Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

Eleonor pisze:
27 lut 2024, 11:26
Rafiner pisze:
26 lut 2024, 22:44
Nie , mam przeprogramowana cala skrzynie, nie ja wylaczalem tylko tuner. Teraz sie genialnie jezdzi.
Ile jeśli można wiedzieć dałeś za te przeprogramowanie
Jak została rozpisana praca skrzyni u Ciebie?
Przeprogramowanie zgodnie z cennikiem, zwykla zmiana obrotow, tak jak robi Vagperformance 850 zl, rozszerzona +550 zl.
Ja mam rozszerzona, tzn. Wysokosc krecenia silnika i zmiany biegow jest uzaleznione od pozycji pedalu gazu.
Normalnie jak wciskam gaz na 30%, delikatnie to zmiana nastepuje przy 2150 obr, jak zaczynam przyciskac mocniej, to 2350 dla 40% gazu, 2500 obr na polowe gazu, 3000 obr na 70% gazu. To jest liniowo, tylko pokazalem obrazowo punkty.
Generalnie jezdze od tego wolnego 30% do tych 50% gazu, bo auto jest dynamiczne.
W kazdym momencie jak odpuscisz gaz, to auto zmienia biegi jak naciskasz gaz np. dajesz 50% auto ciagnie do 2500 obr i nastepny bieg, wyzszy bieg ma prawie 2000 obr, to dalej ciagnie do 2500 obr i zmiana, jak np po 3b odpuszcze gaz to 4 b i kolejne wejda albo po 2150 albo 2300, zaleznie jak naciskam gaz. Jak odpuszcze gaz to zmienia bieg na wyzszy i spadaja obroty.
Sprawia to wrazenie plynnego przejscia, zazebiania sie trybow D i S. Zaleznie od stopnia wcisniecia gazu.
Nie ma przeciagania i trzymania obrotow z wyciem silnika jak tj w S.
Dynamika auta jest duzo lepsza, caly czas jestes powyzej 1500 obr, jak jedziesz na 4b spokojnie to jedziesz w zakresie np 50-75 na godzine, a nie zmienia biegow na wyzsze bez sensu. 7 b wejdzie ci w okolicach 90 km/h.
Masz wrazenie ze jedziesz jak manualem tzn moment zmiany i bieg sa takie jakbys sam wsadzil.
Do tego nie ma zeglowania to fajnie hamuje biegiem. Auto caly czas chce ciagnac. Reakcja na gaz jest natychmistowa, a jak chcesz przyspieszyc to redukuje 1 w dol i ciagnie. Dla mnie super.
Jeszcze zmiana z 1 na 2 jest zmieniona, bo 2b wlacza przy 11-12 km/h, a redukuje z 2b na 1b przy 8 km/h. Przedrem bylo 5-6 i. 3 km/ h. Stad duzo usluzgiwalo na 2 b przy predkosciach ponizej 10 km/h.
Ot tak to wyglada. Trybu S praktycznie nie uzywasz. Nie ma potrzeby.
Sorry za haos opisu, ale jest wczesnie.
Za ten post autor Rafiner otrzymał podziękowania (w sumie 2):
JACA (28 lut 2024, 8:46) • kordyl (20 kwie 2024, 23:51)
Ocena: 10.53%


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

Jeszcze nie wiem jak ze spalaniem bedzie, ale np poprzednio pdzed programem jak jechalem np 60 km/h na 7 b i bylo 1400 obr mniej wiecej, to naciskalem gaz w 70% a auto ledwo przyspieszalo i slychac bylo ze sie meczy, jak dalej naciskalem to wtedy zmienial dwa biegi w dol i wyrywal z hukiem. Stad spalanie bylo wcale nie takie ekonomiczne.
Teraz caly czas jestem w zakresie obrotow i biegu dobrych dla solnika stad jezdze
Na nastawach 30-50%, dodatkowo kazde odpuszczenie gazu to hamowanie silnikiem czyli spalanie zero plus ladowanie aku.
I co ciekawe chyba czesciej mi sie wlacza tryb 2 cylindrowy, bo widze go na kazdym biegu. Jak silnik nie ma juz ciezko przez za niskie obroty, to ACT dziala. Moze przez to nie widze wiekszego spalania, ale to za krotko, wiecej bede wiedzial jak pojezdze.
Niby jednym spada, innym rosnie, jak jest to sie okaze.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

