Dynamiczne kierunki w lusterkach
- majcher
- Posty: 349
- Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
- Lokalizacja: Radom
- Samochód: Cupra Formentor VZ
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Formentor VZ
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Dziwi mnie to zjawisko...a próbowałeś włączać awaryjne? Jest tak samo? Opcja z większym napięciem przy pracującym silniku do mnie nie za bardzo przemawia, bo wszelkie odbiorniki LED (oryginalny kierunkowskaz też jest LED-owy) są zasilane napięciem stałym, stabilizowanym elektronicznie z przetwornicy. Zwróć uwagę na światła główne, świecą tak samo po zapłonie, jak i po uruchomieniu. Nie przygasają nawet przy rozruchu...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- TLop
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
- Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Oczywiście - awaryjne też włączałem - jest tak samo źle.
Nie ukrywam, że i mnie to dziwi, tym bardziej że reflektory przednie mam pełny LED. W końcu i te fabryczne kierunkowskazy w lusterkach to również dioda LED. I miałbym pewność, że zakupione przeze mnie kierunkowskazy dynamiczne są do luftu, gdyby nie to, że na włączonym zapłonie chodzą cudownie. A na silniku - niestety nie
Muszę sprawdzić OBDeleven jaka jest różnica w napięciu instalacji przy włączonym zapłonie oraz włączonym silniku.
Nie ukrywam, że montując te dynamiczne kierunki sprawdzałem je włączając zapłon. Było super Wymieniłem i poskładałem wszystko, odpalam silnik - a tu taki numer
Nie ukrywam, że i mnie to dziwi, tym bardziej że reflektory przednie mam pełny LED. W końcu i te fabryczne kierunkowskazy w lusterkach to również dioda LED. I miałbym pewność, że zakupione przeze mnie kierunkowskazy dynamiczne są do luftu, gdyby nie to, że na włączonym zapłonie chodzą cudownie. A na silniku - niestety nie
Muszę sprawdzić OBDeleven jaka jest różnica w napięciu instalacji przy włączonym zapłonie oraz włączonym silniku.
Nie ukrywam, że montując te dynamiczne kierunki sprawdzałem je włączając zapłon. Było super Wymieniłem i poskładałem wszystko, odpalam silnik - a tu taki numer
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- TLop
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
- Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Bardzo czekam na Twój post po zamontowaniu i życzę Ci, aby było OK.
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Masz najprawdopodobniej zakłócenia w instalacji podłącz kondensator ok 100nF i drugi elektrolit powinno pomóc
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
To sprawdzenie nic Ci nie da, bo wartości będą różne w zależności od temperatury, stanu akumulatora i aktualnego zapotrzebowania na energię (inteligentne ładowanie). Napięcie na akumulatorze, przy uruchomionym silniku może wahać się w przedziale 12,8-15,2 V, a przy wyłączonym około 12,2-12,6 V. Natomiast do większości odbiorników dociera stałe określone napięcie przetworzone, które nie zmienia się wraz ze zmianą napięcia na biegunach akumulatora. Dawniej rzeczywiście tak było, ile na akumulatorze (alternatorze) tyle w instalacji.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- TLop
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
- Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Samochód ma 5 miesięcy - skąd zakłócenia?
Nie jestem elektronikiem, niestety - Twoja rada niewiele mi mówi. Jak się skończy epidemia pogadam z jakimś elektronikiem, może mi coś pomoże.
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Kolega michał 76 prawdopodobnie ma rację, tylko mało precyzyjnie się wyraził. Te "zakłócenia" to normalne zjawisko tętnienia w instalacji auta, wywołane pracą alternatora, będącego prądnicą prądu przemiennego, który jest następnie prostowany przez zespół diod. Prąd płynący z ogniwa (akumulatora) jest idealnie gładki (liniowy), a po uruchomieniu silnika pojawia się tętnienie, które przeszkadza w pracy układowi zasilającemu listwę diodową kierunkowskazu, sugerując nadejście kolejnego impulsu, co prowadzi do wygaszenia aktualnie trwającego. O tym właśnie zapomniał konstruktor kierunkowskazu i nie zastosował układu filtrującego (kondensatory o których pisał kolega michał 76). Wewnątrz lusterka, na przewodzie zasilającym trzeba taki filtr zastosować. Pomysł z elektronikiem dobry, będzie wiedział o co chodzi. Może po prostu model zastosowanego alternatora w Twojej Aronie jest bardziej "tętniący", niż ten na przykładzie którego tworzono kierunkowskaz. Alternatorów jest kilka w jednym modelu, w zależności od rodzaju silnika, a producent kierunkowskazu (chińczyk) raczej nie prowadził szeroko zakrojonych badań ...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- TLop
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
- Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Czy ktoś mógłby mi narysować odręcznie schemat takiego filtra? Na dwóch przewodach zasilających chyba nie da się zbudować niczego specjalnie skomplikowanego... Lutować potrafię. Kondensator taki pewnie trzeba wstawić szeregowo lub równolegle. Ale jak dokładnie i jaki? Ktoś podpowie?
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
Problem jest taki, że wnętrze lusterka nie jest za bardzo szczelne, więc sugerowałbym raczej gotowca w opakowaniu, ale czy znajdzie się miejsce tego nie wiem...raczej powinno, wymiary tego pudełeczka to: 38x25x35mm: https://allegro.pl/oferta/filtr-samocho ... rzEALw_wcBTLop pisze: ↑20 mar 2020, 21:56Czy ktoś mógłby mi narysować odręcznie schemat takiego filtra? Na dwóch przewodach zasilających chyba nie da się zbudować niczego specjalnie skomplikowanego... Lutować potrafię. Kondensator taki pewnie trzeba wstawić szeregowo lub równolegle. Ale jak dokładnie i jaki? Ktoś podpowie?
Ewentualnie taki bez obudowy: https://www.rc4max.com/filtr_lc_3a_2-4s ... 36011.html
Może wystarczyłby nawet taki malutki filterek, ten na pewno się zmieści (owinąć szczelnie taśmą): https://abc-rc.pl/product-pol-8693-Filt ... =101801301
Elektronikiem nie jestem, więc potraktuj to jako luźna poradę...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...