Dynamiczne kierunki w lusterkach

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu optycznego Seata Ateca
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 349
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Cupra Formentor VZ
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: majcher »

Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.


Formentor VZ
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI

Sponsor

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 »

TLop pisze:
17 mar 2020, 9:42
Kupiłem zestaw do Arony. Na opakowaniu nie ma wprawdzie żadnych oznaczeń, ale zakładam, że taki właśnie mi przysłali, tym bardziej, iż wszystko pasuje, w sensie mechanicznym. Tylko ta reakcja na włączony silnik... :-(
Dziwi mnie to zjawisko...a próbowałeś włączać awaryjne? Jest tak samo? Opcja z większym napięciem przy pracującym silniku do mnie nie za bardzo przemawia, bo wszelkie odbiorniki LED (oryginalny kierunkowskaz też jest LED-owy) są zasilane napięciem stałym, stabilizowanym elektronicznie z przetwornicy. Zwróć uwagę na światła główne, świecą tak samo po zapłonie, jak i po uruchomieniu. Nie przygasają nawet przy rozruchu...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop »

Oczywiście - awaryjne też włączałem - jest tak samo źle.
Nie ukrywam, że i mnie to dziwi, tym bardziej że reflektory przednie mam pełny LED. W końcu i te fabryczne kierunkowskazy w lusterkach to również dioda LED. I miałbym pewność, że zakupione przeze mnie kierunkowskazy dynamiczne są do luftu, gdyby nie to, że na włączonym zapłonie chodzą cudownie. A na silniku - niestety nie :-(
Muszę sprawdzić OBDeleven jaka jest różnica w napięciu instalacji przy włączonym zapłonie oraz włączonym silniku.

Nie ukrywam, że montując te dynamiczne kierunki sprawdzałem je włączając zapłon. Było super :-) Wymieniłem i poskładałem wszystko, odpalam silnik - a tu taki numer :-(
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop »

majcher pisze:
17 mar 2020, 18:46
Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Bardzo czekam na Twój post po zamontowaniu i życzę Ci, aby było OK.
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: michal 76 »

TLop pisze:
19 mar 2020, 10:30
majcher pisze:
17 mar 2020, 18:46
Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Bardzo czekam na Twój post po zamontowaniu i życzę Ci, aby było OK.
Masz najprawdopodobniej zakłócenia w instalacji podłącz kondensator ok 100nF i drugi elektrolit powinno pomóc

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 »

TLop pisze:
19 mar 2020, 10:29
Muszę sprawdzić OBDeleven jaka jest różnica w napięciu instalacji przy włączonym zapłonie oraz włączonym silniku
To sprawdzenie nic Ci nie da, bo wartości będą różne w zależności od temperatury, stanu akumulatora i aktualnego zapotrzebowania na energię (inteligentne ładowanie). Napięcie na akumulatorze, przy uruchomionym silniku może wahać się w przedziale 12,8-15,2 V, a przy wyłączonym około 12,2-12,6 V. Natomiast do większości odbiorników dociera stałe określone napięcie przetworzone, które nie zmienia się wraz ze zmianą napięcia na biegunach akumulatora. Dawniej rzeczywiście tak było, ile na akumulatorze (alternatorze) tyle w instalacji.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop »

michal 76 pisze:
19 mar 2020, 12:03
Masz najprawdopodobniej zakłócenia w instalacji podłącz kondensator ok 100nF i drugi elektrolit powinno pomóc
Samochód ma 5 miesięcy - skąd zakłócenia?
Nie jestem elektronikiem, niestety - Twoja rada niewiele mi mówi. Jak się skończy epidemia pogadam z jakimś elektronikiem, może mi coś pomoże.
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 »

TLop pisze:
20 mar 2020, 12:56
michal 76 pisze:
19 mar 2020, 12:03
Masz najprawdopodobniej zakłócenia w instalacji podłącz kondensator ok 100nF i drugi elektrolit powinno pomóc
Samochód ma 5 miesięcy - skąd zakłócenia?
Nie jestem elektronikiem, niestety - Twoja rada niewiele mi mówi. Jak się skończy epidemia pogadam z jakimś elektronikiem, może mi coś pomoże.
Kolega michał 76 prawdopodobnie ma rację, tylko mało precyzyjnie się wyraził. Te "zakłócenia" to normalne zjawisko tętnienia w instalacji auta, wywołane pracą alternatora, będącego prądnicą prądu przemiennego, który jest następnie prostowany przez zespół diod. Prąd płynący z ogniwa (akumulatora) jest idealnie gładki (liniowy), a po uruchomieniu silnika pojawia się tętnienie, które przeszkadza w pracy układowi zasilającemu listwę diodową kierunkowskazu, sugerując nadejście kolejnego impulsu, co prowadzi do wygaszenia aktualnie trwającego. O tym właśnie zapomniał konstruktor kierunkowskazu i nie zastosował układu filtrującego (kondensatory o których pisał kolega michał 76). Wewnątrz lusterka, na przewodzie zasilającym trzeba taki filtr zastosować. Pomysł z elektronikiem dobry, będzie wiedział o co chodzi. Może po prostu model zastosowanego alternatora w Twojej Aronie jest bardziej "tętniący", niż ten na przykładzie którego tworzono kierunkowskaz. Alternatorów jest kilka w jednym modelu, w zależności od rodzaju silnika, a producent kierunkowskazu (chińczyk) raczej nie prowadził szeroko zakrojonych badań ;) ...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop »

sailor 88 pisze:
20 mar 2020, 20:45
Wewnątrz lusterka, na przewodzie zasilającym trzeba taki filtr zastosować.
Czy ktoś mógłby mi narysować odręcznie schemat takiego filtra? Na dwóch przewodach zasilających chyba nie da się zbudować niczego specjalnie skomplikowanego... Lutować potrafię. Kondensator taki pewnie trzeba wstawić szeregowo lub równolegle. Ale jak dokładnie i jaki? Ktoś podpowie?
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 »

TLop pisze:
20 mar 2020, 21:56
sailor 88 pisze:
20 mar 2020, 20:45
Wewnątrz lusterka, na przewodzie zasilającym trzeba taki filtr zastosować.
Czy ktoś mógłby mi narysować odręcznie schemat takiego filtra? Na dwóch przewodach zasilających chyba nie da się zbudować niczego specjalnie skomplikowanego... Lutować potrafię. Kondensator taki pewnie trzeba wstawić szeregowo lub równolegle. Ale jak dokładnie i jaki? Ktoś podpowie?
Problem jest taki, że wnętrze lusterka nie jest za bardzo szczelne, więc sugerowałbym raczej gotowca w opakowaniu, ale czy znajdzie się miejsce tego nie wiem...raczej powinno, wymiary tego pudełeczka to: 38x25x35mm: https://allegro.pl/oferta/filtr-samocho ... rzEALw_wcB

Ewentualnie taki bez obudowy: https://www.rc4max.com/filtr_lc_3a_2-4s ... 36011.html

Może wystarczyłby nawet taki malutki filterek, ten na pewno się zmieści (owinąć szczelnie taśmą): https://abc-rc.pl/product-pol-8693-Filt ... =101801301

Elektronikiem nie jestem, więc potraktuj to jako luźna poradę...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