Lakier akryl vs metalic
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Lakier akryl vs metalic
Powiedzcie mi proszę - jak ktos wie - jak to jest z tymi lakierami. W Atece mamy chyba jeden niemetalik - energy blue, czyli lakier standardowy bez dopłaty, którego mało kto bierze (chociaż nie wiem jak te białe).
Podobno energy blue jest lakierem wodnym, ktorego w Atece warstwa jest ciensza niz metalikow. I podobno jest on mniej odporny na zarysowania. A jak to jest naprawde ??
Pytam, bo:
1. teoretycznie nie ma teraz lakierów "chemicznych", wiec lakiery metalki tez (raczej?) sa akrylowe, wiec ich wytrzymalosc na zarysowania nie musi wcale byc wieksza..
2. czytam, ze taki lakier niemetalik akrylowy jest latwiejszy do naprawy w przypadku jakichs zarysowan...
To jeslibysmy nie patrzyli na walory estetyczne - co jest lepsze w Atece - energy blue, czy metalik ? I dlaczego - albo - "o ile" ?
Podobno energy blue jest lakierem wodnym, ktorego w Atece warstwa jest ciensza niz metalikow. I podobno jest on mniej odporny na zarysowania. A jak to jest naprawde ??
Pytam, bo:
1. teoretycznie nie ma teraz lakierów "chemicznych", wiec lakiery metalki tez (raczej?) sa akrylowe, wiec ich wytrzymalosc na zarysowania nie musi wcale byc wieksza..
2. czytam, ze taki lakier niemetalik akrylowy jest latwiejszy do naprawy w przypadku jakichs zarysowan...
To jeslibysmy nie patrzyli na walory estetyczne - co jest lepsze w Atece - energy blue, czy metalik ? I dlaczego - albo - "o ile" ?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2019, 22:50 przez Teo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
Pierdoły za przeproszeniem.
Dziś każdy kolor kładziony w fabryce czyli baza jest wodna. Gładki , metalic czy perła.
Na wierzch idzie lakier bezbarwny. I tu mogę się mylić gdyż wydaje mi się że kładą lakier bezbarwny rozpuszczalnikowy.
Lakier solidowy czyli gładki teoretycznie lepiej się cieniuje ale także są szanse że może wyjść plama.
Średnio w grupie VW grubość warstwy lakieru z podkładami i bazą wynosi ok 100 mikronów. Lakiery trzywarstwowe powinny mieć więcej nawet 160.
Nie ważne jaki kolor. Wszystko pokryte jest takim samym lakierem bezbarwnym więc to że na jednym widać więcej rys zależy czasem od koloru . Na granatowym lub czarnym będzie ich więcej niż np na srebrnym czy białym.
Wyjątki są że auto lakierowane jest specjalnymi lakierami porcelanowymi ale to np w Porsche i jest to specjalnie oznaczone.
To tak na szybko naskrobałem.
Dziś każdy kolor kładziony w fabryce czyli baza jest wodna. Gładki , metalic czy perła.
Na wierzch idzie lakier bezbarwny. I tu mogę się mylić gdyż wydaje mi się że kładą lakier bezbarwny rozpuszczalnikowy.
Lakier solidowy czyli gładki teoretycznie lepiej się cieniuje ale także są szanse że może wyjść plama.
Średnio w grupie VW grubość warstwy lakieru z podkładami i bazą wynosi ok 100 mikronów. Lakiery trzywarstwowe powinny mieć więcej nawet 160.
Nie ważne jaki kolor. Wszystko pokryte jest takim samym lakierem bezbarwnym więc to że na jednym widać więcej rys zależy czasem od koloru . Na granatowym lub czarnym będzie ich więcej niż np na srebrnym czy białym.
Wyjątki są że auto lakierowane jest specjalnymi lakierami porcelanowymi ale to np w Porsche i jest to specjalnie oznaczone.
To tak na szybko naskrobałem.
