Pewnie, że jestem zadowolony. Tak jak pisałem wcześniej, wygląda jak fabryka.
Wyciszenie schowków, cupholderow itd
- pawel_luk1
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 paź 2019, 18:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI Style 150KM
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
- pawel_luk1
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 paź 2019, 18:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI Style 150KM
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Kolejność klejenia ma znaczenie, wszystko jest w instrukcji. Każdy kawałek ma swój numer i wg tej kolejności trzeba przyklejać.
Oczywiście schowki trzeba wyczyścić i odtłuścić przed klejeniem. Ja odtłuszczałem benzyną ekstrakcyjną.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Dzięki za foty! Faktycznie dobrze wygląda.pawel_luk1 pisze: ↑29 lis 2019, 15:37Pewnie, że jestem zadowolony. Tak jak pisałem wcześniej, wygląda jak fabryka.
-
- Posty: 1077
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Jak dla mnie to normalnie fabryka
Dzięki za fotki
Powiedz jeszcze coś o technice wyklejania używałeś rakli czy tylko palcami i czy potrzebowałeś podgrzewać materiał ?
Dzięki za fotki
Powiedz jeszcze coś o technice wyklejania używałeś rakli czy tylko palcami i czy potrzebowałeś podgrzewać materiał ?
- pawel_luk1
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 paź 2019, 18:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI Style 150KM
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Tylko palcami, raklą raczej nic nie zdziałasz - za dużo krzywizn i za małe powierzchnie.
Aby ładnie wykleiły się krzywizny, trzeba zacząć od górnych krawędzi. Ważne jest aby odkleić na początku papier tylko na krawędzi, a potem odklejać go stopniowo, jednocześnie układając wykładzinę drugą ręką. Dzięki temu materiał będzie przyklejać się stopniowo, wypełniając krzywizny. Oczywiście lepiej wszystko przymierzyć trzy razy i raz dobrze zacząć
Materiał podgrzewałem opalarką bateryjną i tak radzę robić przy aktualnych temperaturach. Można użyć też suszarki.
Podgrzewanie okazało się konieczne też przy schowku pasażera, bo na krzywiźnie to wytłumienie nie chciało się dobrze przykleić. Ten samoprzylepny flock jest na szczęście termoplastyczny i po podgrzaniu wszystko się idealnie ułożyło i przykleiło.
Aby ładnie wykleiły się krzywizny, trzeba zacząć od górnych krawędzi. Ważne jest aby odkleić na początku papier tylko na krawędzi, a potem odklejać go stopniowo, jednocześnie układając wykładzinę drugą ręką. Dzięki temu materiał będzie przyklejać się stopniowo, wypełniając krzywizny. Oczywiście lepiej wszystko przymierzyć trzy razy i raz dobrze zacząć
Materiał podgrzewałem opalarką bateryjną i tak radzę robić przy aktualnych temperaturach. Można użyć też suszarki.
Podgrzewanie okazało się konieczne też przy schowku pasażera, bo na krzywiźnie to wytłumienie nie chciało się dobrze przykleić. Ten samoprzylepny flock jest na szczęście termoplastyczny i po podgrzaniu wszystko się idealnie ułożyło i przykleiło.
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Moje uwagi do tematu.
Wykleiłem kieszenie w drzwiach i jak pisali przedmówcy, wszystko jest idealnie zwymiarowane i przycięte. Według mnie podgrzewanie przy klejeniu jest konieczne, aby dobrze wykleić zagłębienia i profile. Użyłem opalarki z regulacją temperatury i jest na prawdę OK! Natomiast cienki flok, którym wykleja się schowki, ma bardzo słabą powierzchnię klejącą, co najwyżej przylega a nie klei się do podłoża. Po "przyklejeniu" wszystko z łatwością odchodzi jednym ruchem, więc prędzej czy później i tak się odklei. Odpuściłem więc na razie klejenie schowków, poszukam odpowiedniego kleju i przykleję raz a dobrze. Ale przycięcie, spasowanie i wygląd, również idealne.
Wykleiłem kieszenie w drzwiach i jak pisali przedmówcy, wszystko jest idealnie zwymiarowane i przycięte. Według mnie podgrzewanie przy klejeniu jest konieczne, aby dobrze wykleić zagłębienia i profile. Użyłem opalarki z regulacją temperatury i jest na prawdę OK! Natomiast cienki flok, którym wykleja się schowki, ma bardzo słabą powierzchnię klejącą, co najwyżej przylega a nie klei się do podłoża. Po "przyklejeniu" wszystko z łatwością odchodzi jednym ruchem, więc prędzej czy później i tak się odklei. Odpuściłem więc na razie klejenie schowków, poszukam odpowiedniego kleju i przykleję raz a dobrze. Ale przycięcie, spasowanie i wygląd, również idealne.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
A wystarczyło by Seat krzyknął 500 zł dopłaty za flokowane schowki, a bym dopłacił.
Pomyśle nad tym.
Pomyśle nad tym.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
OnlineTomeL
- Posty: 666
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Koledzy, czy te części wewnętrzne kieszeni (niewidoczne) też udało się wam idealnie spasować?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Udało, ale przyznaję, że kilka razy poprawiałem. Trzeba bardzo dokładnie określić miejsce rozpoczęcia klejenia, bo nic nie widać i robi się to "na macanego" Niby prosty i ostatni kawałek, a sporo przy nim zachodu (otarłem sobie nadgarstki).
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
OnlineTomeL
- Posty: 666
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Wyciszenie schowków, cupholderow itd
Mam ogrzewany garaż ale poziom szlagtrafu był bliski 100. Na szczęście zacząłem od tylnych drzwi a tam rzadko coś się wozi a jeszcze rzadziej zagląda. Chyba zacznę od tego właśnie kawałka w drugich drzwiach. Ale mimo wszystko efekt jest warty zakupu.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka