Wydech Cupra > FR

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
Yerzo
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2020, 9:33
Samochód: Ateca FR 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: Yerzo »

Frodo pisze:
11 gru 2020, 13:23
Mam nadzieję, że będą odbierać dowody rej. wszystkim, którzy przesadzają w tym zakresie. Tłumiki jednak po coś są, a kosztem innych (szczególnie rodziców małymi dziećmi itp. - ja już nie mam małych, ale kto miał wie o co chodzi), to już mało fajne... Dość prymitywne jeśli wszyscy na równe nogi bo ktoś sobie robi "banan z gęby"... :roll:
Podstawowa kultura osobista dyktuje by nie być uciążliwym dla innych.
Założyć słuchawki i strzelać *sobie* w uszy nawet 130 dB!
Rozumiem Twoje oburzenie lecz dedykowany Akrapovic w Megane RS, który kupiłem miał homologację i był dopuszczony do ruchu. Występował także seryjnie/fabrycznie w wersji Trophy.

Też nie pochwalam nadmiernie głośnych aut - na szczęście takich samochodów jest już coraz mniej ponieważ zmieniło się podejście do tuningu układów wydechowych.
Za ten post autor Yerzo otrzymał podziękowanie:
Frodo (11 gru 2020, 13:40)
Ocena: 5.26%



Sponsor

Re: Wydech Cupra > FR

Sponsor


Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: Kuchar »

Właśnie, kto co lubi.
Ewentualnie możesz jeszcze iść w temat customa z przepustnicą, który byłby najlepszym rozwiązaniem aczkolwiek wszystko co dobre musi kosztować. :D

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: tomal218 »

Przed 30 stka tez zalezalo mi na tym by mnie slyszeli z daleka ze to jo jada hehe fajne czasy a teraz ecomotive na zadku i 2.0 moga woniac tylko spaliny mojego 1.4
oso soplón !!! :lol:

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: Kuchar »

tomal218 pisze:
12 gru 2020, 0:05
Przed 30 stka tez zalezalo mi na tym by mnie slyszeli z daleka ze to jo jada hehe fajne czasy a teraz ecomotive na zadku i 2.0 moga woniac tylko spaliny mojego 1.4
Taaaaa.... :lol:

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: tomal218 »

ja :D
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: thecichy »

tomal218 pisze:
12 gru 2020, 0:05
Przed 30 stka tez zalezalo mi na tym by mnie slyszeli z daleka ze to jo jada hehe fajne czasy a teraz ecomotive na zadku i 2.0 moga woniac tylko spaliny mojego 1.4
Tylko, że tu nie chodzi o uzyskiwanie jak największej ilości decybeli ( . . . )
Chodzi o zmianę brzmienia układu wydechowego, końcowy układ od Cupry zresztą jest bardzo nieznacznie głośniejszy od tego w FR ale za to ma więcej sportowego charakteru w swoim brzmieniu (w tym specyficzne "chrapnięcia" przy zmianie biegów i troszkę "popcornu") i atrakcyjniejszy wygląd. Te same (albo lepsze - zależnie od $) efekty można też uzyskać niereferencyjnym catback'iem.
Jak ktoś chce pójść na całość, uzyskać z wydechu większą moc i chce żeby go było słychać z daleka (bez sensu!) to musi wydać mnóstwo pieniędzy i przerobić cały układ wydechowy na sportowy z wyższej półki, osobiście nie widzę w tym sensu w przypadku daily SUV'a.

Yerzo
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2020, 9:33
Samochód: Ateca FR 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: Yerzo »

thecichy pisze:
12 gru 2020, 9:24
tomal218 pisze:
12 gru 2020, 0:05
Przed 30 stka tez zalezalo mi na tym by mnie slyszeli z daleka ze to jo jada hehe fajne czasy a teraz ecomotive na zadku i 2.0 moga woniac tylko spaliny mojego 1.4
Tylko, że tu nie chodzi o uzyskiwanie jak największej ilości decybeli ( . . . )
Chodzi o zmianę brzmienia układu wydechowego, końcowy układ od Cupry zresztą jest bardzo nieznacznie głośniejszy od tego w FR ale za to ma więcej sportowego charakteru w swoim brzmieniu (w tym specyficzne "chrapnięcia" przy zmianie biegów i troszkę "popcornu") i atrakcyjniejszy wygląd.
O właśnie! Dokładnie chodzi mi tylko o to. Tak jak ktoś wspomniał - przed 30stką miałem zapędy na szybkie, sportowe auto. Teraz zależy mi na subtelnym dźwięku z lekkim "pierdnięciem" między biegami.

Wracając do pierwotnego pytania - czy średnica wydechów między Cuprą a zwykłym 2.0 TSI jest taka sama?
Domyślam się, że budowa tylnego zawieszenia w 2.0 4x4 i w Cuprze 4x4 jest taka sama.

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: Kuchar »

A nie jest przypadkiem tak, że masz dwie końcówki rury, a Cupra ma cztery, a co za tym idzie w dyfuzorze tylnym wycięcie będzie na dwie, a nie cztery czyli już problem, z mocowaniami samego wydechu sądzę, że temat podobny.

Yerzo
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2020, 9:33
Samochód: Ateca FR 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: Yerzo »

Samo mocowanie czyli wieszak po prawej stronie to kwestia dorobienia. Myślę, że tutaj jest akurat najmniejszy problem. Wycięcie otworu w plastiku też nie stanowi problemu

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wydech Cupra > FR

Post autor: thecichy »

Wbij na grupę na FB, znajdź post z 24.11. i zapytaj człowieka :)

ODPOWIEDZ