Re: Skrzynia DSG 7
: 08 lut 2024, 18:28
Też uważam że musiała być jakaś wada. Ja w poprzedniej Atece miałem 57kkm jak poszła do sprzedaży i nic się nie działo w teraźniejszej mam 54kkm i działa również bez zarzutu.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
W każdej DSG są mechanicznie zapinane sprzęgła. W DQ200 na zewnątrz mechatroniki wystają "bolce" sterowane hydraulicznie, które naciskają na "łopatki" sprzęgieł. Żeby to następowało w układzie hydraulicznym mechatroniki musi być odpowiednie ciśnienie, do przestawiania wybieraków też. Ciśnienie robi pompa elektryczna, do tego jest jeszcze obecny akumulator ciśnienia.Rafiner pisze: ↑08 lut 2024, 17:57Ale zwiększenie ciśnienia czego ? bo mówiono mi ze w DQ200 zapinanie sprzęgieł jest mechaniczne jak w manualu.Kubawojcik pisze: ↑08 lut 2024, 16:33Generalnie to chyba jakos przy 10000 zaczela mi przeszkadzac ale nie porownywalem z innym wiec tlumaczylem ja tym ze jest poprostu slaba. Na sporcie pracowala lepiej. Zglaszalem w aso ale bez błędów i objawów ktore mozna uslyszec nie bardzo mieli checi wymienic sprzegla. Teraz piszczy przy zmianie z 3 na 4 i nie zawsze reaguje na łopatki wiec latwiej im to producentowi wytlumaczyc. Z tego co czytalem to wymiana sprzegiel 2-3 razy w ramach gwarancji to raczej norma oprocz wymiany sprzegiel zmiana softu skrzyni celem zwiekszenia cisnienia.
Ja mam 46 tys km przebiegu i mi nic sie nie dzieje, ladnie zmienia biegi, nie piszczy, nie stuka. Do konca gwarancji mam 8 miesiecy, ale szykuje się na tuning DSG, bo jazda z 1400 obr to przesada.
Musiales miec wade fabryczna skoro juz przy 10 tys km cos sie zaczelo dziac, albo skrajna jazda w korkach na polsprzegle. Jakby sie tak sprzegla sypaly, to by wiecej ludzi o tym pisalo i szukalo ratunku.
Zwlaszcza ze poprzednio wytrzymalo ci 120 tys km, a to spoko przebieg. Ja licze na 100 tys i bede zadowolony.
Co oni regulują podkładkami? Podejrzewam co, jeżeli to jest to o czym myślę, to partactwo na całego. Zapewne chodzi o popychacze sprzęgieł. Te akurat są różnej długości i owe trzeba odpowiednio dobierać, takie jakie fabryka założyła, a jak złe założyła, to zamiast podkładek ich wymiana na poprawny rozmiar. Zdarza się, że fachmany wymieniają na inną długość. Różne wtedy jaja dzieją się ze sprzęgłami...Kubawojcik pisze: ↑08 lut 2024, 20:12120 tys zrobilem w poprzednim aucie (1.6 tdi) dq200 chyba jedno z pierwszych (ok 10 lat temu)
Jak szukalem info o tym piszczeniu to glownie fora skody (pewnie dlatego ze tego jezdzi najwiecej)
Bylo kilka postow z przebiegami ponizej 50 i kilka przy 80. Ziomek z aso jak mu powiedzialem ze piszczy to od razu wsiadl i wiedzial co zrobic zeby zapiszczalo. Temat jest dobrze znany i jest na to procedura serwisowa polegajaca na wymianie sprzegiel + regulacja podkladkami + update softu. Bo sprzegla sie nie zmienily tzn zaloza takie jak fabryka (nie poprawili ich) wiec ratuja sie softem. Usługa poza gwarancja 6k pln
Źle sie wyrazilem. Chodzi o to ze sprzegla sa dociskane mechanicznie i nie ma sposobu na wieksze docisniecie sprzegiel hydraulicznie itp.krowka1978 pisze: ↑08 lut 2024, 19:57W każdej DSG są mechanicznie zapinane sprzęgła. W DQ200 na zewnątrz mechatroniki wystają "bolce" sterowane hydraulicznie, które naciskają na "łopatki" sprzęgieł. Żeby to następowało w układzie hydraulicznym mechatroniki musi być odpowiednie ciśnienie, do przestawiania wybieraków też. Ciśnienie robi pompa elektryczna, do tego jest jeszcze obecny akumulator ciśnienia.
No sam sobie odpowiedziales.krowka1978 pisze: ↑08 lut 2024, 21:34Co oni regulują podkładkami? Podejrzewam co, jeżeli to jest to o czym myślę, to partactwo na całego. Zapewne chodzi o popychacze sprzęgieł. Te akurat są różnej długości i owe trzeba odpowiednio dobierać, takie jakie fabryka założyła, a jak złe założyła, to zamiast podkładek ich wymiana na poprawny rozmiar. Zdarza się, że fachmany wymieniają na inną długość. Różne wtedy jaja dzieją się ze sprzęgłami...Kubawojcik pisze: ↑08 lut 2024, 20:12120 tys zrobilem w poprzednim aucie (1.6 tdi) dq200 chyba jedno z pierwszych (ok 10 lat temu)
Jak szukalem info o tym piszczeniu to glownie fora skody (pewnie dlatego ze tego jezdzi najwiecej)
Bylo kilka postow z przebiegami ponizej 50 i kilka przy 80. Ziomek z aso jak mu powiedzialem ze piszczy to od razu wsiadl i wiedzial co zrobic zeby zapiszczalo. Temat jest dobrze znany i jest na to procedura serwisowa polegajaca na wymianie sprzegiel + regulacja podkladkami + update softu. Bo sprzegla sie nie zmienily tzn zaloza takie jak fabryka (nie poprawili ich) wiec ratuja sie softem. Usługa poza gwarancja 6k pln