JACA
Posty: 308
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: JACA »

Rafiner pisze:
28 lut 2024, 6:17
Przeprogramowanie zgodnie z cennikiem...
Gdzieś w innym poście pisałeś, że będziesz to robił w Krakowie. Dałbyś namiary gdzie konkretnie :?:
--
Jaca

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

JACA pisze:
28 lut 2024, 8:51
Rafiner pisze:
28 lut 2024, 6:17
Przeprogramowanie zgodnie z cennikiem...
Gdzieś w innym poście pisałeś, że będziesz to robił w Krakowie. Dałbyś namiary gdzie konkretnie :?:
Tak, mialem robic w Redzie, ale jest gosc w Krakowie. Bardzo ogarniety. Ma firme softVag. Na fejsie jest tez. Ja to zalatwialem na dwa razy tj w jeden dzien podjechalem i jezdzilismy z 3 godz, sprawdzal auto i potem jezdzil pod moje dyktando jakbym chcial, pokazywal rozne warianty i notowal, a potem napisal program i podjechalem znowu na 3,5 godziny i wgral pragram, potestowalem troche i poustawial mi inne pierdoly vcdsem jak migacze na 4, spryskiwacze reflektorow inaxzej, tempomat zwykly, litry, klima nawiew itp itd. W razie gdybym chcial cos zmienic, to moge podjechac po jakims czasie i poprawi, ale raczej nie bede zkienial, bo jestem zadowolony.
Na raz potrzebuje caly dzien, bo on to zmienia za kazdym razem na twoim sofcie, nie wgrywa gotowcow.
Za ten post autor Rafiner otrzymał podziękowanie:
JACA (28 lut 2024, 11:22)
Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Kubawojcik »

Rafiner pisze:
28 lut 2024, 6:27
Jeszcze nie wiem jak ze spalaniem bedzie, ale np poprzednio pdzed programem jak jechalem np 60 km/h na 7 b i bylo 1400 obr mniej wiecej, to naciskalem gaz w 70% a auto ledwo przyspieszalo i slychac bylo ze sie meczy, jak dalej naciskalem to wtedy zmienial dwa biegi w dol i wyrywal z hukiem. Stad spalanie bylo wcale nie takie ekonomiczne.
Teraz caly czas jestem w zakresie obrotow i biegu dobrych dla solnika stad jezdze
Na nastawach 30-50%, dodatkowo kazde odpuszczenie gazu to hamowanie silnikiem czyli spalanie zero plus ladowanie aku.
I co ciekawe chyba czesciej mi sie wlacza tryb 2 cylindrowy, bo widze go na kazdym biegu. Jak silnik nie ma juz ciezko przez za niskie obroty, to ACT dziala. Moze przez to nie widze wiekszego spalania, ale to za krotko, wiecej bede wiedzial jak pojezdze.
Niby jednym spada, innym rosnie, jak jest to sie okaze.
Jak czytam to wydaje mi sie ze mojej skrzyni jest znacznie blizej do Twojej po zabiegu niz przed :)
ACT włącza Ci się częściej bo masz wyłączone żeglowanie. Mi przed wyłączeniem żeglowania praktycznie nie włączało się ACT :) bez żeglowania jazda jest znacznie bardziej komfortowa.
Za ten post autor Kubawojcik otrzymał podziękowanie:
Rafiner (28 lut 2024, 19:05)
Ocena: 5.26%

