Witam
Dzisiaj wymieniłem płyny w skrzyni DQ200 Stary olej w skrzyni był jak nowy zero zanieczyszczeń płyn hydrauliczny w mechatronice był bardzo ciemny i pływał w nim jakiś czarny osad do wymiany płynów zainspirowało mnie to forum: https://forum.golf6.pl/mk7-uklad-napedo ... 94-25.html
I ten filmik:
Wymiana nie jest trudna, ale trzeba zaopatrzyć się w odpowiednią strzykawkę do oleju trzeba zdemontować akumulator i jego podstawę potrzebny też podnośnik ogólnie całkiem przyjemna praca, jeśli ktoś lubi czasem pomajsterkować Przy okazji wygłuszyłem przednie nadkola efekt jest mega Teraz słychać tylko tył zajmę się tym następnym razem jak najdzie mnie vena
Ps: Ciekawostka fabrycznie wlewany jest olej do tej skrzyni w ilości 1,7 litra, ale niezależne warsztaty radzą zalewać olej w ilości 1,9 litra podobno przedłuża żywotność tej skrzyni, ja za drugim razem wlałem 2,5 L oleju.
Pozdrawiam
Re: Skrzynia DSG 7
: 25 lip 2021, 17:10
autor: TomeL
Patryk jak wygluszyles te nadkola? Napisz coś proszę w jakimś nowym wątku.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Skrzynia DSG 7
: 18 paź 2021, 14:29
autor: Mar
Macie jakies pro tipy jak poprawnie uzytkowac ta skrzynie? Czekac na wymiane oleju przy 60k w serwisie, czy zalecane jest inne podejscie?
Wstepnie planuje pojezdzic dluzej Ateca, wiec dbam o co moge w zakresie jaki potrafie, czyli z Waszymi podpowiedziami
Re: Skrzynia DSG 7
: 18 paź 2021, 14:35
autor: TomeL
Podepnę się. To prawda że na P lepiej dawać na jeszcze pracującym silniku?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Skrzynia DSG 7
: 18 paź 2021, 16:05
autor: Grz_Bo
TomeL pisze:Podepnę się. To prawda że na P lepiej dawać na jeszcze pracującym silniku?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
A można inaczej?
______________
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Skrzynia DSG 7
: 18 paź 2021, 18:31
autor: TomeL
Nie dasz rady zgasić silnika po zatrzymaniu na D i potem przestawić na P?
Nie dasz rady zgasić silnika po zatrzymaniu na D i potem przestawić na P?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Da się często tak robię, bo zapominam dać na P, zanim zgaszę silnik, a jak otwieram drzwi, to auto krzyczy, że mam dać na P.
Przy zmianie na P trzeba tylko zwracać uwagę, żeby auto było na hamulcu, bo inaczej, jeśli podczas przerzucania na P auto się stoczy ciężko później będzie przełączyć na bieg jest to wszystko już opisane na tym forum.
Macie jakies pro tipy jak poprawnie uzytkowac ta skrzynie? Czekac na wymiane oleju przy 60k w serwisie, czy zalecane jest inne podejscie?
Wstepnie planuje pojezdzic dluzej Ateca, wiec dbam o co moge w zakresie jaki potrafie, czyli z Waszymi podpowiedziami
Olej to jedno i fakt co 60k wymiana.
A z dodatkowych, to nie podjeżdżać długo w korku na toczeniu się.
Ja unikam toczenia. Robię na dwa sposoby. Podjadę i staję. Zrobi się przerwa 2 auta to podjeżdżam, ewentualnie daję S i specjalnie zbijam na manual M1. Wówczas podjeżdżam na 1 biegu w zakresie 10-25 km/h. Silnik podciąga obroty i nie wbija 2 biegu. A tocząc się 10 km/h obroty sąna tyle, że nie dusi silnika i nie ma uślizgu. Na 2 biegu przy 10km/h obroty są tak niskie, że skrzynia działa na uślizgu, a to niszczy sprzęgła.
Poza tym nie dajesz w palnik na zimno.
I podjeżdżając wolno pod górkę w okolicach 0 - 20 km/h zbijaj biegi ręcznie jak w korku.
Olej to jedno i fakt co 60k wymiana.
A z dodatkowych, to nie podjeżdżać długo w korku na toczeniu się.
Ja unikam toczenia. Robię na dwa sposoby. Podjadę i staję. Zrobi się przerwa 2 auta to podjeżdżam, ewentualnie daję S i specjalnie zbijam na manual M1. Wówczas podjeżdżam na 1 biegu w zakresie 10-25 km/h. Silnik podciąga obroty i nie wbija 2 biegu. A tocząc się 10 km/h obroty sąna tyle, że nie dusi silnika i nie ma uślizgu. Na 2 biegu przy 10km/h obroty są tak niskie, że skrzynia działa na uślizgu, a to niszczy sprzęgła.
Poza tym nie dajesz w palnik na zimno.
I podjeżdżając wolno pod górkę w okolicach 0 - 20 km/h zbijaj biegi ręcznie jak w korku.
Bardzo istotne uwagi, w ten sposób można znacząco wydłużyć czas eksploatacji sprzęgieł DSG.
Re: Skrzynia DSG 7
: 19 paź 2021, 8:32
autor: VVojteck
Problem w tym, że zalety automatu ujawniają się w korku. Wygląda na to, że lepiej było wziąć manuala
Ja po prostu jadę. Jak jest miejsce to dodaję trochę gazu, żeby wejść na obroty powyżej minimalnych i tyle.