Dynamiczne kierunki w lusterkach

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu optycznego Seata Ateca
Manek
Posty: 137
Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
Lokalizacja: Lubin
Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: Manek » 06 mar 2020, 13:34

Już zamontowane. Trzeci wkręt znajduje się za lustrem. Trzeba delikatnie je odchylić.

Sponsor

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Sponsor


Awatar użytkownika
TLop
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop » 16 mar 2020, 18:54

Mój post dotyczyć będzie nie Ateki, a Arony. Sprawa ma się następująco:
1. Zakupiłem dynamiczne kierunkowskazy i zamontowałem je w lusterkach mojej Arony (takich samych, jak w Atece).
2. Kiedy włączę zapłon - kierunkowskazy działają idealnie, identycznie jak na cytowanych wyżej filmikach.
3. Problem zaczyna się po uruchomieniu silnika - kierunkowskazy głupieją. To chodzą dobrze, po czym po kilku mrugnięciach gubią się kompletnie - zapala się pierwszych 5-6 diod, to znów od razu się gubią, tj. zapala się tylko pierwszych 5-6 diod. Wygląda to fatalnie, zwraca uwagę i jeździć tak - nie sposób.
4. Podejrzewam, że odpowiada za to napięcie w instalacji samochodowej - niższe przy włączonym zapłonie i wyższe, kiedy alternator zaczyna ładować, po uruchomieniu silnika. Ale jak to ogarnąć w kontekście kierunkowskazów dynamicznych - nie wiem... :-(
5. Wróciłem zatem do kierunkowskazów oryginalnych.

Czy ktoś ma może jakiś pomysł? Może dałoby się coś wyklikać OBDeleven? W każdym razie - te pogubione kierunkowskazy żadnych błędów nie generują (sprawdzałem OBDeleven).
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 746
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 » 16 mar 2020, 22:07

TLop pisze:
16 mar 2020, 18:54
Mój post dotyczyć będzie nie Ateki, a Arony. Sprawa ma się następująco:
1. Zakupiłem dynamiczne kierunkowskazy i zamontowałem je w lusterkach mojej Arony (takich samych, jak w Atece).
2. Kiedy włączę zapłon - kierunkowskazy działają idealnie, identycznie jak na cytowanych wyżej filmikach.
3. Problem zaczyna się po uruchomieniu silnika - kierunkowskazy głupieją. To chodzą dobrze, po czym po kilku mrugnięciach gubią się kompletnie - zapala się pierwszych 5-6 diod, to znów od razu się gubią, tj. zapala się tylko pierwszych 5-6 diod. Wygląda to fatalnie, zwraca uwagę i jeździć tak - nie sposób.
4. Podejrzewam, że odpowiada za to napięcie w instalacji samochodowej - niższe przy włączonym zapłonie i wyższe, kiedy alternator zaczyna ładować, po uruchomieniu silnika. Ale jak to ogarnąć w kontekście kierunkowskazów dynamicznych - nie wiem... :-(
5. Wróciłem zatem do kierunkowskazów oryginalnych.

Czy ktoś ma może jakiś pomysł? Może dałoby się coś wyklikać OBDeleven? W każdym razie - te pogubione kierunkowskazy żadnych błędów nie generują (sprawdzałem OBDeleven).
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
A jaki zestaw kupiłeś i zamontowałeś??? Z tego co widzę na Aliexpress zestaw do Ateci nie jest współzamienny z Aroną. Do Arony te same co do Leona i Ibizy, a do Ateci osobna aukcja.
Arona: https://pl.aliexpress.com/item/32997543 ... f4dd3982db
Ateca: https://pl.aliexpress.com/item/33027878 ... 5c0fGEsiVQ
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop » 17 mar 2020, 9:42

Kupiłem zestaw do Arony. Na opakowaniu nie ma wprawdzie żadnych oznaczeń, ale zakładam, że taki właśnie mi przysłali, tym bardziej, iż wszystko pasuje, w sensie mechanicznym. Tylko ta reakcja na włączony silnik... :-(
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 257
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Ateca 1.4T XC FWD

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: majcher » 17 mar 2020, 18:46

Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT 150KM XCELLENCE Rodium Grey
Seat Arona FR 1.0 TSI DSG 115KM

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 746
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 » 18 mar 2020, 0:16

TLop pisze:
17 mar 2020, 9:42
Kupiłem zestaw do Arony. Na opakowaniu nie ma wprawdzie żadnych oznaczeń, ale zakładam, że taki właśnie mi przysłali, tym bardziej, iż wszystko pasuje, w sensie mechanicznym. Tylko ta reakcja na włączony silnik... :-(
Dziwi mnie to zjawisko...a próbowałeś włączać awaryjne? Jest tak samo? Opcja z większym napięciem przy pracującym silniku do mnie nie za bardzo przemawia, bo wszelkie odbiorniki LED (oryginalny kierunkowskaz też jest LED-owy) są zasilane napięciem stałym, stabilizowanym elektronicznie z przetwornicy. Zwróć uwagę na światła główne, świecą tak samo po zapłonie, jak i po uruchomieniu. Nie przygasają nawet przy rozruchu...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop » 19 mar 2020, 10:29

Oczywiście - awaryjne też włączałem - jest tak samo źle.
Nie ukrywam, że i mnie to dziwi, tym bardziej że reflektory przednie mam pełny LED. W końcu i te fabryczne kierunkowskazy w lusterkach to również dioda LED. I miałbym pewność, że zakupione przeze mnie kierunkowskazy dynamiczne są do luftu, gdyby nie to, że na włączonym zapłonie chodzą cudownie. A na silniku - niestety nie :-(
Muszę sprawdzić OBDeleven jaka jest różnica w napięciu instalacji przy włączonym zapłonie oraz włączonym silniku.

Nie ukrywam, że montując te dynamiczne kierunki sprawdzałem je włączając zapłon. Było super :-) Wymieniłem i poskładałem wszystko, odpalam silnik - a tu taki numer :-(
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
TLop
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2020, 18:40
Samochód: Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: TLop » 19 mar 2020, 10:30

majcher pisze:
17 mar 2020, 18:46
Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Bardzo czekam na Twój post po zamontowaniu i życzę Ci, aby było OK.
--
TLop
Seat Arona FR 1,5 TSI 150 KM

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 289
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: michal 76 » 19 mar 2020, 12:03

TLop pisze:
19 mar 2020, 10:30
majcher pisze:
17 mar 2020, 18:46
Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Bardzo czekam na Twój post po zamontowaniu i życzę Ci, aby było OK.
Masz najprawdopodobniej zakłócenia w instalacji podłącz kondensator ok 100nF i drugi elektrolit powinno pomóc

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 746
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach

Post autor: sailor 88 » 19 mar 2020, 13:26

TLop pisze:
19 mar 2020, 10:29
Muszę sprawdzić OBDeleven jaka jest różnica w napięciu instalacji przy włączonym zapłonie oraz włączonym silniku
To sprawdzenie nic Ci nie da, bo wartości będą różne w zależności od temperatury, stanu akumulatora i aktualnego zapotrzebowania na energię (inteligentne ładowanie). Napięcie na akumulatorze, przy uruchomionym silniku może wahać się w przedziale 12,8-15,2 V, a przy wyłączonym około 12,2-12,6 V. Natomiast do większości odbiorników dociera stałe określone napięcie przetworzone, które nie zmienia się wraz ze zmianą napięcia na biegunach akumulatora. Dawniej rzeczywiście tak było, ile na akumulatorze (alternatorze) tyle w instalacji.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość