Żarówki led do tylnej klapy.

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu optycznego Seata Ateca
Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: Janisz »

sailor 88 pisze:
21 wrz 2017, 16:52
GrabarzLeon pisze:
21 wrz 2017, 0:12
sailor 88 pisze:
06 sie 2017, 13:03
Efekt super! ale ..
Od kilku dni zastanawiam się jak się skapnąć, że kierunek nie działa?
Żarówki od kierunków nigdy się nie przepalają, więc uwaga jest uśpiona, a te diody przepalą się za ...... pewnie chwilę.
Może sprawdzałeś czy się mocno grzeją?
Może lepiej kupić bez canbus , ale z rezystorem, bo one mają rezystor w środku który pobiera z 15w. Do tego diody podkręcone na więcej niż można, też się grzeją i kaput murowane.
Nawet nie chodzi o te dolary, ale o to , że nie będzie kierunku.
Jest jakaś gwarancja na te żarówki na Alliexpress?
Skoro masz tyle wątpliwości, lepiej pozostań przy żarówkach, bo najważniejsze to spokojna głowa! ale...

Po pierwsze skąd wiesz, że diody są podkręcone? (jest ich dużo w tej żarówce, więc nie muszą)
Po drugie kierunek nie świeci cały czas, więc od czego ma się grzać (2-3 min. na skrzyżowaniu)
Po trzecie skąd wziąłeś 15W, sprawdzałeś pobór prądu? (żarówka ta pobiera niecałe 5W)
Po czwarte po pięciu minutach świecenia żarówka jest tylko dobrze ciepła (można trzymać w palcach)
Po piąte miałem diody w poprzednim aucie kilka lat i "przepaliły" się tylko postojówki (ale ścieżki i obudowa niemetalowa a nie diody) dzienne takie jak te tylko białe świecą nadal( świecą światłem ciągłym i czasem przez kilka godzin jazdy)
A migające kierunki lepiej widać w lusterku niż żarówki (odbijają się doskonale w otoczeniu auta, bo światło jest mocne).
No to wypunktowałeś kolegę :lol: Teraz przestanie w ogóle kierunki używać 8-)


Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Sponsor

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: Endrju »

Przyszły dzisiaj żarówki do kierunkowskazów i wymieniłem. Nagrałem krótko filmik , po lewej stronie żarówka Led po prawej zwykła. Różnica jest kolosalna.

Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: dario37 »

Rewelacja Endrju.Róznica jak Niebo i Ziemia.Podaj parametry żarówek i link do strony gdzie kupiłeś. :D
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: Endrju »

2 sztuk Super Bright Canbus 1156 PY21W BAU15S 7507 BA15S P21W 7506 LED 5730SMD Żółty Z Tyłu Włącz Sygnał Świetlny Dla Jetta VW Golf4
http://s.aliexpress.com/EZFnUVZR
(from AliExpress Android)
To te same błędy które zanotował Sailor88.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

GrabarzLeon
Posty: 60
Rejestracja: 01 cze 2017, 21:13
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: GrabarzLeon »

Janisz pisze:
22 wrz 2017, 16:28
sailor 88 pisze:
21 wrz 2017, 16:52
GrabarzLeon pisze:
21 wrz 2017, 0:12


Efekt super! ale ..
Od kilku dni zastanawiam się jak się skapnąć, że kierunek nie działa?
Żarówki od kierunków nigdy się nie przepalają, więc uwaga jest uśpiona, a te diody przepalą się za ...... pewnie chwilę.
Może sprawdzałeś czy się mocno grzeją?
Może lepiej kupić bez canbus , ale z rezystorem, bo one mają rezystor w środku który pobiera z 15w. Do tego diody podkręcone na więcej niż można, też się grzeją i kaput murowane.
Nawet nie chodzi o te dolary, ale o to , że nie będzie kierunku.
Jest jakaś gwarancja na te żarówki na Alliexpress?
Skoro masz tyle wątpliwości, lepiej pozostań przy żarówkach, bo najważniejsze to spokojna głowa! ale...

Po pierwsze skąd wiesz, że diody są podkręcone? (jest ich dużo w tej żarówce, więc nie muszą)
Po drugie kierunek nie świeci cały czas, więc od czego ma się grzać (2-3 min. na skrzyżowaniu)
Po trzecie skąd wziąłeś 15W, sprawdzałeś pobór prądu? (żarówka ta pobiera niecałe 5W)
Po czwarte po pięciu minutach świecenia żarówka jest tylko dobrze ciepła (można trzymać w palcach)
Po piąte miałem diody w poprzednim aucie kilka lat i "przepaliły" się tylko postojówki (ale ścieżki i obudowa niemetalowa a nie diody) dzienne takie jak te tylko białe świecą nadal( świecą światłem ciągłym i czasem przez kilka godzin jazdy)
A migające kierunki lepiej widać w lusterku niż żarówki (odbijają się doskonale w otoczeniu auta, bo światło jest mocne).
1) Bo każde małe rączki chcą by ich produkty były zawsze naj - najmocniejsze światło i duży prąd.
Nikt z nich nie myśli nawet o zwrotach - ta podróż zawsze jest w jedną stronę.
2) Grzeją się najprawdopodobniej od przepływającego prądu :).
3) Domyślam się jedynie - by oszukać Can to trzeba dużo pociągnąć prądu - strzeliłem 15 bo oryginał ma chyba 20W. Może Can zadowala się małym impulsem i dali rezystorek.
4) Ciągłego świecenia, czy migania? Przy napięciu 12v czy jak w samochodzie ~14,4v?

Diodowe żarówki mają to do siebie , że jak się "spalą" to nie są spalone - poszczególne lutowania, lutowania pakietów puszczają od różnicy temperatur - jasna dioda, duży prąd, wysoka temperatura, a lutowania są sztywne i tu jest kłopot (moim zdaniem - bo to nie wiedza zdobyta).

