Re: Dynamiczne kierunki w lusterkach
: 17 mar 2020, 18:46
Też czekam na przesyłkę kierunków do Arony. Jak zamontuję to dam znać jak to u mnie działa.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=12&t=820
Dziwi mnie to zjawisko...a próbowałeś włączać awaryjne? Jest tak samo? Opcja z większym napięciem przy pracującym silniku do mnie nie za bardzo przemawia, bo wszelkie odbiorniki LED (oryginalny kierunkowskaz też jest LED-owy) są zasilane napięciem stałym, stabilizowanym elektronicznie z przetwornicy. Zwróć uwagę na światła główne, świecą tak samo po zapłonie, jak i po uruchomieniu. Nie przygasają nawet przy rozruchu...
Masz najprawdopodobniej zakłócenia w instalacji podłącz kondensator ok 100nF i drugi elektrolit powinno pomóc
To sprawdzenie nic Ci nie da, bo wartości będą różne w zależności od temperatury, stanu akumulatora i aktualnego zapotrzebowania na energię (inteligentne ładowanie). Napięcie na akumulatorze, przy uruchomionym silniku może wahać się w przedziale 12,8-15,2 V, a przy wyłączonym około 12,2-12,6 V. Natomiast do większości odbiorników dociera stałe określone napięcie przetworzone, które nie zmienia się wraz ze zmianą napięcia na biegunach akumulatora. Dawniej rzeczywiście tak było, ile na akumulatorze (alternatorze) tyle w instalacji.
Samochód ma 5 miesięcy - skąd zakłócenia?
Kolega michał 76 prawdopodobnie ma rację, tylko mało precyzyjnie się wyraził. Te "zakłócenia" to normalne zjawisko tętnienia w instalacji auta, wywołane pracą alternatora, będącego prądnicą prądu przemiennego, który jest następnie prostowany przez zespół diod. Prąd płynący z ogniwa (akumulatora) jest idealnie gładki (liniowy), a po uruchomieniu silnika pojawia się tętnienie, które przeszkadza w pracy układowi zasilającemu listwę diodową kierunkowskazu, sugerując nadejście kolejnego impulsu, co prowadzi do wygaszenia aktualnie trwającego. O tym właśnie zapomniał konstruktor kierunkowskazu i nie zastosował układu filtrującego (kondensatory o których pisał kolega michał 76). Wewnątrz lusterka, na przewodzie zasilającym trzeba taki filtr zastosować. Pomysł z elektronikiem dobry, będzie wiedział o co chodzi. Może po prostu model zastosowanego alternatora w Twojej Aronie jest bardziej "tętniący", niż ten na przykładzie którego tworzono kierunkowskaz. Alternatorów jest kilka w jednym modelu, w zależności od rodzaju silnika, a producent kierunkowskazu (chińczyk) raczej nie prowadził szeroko zakrojonych badań ...
Czy ktoś mógłby mi narysować odręcznie schemat takiego filtra? Na dwóch przewodach zasilających chyba nie da się zbudować niczego specjalnie skomplikowanego... Lutować potrafię. Kondensator taki pewnie trzeba wstawić szeregowo lub równolegle. Ale jak dokładnie i jaki? Ktoś podpowie?
Problem jest taki, że wnętrze lusterka nie jest za bardzo szczelne, więc sugerowałbym raczej gotowca w opakowaniu, ale czy znajdzie się miejsce tego nie wiem...raczej powinno, wymiary tego pudełeczka to: 38x25x35mm: https://allegro.pl/oferta/filtr-samocho ... rzEALw_wcBTLop pisze: ↑20 mar 2020, 21:56Czy ktoś mógłby mi narysować odręcznie schemat takiego filtra? Na dwóch przewodach zasilających chyba nie da się zbudować niczego specjalnie skomplikowanego... Lutować potrafię. Kondensator taki pewnie trzeba wstawić szeregowo lub równolegle. Ale jak dokładnie i jaki? Ktoś podpowie?