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
No kurcze, nikt nic rzeczowego poza Eleonorem nie napisze? Bo ja ciagle dybie na Ateke nową i zastaawiam sie nad lakierem - o ile bedzie mnie stac na to auto ponownie
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
A jaki lakier chcesz na Atece ? ( mam nadzieję że masz na myśl tylko kolor )
Módlmy się by było tak jak do tej pory czyli na VAG ok 100 mikronów , gdyż najnowsze koreańczyki mają tylko ok .40 mikronów.
A tak w szczególe to wiecie, że na Atece są kolory występujące także w Skodzie ( Superb ,Octavia ,Fabia )? Chodzi mi o oznaczenie kolorów
Tyle że w Skodzie mniej kasują np.
szary w Seat 2792 zł vs 1200 zł
Módlmy się by było tak jak do tej pory czyli na VAG ok 100 mikronów , gdyż najnowsze koreańczyki mają tylko ok .40 mikronów.
A tak w szczególe to wiecie, że na Atece są kolory występujące także w Skodzie ( Superb ,Octavia ,Fabia )? Chodzi mi o oznaczenie kolorów
Tyle że w Skodzie mniej kasują np.
szary w Seat 2792 zł vs 1200 zł
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
No to że są w bazie kolorów Skody akurat nie dziwi, przecież Ateca produkowana jest w Kvasinach.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
No tak tak, lakier = kolor. Przeciez nie napisze "farba" rozmawiajac o tym czym jest przykryta karoseria w aucie. Wiec jak to z ta jakoscia/wytrzymaloscia lakieru podstawowego niebieskiego niemetalicznego... ?
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
Jest a nawet powinno być dokładnie tak samo jak metalicznego czy perłowego.
Przecież jest na wierzch ten sam lakier bezbarwny.
Mam taką nadzieję że tak jest .... bo spotykam się z autami, które jeszcze są jednowarstwowe - np Busy
Żeby to sprawdzić czy na wierzchu jest bezbarwny wystarczy w mało widocznym miejscu lekko przejechać papierem np.2000
Gdy na papierze pojawi się białawy kolor tzn że mamy lakier bezbarwny - na białym kolorze proszę nie sprawdzać
Poza tym ważna jest chemia jaką myjemy auto , myjnia , płyn do spryskiwaczy itd .. dziś to już nie takie lakiery jak kiedyś.
Przecież jest na wierzch ten sam lakier bezbarwny.
Mam taką nadzieję że tak jest .... bo spotykam się z autami, które jeszcze są jednowarstwowe - np Busy
Żeby to sprawdzić czy na wierzchu jest bezbarwny wystarczy w mało widocznym miejscu lekko przejechać papierem np.2000
Gdy na papierze pojawi się białawy kolor tzn że mamy lakier bezbarwny - na białym kolorze proszę nie sprawdzać
Poza tym ważna jest chemia jaką myjemy auto , myjnia , płyn do spryskiwaczy itd .. dziś to już nie takie lakiery jak kiedyś.
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
Ok, czy ktos z obecnych ma niebieski podstawowy ji jest zainteresowany zebym mu przejechal w malo widocznym miejscu papierem sciernym dla dobra nauki? Takie samo pytanie oczywiscie moge zadac u dealera, tylko ktory bedzie sie smial najmniej? Jakis typ?
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Lakier akryl vs metalic
Nie wiem co tam śmiesznego widzisz w mojej wypowiedzi - jest to jedyny pewny w 100% sposób na sprawdzenie.
Sprzedawca będzie Ci ciemnotę sprzedawał że wodny , że eko itd ...
Fabrycznie powinien być dwuwarstwowy czyli baza plus lakier.
W konfiguratorze są dwa niemetaliczne solidowe kolory - ten niebieski oraz biały - LB9A ( dokładnie ten sam co na Skodach )
Może to Cię bardziej uspokoi
Solidowy dwuwarstwowy :
Sprzedawca będzie Ci ciemnotę sprzedawał że wodny , że eko itd ...
Fabrycznie powinien być dwuwarstwowy czyli baza plus lakier.
W konfiguratorze są dwa niemetaliczne solidowe kolory - ten niebieski oraz biały - LB9A ( dokładnie ten sam co na Skodach )
Może to Cię bardziej uspokoi
Solidowy dwuwarstwowy :
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020