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

Kubawojcik pisze:
28 lut 2024, 18:12
Jak czytam to wydaje mi sie ze mojej skrzyni jest znacznie blizej do Twojej po zabiegu niz przed :)
ACT włącza Ci się częściej bo masz wyłączone żeglowanie. Mi przed wyłączeniem żeglowania praktycznie nie włączało się ACT :) bez żeglowania jazda jest znacznie bardziej komfortowa.
Zalezy ktory masz rok tak zestawiali skrzynie. Tuner mi mowil, ze co auto to jest inaczej, dlatego do kazdego podchodzi inaczej. Niektore auta maja mniej zgnojone nastawy i czasem wystarczy tylko podstawowe strojenie i klient jest zadowolony, ale wiekszosc wskazane jest rozszerzone strojenie. Im masz bardziej eko, tym lepszy rezultat osiagasz.
Dla mnie jest bardzo duza zmiana na plus. Ja czesto ratowalem sie trybem S, a jadac spokojnie na D zeglowanie mialem non stop na zmiane z ACT na 6 i 7 biegu. Glownie na tych bo skrzynia sama zmieniala biegi na jak najwyzszy.
Teraz ACT mam nawet na 2 czy 3 biegu jak jade spokojnie za innym autem.
Ja sie nawet przyzwyczilem by nie cisnac na 6 i 7 w okolicach 60-70 km/h bo silnik sie meczy, tylko najgorsze to zeglowanie bylo.
Program zrobilem przez zeglowanie i chcac oszczedzac dwumase i sprzegla.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Kubawojcik »

Tez juz dawno bym zrobil program silnika i skrzyni ale mam gwarancje jeszcze 3 lata a auto bede mial jeszcze max 2 lata bo mi sie konczy leasing :) 2 lata sie z tym zeglowaniem meczylem wiec teraz na nowo czuje satysfakcje jazdy tym autem :)

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Rafiner »

Kubawojcik pisze:
28 lut 2024, 20:13
Tez juz dawno bym zrobil program silnika i skrzyni ale mam gwarancje jeszcze 3 lata a auto bede mial jeszcze max 2 lata bo mi sie konczy leasing :) 2 lata sie z tym zeglowaniem meczylem wiec teraz na nowo czuje satysfakcje jazdy tym autem :)
W Twoim przypadku jak najbardziej zrozumiale. Ja mam jeszcze z pol roku gwarancji, a planuje autem jezdzic do konca, z 10 lat pewnie. Mam wszystko w aucie, to nie mam co wymieniac, stad probuje przedluzyc zywot podzespolow i poprawic komfort jazdy.
Ja dlugo sie z tym mierzylem, bo znajdziesz moje posty z 2 roku posiadania auta i dopialem swego.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

vonstanleyos
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2024, 15:28
Samochód: CUPRA ATECA
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: vonstanleyos »

atecaozto pisze:
27 lut 2024, 6:56
vonstanleyos pisze:Dobra, po testach już mniej więcej mogę dokładne opisać kiedy ten dźwięk występuje. Mam wrażenie, że jak puszczam nogę lekko z galu lub lekko dodaje to słychać ten świst, tak jakbym jechał na polsprzegle. Wiem, że to je mocno zużywa i czy ktoś wie jak unikać takiego żeglowania skrzyni? Czy w ASO mogą wgrać nowy soft do skrzyni?
No a jak z obrotami?? Masz tak właśnie jak opisywałem że lekko wchodzą na wyższe? Ja myślę że jak toruxe dotrę auto to będę jeździł bardziej dynamicznie, i to w sumie tyle

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Sprawa wygląda tak, że będąc w ASO nagrali ten dzwięk. Kiedy jechałem z serwsantem stwierdził, że to nie o ten dzwięk im chodziło, co podejrzewali... czyli mam wrażenie, że wiedzą o co chodzi i nie stanowie dla nich wyjątku ;p. Na chwilę obecna wysłali nagranie do producenta z prośbą o weryfikację, ale mają wrażenie jakby cos wpadało w wibracje ( prawdopodobnie bedzie sprzęgło do wymiany... przy przejechanych 1600km). Ale co mi powiedzieli, że gdybym miał taki problem przy 10kk przebiegu, to byłoby ciężko coś wyegzekwować. No i jeszcze sprawa auta zastępczego.... jeżeli dojdzie do wymiany sprzęgła to auto zostaje u nich na 2 dni, a mi dadzą auto zastępcze, za które mam zapłacić. I tu moje pytanie, czy w przypadku wystąpienia wady fabrycznej powinienem płacić za samochód zastępczy?

