Strona 17 z 34

Re: Skrzynia DSG 7

: 25 lip 2021, 0:12
autor: patryk7133
Witam
Dzisiaj wymieniłem płyny w skrzyni DQ200 Stary olej w skrzyni był jak nowy zero zanieczyszczeń płyn hydrauliczny w mechatronice był bardzo ciemny i pływał w nim jakiś czarny osad do wymiany płynów zainspirowało mnie to forum:
https://forum.golf6.pl/mk7-uklad-napedo ... 94-25.html

I ten filmik:


Wymiana nie jest trudna, ale trzeba zaopatrzyć się w odpowiednią strzykawkę do oleju trzeba zdemontować akumulator i jego podstawę potrzebny też podnośnik ogólnie całkiem przyjemna praca, jeśli ktoś lubi czasem pomajsterkować :) Przy okazji wygłuszyłem przednie nadkola efekt jest mega :) Teraz słychać tylko tył zajmę się tym następnym razem jak najdzie mnie vena :)

Ps: Ciekawostka fabrycznie wlewany jest olej do tej skrzyni w ilości 1,7 litra, ale niezależne warsztaty radzą zalewać olej w ilości 1,9 litra podobno przedłuża żywotność tej skrzyni, ja za drugim razem wlałem 2,5 L oleju.

Pozdrawiam

Re: Skrzynia DSG 7

: 25 lip 2021, 17:10
autor: TomeL
Patryk jak wygluszyles te nadkola? Napisz coś proszę w jakimś nowym wątku.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Skrzynia DSG 7

: 18 paź 2021, 14:29
autor: Mar
Macie jakies pro tipy jak poprawnie uzytkowac ta skrzynie? Czekac na wymiane oleju przy 60k w serwisie, czy zalecane jest inne podejscie?
Wstepnie planuje pojezdzic dluzej Ateca, wiec dbam o co moge w zakresie jaki potrafie, czyli z Waszymi podpowiedziami :)

Re: Skrzynia DSG 7

: 18 paź 2021, 14:35
autor: TomeL
Podepnę się. To prawda że na P lepiej dawać na jeszcze pracującym silniku?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Skrzynia DSG 7

: 18 paź 2021, 16:05
autor: Grz_Bo
TomeL pisze:Podepnę się. To prawda że na P lepiej dawać na jeszcze pracującym silniku?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
A można inaczej?

______________
Pozdrawiam
Grzegorz


Re: Skrzynia DSG 7

: 18 paź 2021, 18:31
autor: TomeL
Nie dasz rady zgasić silnika po zatrzymaniu na D i potem przestawić na P?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Skrzynia DSG 7

: 18 paź 2021, 19:25
autor: patryk7133
TomeL pisze:
18 paź 2021, 18:31
Nie dasz rady zgasić silnika po zatrzymaniu na D i potem przestawić na P?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Da się często tak robię, bo zapominam dać na P, zanim zgaszę silnik, a jak otwieram drzwi, to auto krzyczy, że mam dać na P. 😁

Przy zmianie na P trzeba tylko zwracać uwagę, żeby auto było na hamulcu, bo inaczej, jeśli podczas przerzucania na P auto się stoczy ciężko później będzie przełączyć na bieg jest to wszystko już opisane na tym forum.

Re: Skrzynia DSG 7

: 18 paź 2021, 21:54
autor: Rafiner
Mar pisze:
18 paź 2021, 14:29
Macie jakies pro tipy jak poprawnie uzytkowac ta skrzynie? Czekac na wymiane oleju przy 60k w serwisie, czy zalecane jest inne podejscie?
Wstepnie planuje pojezdzic dluzej Ateca, wiec dbam o co moge w zakresie jaki potrafie, czyli z Waszymi podpowiedziami :)
Olej to jedno i fakt co 60k wymiana.
A z dodatkowych, to nie podjeżdżać długo w korku na toczeniu się.
Ja unikam toczenia. Robię na dwa sposoby. Podjadę i staję. Zrobi się przerwa 2 auta to podjeżdżam, ewentualnie daję S i specjalnie zbijam na manual M1. Wówczas podjeżdżam na 1 biegu w zakresie 10-25 km/h. Silnik podciąga obroty i nie wbija 2 biegu. A tocząc się 10 km/h obroty sąna tyle, że nie dusi silnika i nie ma uślizgu. Na 2 biegu przy 10km/h obroty są tak niskie, że skrzynia działa na uślizgu, a to niszczy sprzęgła.
Poza tym nie dajesz w palnik na zimno.
I podjeżdżając wolno pod górkę w okolicach 0 - 20 km/h zbijaj biegi ręcznie jak w korku.

Re: Skrzynia DSG 7

: 19 paź 2021, 7:23
autor: sailor 88
Rafiner pisze:
18 paź 2021, 21:54
Olej to jedno i fakt co 60k wymiana.
A z dodatkowych, to nie podjeżdżać długo w korku na toczeniu się.
Ja unikam toczenia. Robię na dwa sposoby. Podjadę i staję. Zrobi się przerwa 2 auta to podjeżdżam, ewentualnie daję S i specjalnie zbijam na manual M1. Wówczas podjeżdżam na 1 biegu w zakresie 10-25 km/h. Silnik podciąga obroty i nie wbija 2 biegu. A tocząc się 10 km/h obroty sąna tyle, że nie dusi silnika i nie ma uślizgu. Na 2 biegu przy 10km/h obroty są tak niskie, że skrzynia działa na uślizgu, a to niszczy sprzęgła.
Poza tym nie dajesz w palnik na zimno.
I podjeżdżając wolno pod górkę w okolicach 0 - 20 km/h zbijaj biegi ręcznie jak w korku.
Bardzo istotne uwagi, w ten sposób można znacząco wydłużyć czas eksploatacji sprzęgieł DSG.

Re: Skrzynia DSG 7

: 19 paź 2021, 8:32
autor: VVojteck
Problem w tym, że zalety automatu ujawniają się w korku. Wygląda na to, że lepiej było wziąć manuala ;)

Ja po prostu jadę. Jak jest miejsce to dodaję trochę gazu, żeby wejść na obroty powyżej minimalnych i tyle.


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL