Strona 1 z 1

anormalny odgłos kół

: 14 sty 2020, 20:47
autor: sylwek
Witam. Chcę się podzielić historią niepokojącego dźwięku, lokalizowanego według mnie po przedniej prawej stronie auta, który zacząłem słyszeć w mojej Atece. Zauważyłem już latem dziwne niezbyt głośne lecz uciążliwe buczenie przy pewnych prędkościach, niezależne od obciążenia, biegu na prostej czy na łukach. Najbardziej słyszalne było przy prędkościach pomiędzy 80 km/h do 95 km/h. Czekałem na zmianę kół na zimowe, żeby wykluczyć lub potwierdzić ich wpływ na ten objaw. Jednak po zmianie dźwięk się nie zmienił, więc pojechałem zgłosić jako naprawę gwarancyjną do ASO w Białymstoku. Przyjęto zgłoszenie i po jeździe próbnej przedstawiciele serwisu stwierdzili, że przyczyną jest łożysko przedniego koła (przebieg około 33 tys.). Po zamówieniu części po tygodniu zaproszono mnie na wymianę, która trwała ok 2 godzin łącznie z myciem samochodu. Naprawa była skuteczna i usterka minęła. Plus dla serwisu za trafną diagnozę , skuteczną naprawę i miłą obsługę.

Re: anormalny odgłos kół

: 15 sty 2020, 9:28
autor: prtg
dzieki! kurde ja mam 16k+ i wlasnie podobnie 80-90km/h prawy przod wrazenia lekkiego buczenia/drgania. akurat zgralo sie z wymiana kol, ponownie byly wywazane i pogodzilem sie, ze po prostu opona taki odglos wydaje, trzeba bedzie podjechac na warsztat.

Re: anormalny odgłos kół

: 31 sty 2020, 13:56
autor: lukasz-jaworzno
U mnie tez łożysku prawe padło koło 40 tys. km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: anormalny odgłos kół

: 31 sty 2020, 16:08
autor: sailor 88
Podobnie jak pisałem w wątku o hamulcach (hałasujące klocki), VAG montuje łożyska również od kilku dostawców (SWAG, SKF, Meyle, Febi itd.) i nie są one takiej samej jakości. Jak komu się trafi po prostu. Kiedyś w Octavii padły mi oba przednie łożyska po 30 tyś. km, a następnie po kolejnych 20 tys. Dopiero trzeci komplet, tym razem łożysk francuskich, uzdrowił sytuację. Dziwi mnie tylko brak reakcji producenta na tak fatalną jakość elementów stosowanych na pierwszy montaż, a są to przecież typowe wady materiałowe. Łożysko powinno wytrzymać minimum 200 tyś. km, a nawet wystarczyć na cały żywot auta.