Silnik 1.5 TSI
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Silnik 1.5 TSI
Witajcie.Dziś wyczytałem w Motorze,że silnik Vag-a 1.5 TSI posiada filtr cząstek stałych.Będzie spełniał kolejne normy unijne.Co Wy na to?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Silnik 1.5 TSI
Raczej nie. Za to będzie pracował w cyklu Millera. Cóż to takiego - ano zawory ssące są dłużej otwarte, swojego czasu stosowane było to w Maździe. Ma turbinkę o zmiennej geometrii regulowaną elektrycznie, stopień sprężania 12,5 moc 130 i 150 KM z 1.5. No zalecany olej 0W20
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Silnik 1.5 TSI
W Vagu ma być odpowiednik dpf-u od czerwca 2017r. we wszystkich jednostkach benzynowych tsi.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5 TSI
Nie wiem co to jest cykl Millera zastosowany w/g Ciebie w Vag-u.Wyczytałem,że ma to byc odpowiednik filtra DPF,który nie bedzye wymagał tzw.wypalenia.Co do oleju to się zgodze.michal 76 pisze: ↑26 cze 2017, 18:30Raczej nie. Za to będzie pracował w cyklu Millera. Cóż to takiego - ano zawory ssące są dłużej otwarte, swojego czasu stosowane było to w Maździe. Ma turbinkę o zmiennej geometrii regulowaną elektrycznie, stopień sprężania 12,5 moc 130 i 150 KM z 1.5. No zalecany olej 0W20
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Silnik 1.5 TSI
Cykl Millera to żaden wynalazek. Po prostu w tym przypadku zawory ssące są otwarte dłużej czyli po czasie jak tłok w cylindrze osiągnie DMP ( dolny martwy punkt). Dłuższe otwarcie powoduje w tym przypadku to że więcej powietrza jest w cylindrze. Jak pisałem było to stosowane w Maździe nie pamiętam w jakim silniku ( jak Cię to interesuje mogę poszukać).
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Silnik 1.5 TSI
W woli wyjaśnienia;
"Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapowiedzieli właśnie, że już w przyszłym roku zobaczymy pierwsze silniki wyposażone w GPF (Gasoline Particulate Filter). Będzie to 1.4 TSI w Volkswagenie Tiguanie oraz 2.0 TFSI w Audi A5. Zastosowanie tego rozwiązania ma obniżyć emisję cząstek stałych do atmosfery o 90 % i stopniowo będzie wprowadzane do wszystkich jednostek napędowych i modeli."
Cytat ze strony
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... aign=other
Tutaj też piszą
http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,gst6p6
Forum Skody Kodiaq
https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewto ... 5&start=10
"Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapowiedzieli właśnie, że już w przyszłym roku zobaczymy pierwsze silniki wyposażone w GPF (Gasoline Particulate Filter). Będzie to 1.4 TSI w Volkswagenie Tiguanie oraz 2.0 TFSI w Audi A5. Zastosowanie tego rozwiązania ma obniżyć emisję cząstek stałych do atmosfery o 90 % i stopniowo będzie wprowadzane do wszystkich jednostek napędowych i modeli."
Cytat ze strony
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... aign=other
Tutaj też piszą
http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,gst6p6
Forum Skody Kodiaq
https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewto ... 5&start=10