Lord M
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

vonstanleyos pisze:
20 mar 2024, 8:27
atecaozto pisze:
27 lut 2024, 6:56
vonstanleyos pisze:Dobra, po testach już mniej więcej mogę dokładne opisać kiedy ten dźwięk występuje. Mam wrażenie, że jak puszczam nogę lekko z galu lub lekko dodaje to słychać ten świst, tak jakbym jechał na polsprzegle. Wiem, że to je mocno zużywa i czy ktoś wie jak unikać takiego żeglowania skrzyni? Czy w ASO mogą wgrać nowy soft do skrzyni?
No a jak z obrotami?? Masz tak właśnie jak opisywałem że lekko wchodzą na wyższe? Ja myślę że jak toruxe dotrę auto to będę jeździł bardziej dynamicznie, i to w sumie tyle

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Sprawa wygląda tak, że będąc w ASO nagrali ten dzwięk. Kiedy jechałem z serwsantem stwierdził, że to nie o ten dzwięk im chodziło, co podejrzewali... czyli mam wrażenie, że wiedzą o co chodzi i nie stanowie dla nich wyjątku ;p. Na chwilę obecna wysłali nagranie do producenta z prośbą o weryfikację, ale mają wrażenie jakby cos wpadało w wibracje ( prawdopodobnie bedzie sprzęgło do wymiany... przy przejechanych 1600km). Ale co mi powiedzieli, że gdybym miał taki problem przy 10kk przebiegu, to byłoby ciężko coś wyegzekwować. No i jeszcze sprawa auta zastępczego.... jeżeli dojdzie do wymiany sprzęgła to auto zostaje u nich na 2 dni, a mi dadzą auto zastępcze, za które mam zapłacić. I tu moje pytanie, czy w przypadku wystąpienia wady fabrycznej powinienem płacić za samochód zastępczy?
Ja miałem po 7000 km wymieniane sprzęgło bo tłukło się niemiłosiernie ale na początku serwis w Jaworniku prawie szaty rozdzierał, że to normalne. Dopiero jak byłem w Wrocławiu u kolegi który ma identyczne auto serwis na Bielanach porównał i różnica była ogromna. U mnie wymiana zabrała cały dzień i musiałem chyba o 5 wstać aby dojechać do Wrocka. Okazało się, że dwumasa ma wadę i i cała latała w osi. Nawet nie będę opowiadał ile nerwów mnie kosztowało to żeby serwis coś zrobił. Teraz auto ma 50 tys i do teraz brak problemów.

Rozmawiałem z jednym facetem w serwisu skrzyń (specjalizacja w DSG) i powiedział mi, że LUK (jedyny robiący sprzęgła do DQ381) chyba wypuścił wadliwą serię, bo już kilka aut robił bo ASO stwierdzało, że wszystko jest ok. Po wymianie na oryginał - problem solved.

Nie wiem czy u Ciebie będzie identycznie. Co do auta zastępczego to w mojej ocenie pierniczą. Auto ma wadę fabryczną i musisz je oddać na dwa dni. W mojej ocenie powinni dać Ci coś zastępczego - płacisz tylko za wachę. Jak ja kiedyś zostawiłem auto na dwa dni to nie miało ASO wolnego zastępczaka to mi zafundowali taryfę do domu a potem auto odstawili pod dom.

Ogólnie walka w ASO to jakaś pieprz... masakra. Na wstępie ASO zawsze Ci powie, że wszystko jest ok, bo ASO chętnie by wymieniło Ci wszystko ale potem muszą walczyć z importerem o kasę. Właśnie dlatego ASO jest tak zajebiście niechętne aby nawet poświęcić więcej jak kilka minut na diagnozę, bo nie dostają za to kasy. Jak coś jest nieoczywiste - ten typ tak ma, cecha produktu albo w najgorszym razie powiedzą, że to ty zepsułeś. Jednak kiedy chodzi o podtrzymanie rzekomej gwarancji to masz wywalić prawie 500 zł na rzekomy "przegląd" olejowy, który ja bym Ci zrobił przy kawie bo to czy auto ma 4 koła to każdy widzi.

ODPOWIEDZ