Skrzynia DSG 7
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Skrzynia DSG 7
Witam.W jakimś wątku przeczytałem,że skrzynia DSG 7 jest "papierowa".Co o tym sądzicie?Ja w chwili obecnej jestem bardzo zadowolony,aczklowiek przebieg autka jeszcze malutki.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Skrzynia DSG 7
To ja notorycznie powtarzam, że jest to skrzynia papierowa. Nie mówię tego na podstawie własnych doświadczeń a tego co wyczytałem na forach polskich, zagranicznych i rownież na podstawie opinii znajomych mechaników pracujących u dealera VW. Oczywiście DQ250 też potrafi uprzykrzć życie ale w znacznie mniejszym stopniu. Na forach znajdziesz wiele informacji o tym, że użytkownicy wymieniali sprzęgła po 20-30 tysiącach. Ja kupując auto chciałem uniknąć takich problemów. Dodatkowo DQ200 znosi maksymalny moment w granicach 340Nm. Patrząc z perspektywy podniesienia mocy w silniku 1.4tsi dla mnie najlepszą opcją było wzięcie mocniejszej skrzyni, która zniesie moment do 460Nm. Podsumowując...osobiście wolałem mieć skrzynie z lepszą renomą, mniej awaryjną i z zapasem wytrzymałości na Nm.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Skrzynie DSG dzielą się na tzw. suche (papierowe) lub mokre. Różnica zasadnicza polega na zdolności przenoszenia momentu obr. o określonej wielkości( do 250Nm i powyżej). Generalnie konstrukcja samej skrzyni jest podobna, natomiast różne są sprzęgła i sterowanie mechatroniką.
Skrzynia mokra (wytrzymalsza)- sprzęgła pracują w kąpieli olejowej, a mechatronika sterująca i sama przekładnia jest zasilana tym samym olejem. Stąd konieczność wymiany oleju z filtrem co 60 tyś.
Skrzynia sucha -sprzęgła wielotarczowe pracują na sucho, przekładnia jest zalana innym olejem a mechatronika innym(hydraulicznym). Producent nie przewiduje wymiany żadnego z olejów.
Opinie są rożne: w mokrej, materiał z okładzin sprzęgła pomimo filtra może zatykać zaworki w mechatronice (pilnować terminu wymiany!)
w suchej, sprzęgła z czasem "biorą" nieprecyzyjnie tzn. z lekkim szarpaniem, poza tym są mniej wytrzymałe od mokrych.
Mam auto z suchą skrzynią (VW JETTA), do 20 tyś. km była bajka. Obecnie(80 tyś.) do samej skrzyni nie mam zastrzeżeń, idealnie zmienia i dobiera przełożenia, ale praca sprzęgieł przy ruszaniu nie jest płynna i podkreślam tylko przy ruszaniu. Jeżdżę czasem Passatem z mokrą szkrzynią (200 tyś) i tam zero zastrzeżeń. W Atece skrzynia "mokra" występuje w 2.0 TDI i 1.4 TSI 4x4.
Skrzynia mokra (wytrzymalsza)- sprzęgła pracują w kąpieli olejowej, a mechatronika sterująca i sama przekładnia jest zasilana tym samym olejem. Stąd konieczność wymiany oleju z filtrem co 60 tyś.
Skrzynia sucha -sprzęgła wielotarczowe pracują na sucho, przekładnia jest zalana innym olejem a mechatronika innym(hydraulicznym). Producent nie przewiduje wymiany żadnego z olejów.
Opinie są rożne: w mokrej, materiał z okładzin sprzęgła pomimo filtra może zatykać zaworki w mechatronice (pilnować terminu wymiany!)
w suchej, sprzęgła z czasem "biorą" nieprecyzyjnie tzn. z lekkim szarpaniem, poza tym są mniej wytrzymałe od mokrych.
Mam auto z suchą skrzynią (VW JETTA), do 20 tyś. km była bajka. Obecnie(80 tyś.) do samej skrzyni nie mam zastrzeżeń, idealnie zmienia i dobiera przełożenia, ale praca sprzęgieł przy ruszaniu nie jest płynna i podkreślam tylko przy ruszaniu. Jeżdżę czasem Passatem z mokrą szkrzynią (200 tyś) i tam zero zastrzeżeń. W Atece skrzynia "mokra" występuje w 2.0 TDI i 1.4 TSI 4x4.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Ta papierowa to jest skrzynia dsg6 my mamy DSG7 jest znacznie poprawiona. Kupę lat jestem na forum passata i jedyna rzeczą na którą narzekają to właśnie dsg6. Dziwne jest tylko to ze do b8 nie dają DSG7. Myślę że na ocene przyjdzie czas. Na chwilę obecną jestem zadowolony.
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Skrzynia DSG 7
No nie pisz takich rzeczy, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Skąd masz takie informacje?
Oczywiście skrzynia DQ250 nie należy do bezawaryjnych. Nie wiem co mieli poprawić w DQ200. Znajomy był niedawno na szkoleniu i nic mu o tym nie mówili. Zatem może sprzedawcy mówią, że jest poprawiona ale realia są inne
A tak na marginesie z jakiego powodu VW Tiguan 1.4 TSI z napędem na przód oferowany jest ze skrzynia DQ250? Aby w Atece dostać tę skrzynię trzeba wybrać opcję 4drive.
Oczywiście skrzynia DQ250 nie należy do bezawaryjnych. Nie wiem co mieli poprawić w DQ200. Znajomy był niedawno na szkoleniu i nic mu o tym nie mówili. Zatem może sprzedawcy mówią, że jest poprawiona ale realia są inne
A tak na marginesie z jakiego powodu VW Tiguan 1.4 TSI z napędem na przód oferowany jest ze skrzynia DQ250? Aby w Atece dostać tę skrzynię trzeba wybrać opcję 4drive.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Nie mówię że dq200 jest lepsza od dq200 ale dq200 7 biegowa jest poprawiona względem 6 biegowej i mam tą informację od gościa który pracuje w serwisie.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzynia DSG 7
Super.Czegos sie dowiedziałem.Czy w takim razie DSG podlega 4 letniej gwarancji mechanicznej?Jesli tak to spoko.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Skrzynia DSG 7
To prawda. Cały czas coś zmieniają, ulepszają, montując jednocześnie starsze konstrukcje. Do niektórych aut w koncernie montują starszą "mokrą" 6-biegową, a do niektórych nowszą "mokrą" 7-biegową. Sucha jest zawsze 7-biegowa.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzynia DSG 7
Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym,który ma Skodę Fabia z DSG 7,przejechał już 60 tys.i twierdzi,że nic sie ze skrzynka nie dzieje.Nie zauwazył róznic od nowości.Wiem,że przebieg nie jest powalający,gdyby było 260 tys to ok.Tak więc myślę,że bedzie spoko.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL