Silnik 1.5 TSI

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Silnik 1.5 TSI

Post autor: dario37 »

Witajcie.Dziś wyczytałem w Motorze,że silnik Vag-a 1.5 TSI posiada filtr cząstek stałych.Będzie spełniał kolejne normy unijne.Co Wy na to? ;)


Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Sponsor

Silnik 1.5 TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Silnik 1.5 TSI

Post autor: michal 76 »

Raczej nie. Za to będzie pracował w cyklu Millera. Cóż to takiego - ano zawory ssące są dłużej otwarte, swojego czasu stosowane było to w Maździe. Ma turbinkę o zmiennej geometrii regulowaną elektrycznie, stopień sprężania 12,5 moc 130 i 150 KM z 1.5. No zalecany olej 0W20

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5 TSI

Post autor: Endrju »

W Vagu ma być odpowiednik dpf-u od czerwca 2017r. we wszystkich jednostkach benzynowych tsi.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5 TSI

Post autor: dario37 »

michal 76 pisze:
26 cze 2017, 18:30
Raczej nie. Za to będzie pracował w cyklu Millera. Cóż to takiego - ano zawory ssące są dłużej otwarte, swojego czasu stosowane było to w Maździe. Ma turbinkę o zmiennej geometrii regulowaną elektrycznie, stopień sprężania 12,5 moc 130 i 150 KM z 1.5. No zalecany olej 0W20
Nie wiem co to jest cykl Millera zastosowany w/g Ciebie w Vag-u.Wyczytałem,że ma to byc odpowiednik filtra DPF,który nie bedzye wymagał tzw.wypalenia.Co do oleju to się zgodze. :D :D
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Silnik 1.5 TSI

Post autor: michal 76 »

Cykl Millera to żaden wynalazek. Po prostu w tym przypadku zawory ssące są otwarte dłużej czyli po czasie jak tłok w cylindrze osiągnie DMP ( dolny martwy punkt). Dłuższe otwarcie powoduje w tym przypadku to że więcej powietrza jest w cylindrze. Jak pisałem było to stosowane w Maździe nie pamiętam w jakim silniku ( jak Cię to interesuje mogę poszukać).

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Silnik 1.5 TSI

Post autor: michal 76 »

W woli wyjaśnienia;
"Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapowiedzieli właśnie, że już w przyszłym roku zobaczymy pierwsze silniki wyposażone w GPF (Gasoline Particulate Filter). Będzie to 1.4 TSI w Volkswagenie Tiguanie oraz 2.0 TFSI w Audi A5. Zastosowanie tego rozwiązania ma obniżyć emisję cząstek stałych do atmosfery o 90 % i stopniowo będzie wprowadzane do wszystkich jednostek napędowych i modeli."
Cytat ze strony
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... aign=other
Tutaj też piszą
http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,gst6p6
Forum Skody Kodiaq
https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewto ... 5&start=10

ODPOWIEDZ