Wnikliwie oglądając filmik, moje oko, zaniepokoiła moc, natężenie światła. Trochę mocniej to tylko lepiej, ale zdecydowanie mocniej to może już za mocno :). Wiem, że w kamerce to inaczej niż na żywca.
Na skrzyżowaniu, w nocy, przy skręcie w lewo, w lusterku wstecznym widzisz kierowcę zakładającego tylko okulary przeciwsłoneczne czy odchylającego osłonę przeciwsłoneczną? :)

GrabarzLeon
Posty: 60
Rejestracja: 01 cze 2017, 21:13
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: GrabarzLeon »

A tak na poważnie.
To jak to wygląda w nocy, przy zapalonych postojowych i jak stopu?
Może filmik poproszę.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: sailor 88 »

Skoro widzisz tyle problemów, odpuść sobie temat LED-ów... nikt nikogo nie zmusza! Ale Twoje argumenty na "nie", są mocno naciągane. Nie każdy chiński produkt jest kiepskiej jakości, zapłacisz odpowiednio, otrzymasz odpowiednią jakość. A jeśli chodzi o napięcie w instalacji samochodowej we współczesnych autach, to już dawno nie jest ono takie, jak na alternatorze!!!( w Atece np. w czasie hamowania silnikiem napięcie alternatora osiąga 15V, a przy przyspieszaniu wynosi 13,4V) Dlatego na konkretne obwody podawane są określone, stałe wartości napięcia( np.diody 12V, świece żarowe 4,4V), które możesz sobie nawet skorygować, jeżeli posiadasz jakiekolwiek urządzenie pozwalające na komunikację i zmiany w sterownikach.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: Endrju »

Sailor88 u mnie niekiedy pojawiają się zakłócenia delikatne na radiu po włączeniu kierukowsazu, jednak nie zawsze. Jak jest u Ciebie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: sailor 88 »

Endrju pisze:
12 paź 2017, 14:36
Sailor88 u mnie niekiedy pojawiają się zakłócenia delikatne na radiu po włączeniu kierukowsazu, jednak nie zawsze. Jak jest u Ciebie.
U mnie nic takiego nie występuje. Sprawdź u siebie, czy wtedy, gdy występują zakłócenia, zmiana stacji radiowej coś zmienia.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

GrabarzLeon
Posty: 60
Rejestracja: 01 cze 2017, 21:13
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Żarówki led do tylnej klapy.

Post autor: GrabarzLeon »

sailor 88 pisze:
11 paź 2017, 23:39
Skoro widzisz tyle problemów, odpuść sobie temat LED-ów... nikt nikogo nie zmusza! Ale Twoje argumenty na "nie", są mocno naciągane. Nie każdy chiński produkt jest kiepskiej jakości, zapłacisz odpowiednio, otrzymasz odpowiednią jakość. A jeśli chodzi o napięcie w instalacji samochodowej we współczesnych autach, to już dawno nie jest ono takie, jak na alternatorze!!!( w Atece np. w czasie hamowania silnikiem napięcie alternatora osiąga 15V, a przy przyspieszaniu wynosi 13,4V) Dlatego na konkretne obwody podawane są określone, stałe wartości napięcia( np.diody 12V, świece żarowe 4,4V), które możesz sobie nawet skorygować, jeżeli posiadasz jakiekolwiek urządzenie pozwalające na komunikację i zmiany w sterownikach.
Jedynie złe i trudne pytania prowadzą do sukcesu - dlatego, że dają szansę uniknąć pomyłek i błędów.
Ja jestem na TAK, dlatego moje pytania są na NIE.
O tych i innych diodach myślałem dużo wcześniej niż złożyłem podpis na zamówieniu - prawie rok temu.
Chiński produkt może być dobry pod warunkiem, że jest znanej marki, a tu nie ma marki.
Nie jestem elektrykiem, ale i tak coś mi tu nie pasuje.
Alternator ma stabilizator napięcia. Żeby stabilizować coś, to, to coś musi być wyższe, czyli około 16V. Układ jest tak zaprojektowany, by nawet na jałowym biegu 800 obrotów osiągać te napięcie. Przy wyższych obrotach jest wyższe, ale stabilizator i tak robi 14,4.
We współczesnych samochodach tak jest, ale tak jak piszesz, w starszych, niewspółczesnych prądnica przy hamowaniu silnikiem = wysokie obroty, miała wyższe napięcie, ale na jałowym nie ładowała akumulatora - dlatego Syrenki miały problemy z akumulatorem.
Moim zdaniem, jeśli nie przeciążysz układu prędkość jazdy, silnika nie ma znaczenia - czy stoisz, czy leżysz 14,4V się należy.
A przez dłuższą chwilę myślałem, że Ateca ma odzyskiwanie energii - te 15V.
Tak to sobie wymyśliłem na podstawie wiedzy jaką każdy ma - to nie jest wiedza fachowca.
W każdej chwili można mnie wyprostować i będę za to wdzięczny - zdobędę wiedzę, wyjdę z błędu. Allle nie będzie łatwo :).

Do meritum.
Moje pytania nie są złośliwe. Są spowodowane ciekawością.
Choć trochę żartobliwej złośliwości ... przyznaję jest :) - ale po to by się więcej dowiedzieć w temacie.
Ja jestem po prostu cwaniakiem.
Ty zaryzykowałeś i kupiłeś, ja po prostu nie chcę ryzykować i się rozczarować, dlatego trudno pytam.
I najważniejsze - zawsze słucham co ktoś ma do powiedzenia i potem myślę.

ODPOWIEDZ