 z 2017roku.
No i właśnie, auto ma przebieg 52 tys km i już chyba coś się zaczyna dziać z DSG... przy ruszaniu auto szarpie, wydaje mi się że kumulacja tego zjawiska jest w momencie zmiany z pierwszego biegu na drugi. Pozostałe zmiany wydaje mi się że są OK. Sytuacja nasila się w trakcie jazdy po mieście.
Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Wydaję mi się że te 2 zjawiska mogą być ze sobą połączone. W serwisie powiedziano że wszystko jest OK. Zrobiono adaptację skrzyni ale to niczego nie zmieniło.
Z góry dzięki za porady.
2.0 tsi 190km, Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Borsuk, a gdzie auto jest i było użytkowane ? W mieście z korkami po godzinie podjeżdżania, czy małe miasto bez dużych korków.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- tomal218
- Posty: 917
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Z tym szarpaniem to przez obd w adaptacjach da rade zrobić ze nie będzie szarpało przy ruszaniu ,wszystkie tak maja jedne mniej jedne więcej i nie wszyscy to wyczuwająBorsuk pisze: ↑25 lis 2021, 19:18Cześć,
Od sierpnia 2021r. jestem szczęśliwym? posiadaczem Seata Ateca 1.4 TSI 150KM Xcellence DSG7 z 2017roku.
No i właśnie, auto ma przebieg 52 tys km i już chyba coś się zaczyna dziać z DSG... przy ruszaniu auto szarpie, wydaje mi się że kumulacja tego zjawiska jest w momencie zmiany z pierwszego biegu na drugi. Pozostałe zmiany wydaje mi się że są OK. Sytuacja nasila się w trakcie jazdy po mieście.
Druga rzecz która niepokoi to gdy się zatrzymam (np na światłach) auto schodzi do około 700-800 obrotów/min i wtedy wyczuwalne są nierównomierne "podrygiwania"... nawet nie wiem jak to opisać... tak jakby ktoś bardzo lekko kopał w fotel z tyłu. Jak tylko zdejmuję nogę z hamulca wtedy silnik zaczyna "ciągnąć", obroty wchodzą na 1000 obrotów i podrygiwanie znika.
Wydaję mi się że te 2 zjawiska mogą być ze sobą połączone. W serwisie powiedziano że wszystko jest OK. Zrobiono adaptację skrzyni ale to niczego nie zmieniło.
Z góry dzięki za porady.
- Ocena: 5.26%
oso soplón !!!