Tuning DSG
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Tuning DSG
Nie widziałem na forum tematu o tym, a wczoraj oglądałem filmiki na you.... firmy Vag performance Pomorze. Koleś opowiada jak zmieniają nastawy w DSG i to każdym, na filmach pokazuje jak skrzynia chodzi przed a jak po tuningu.
Czy ktoś to ma z forum ?
Co wy na to ?
Robą też tuning silników.
Koszt to 800zł skrzynia, komplet 1900 zł dla 1.5tsi.
Pytałem się o Nm, bo na faceb.... są opisy i wykresy jk DQ200 robią nawet na 330Nm.
Gość mi mówi, że mam 3 generacje DSG, że spokojnie skrzynia wytrzymuje 350Nm, a nawet wiecej ale sprzęgła lecą duzo szybciej, ale normalnie robią do 300Nm i nie skraca to skrzyni po poprawie nastawów.
I o ile silnika bym nie poprawiał, tak skrzynia wygląda sensownie. Oczywiście gwarancja leci, wiec trzeba się zastanowić, ale 3 rok leci, po 4 roku może bym zmienił.
Czy ktoś to ma z forum ?
Co wy na to ?
Robą też tuning silników.
Koszt to 800zł skrzynia, komplet 1900 zł dla 1.5tsi.
Pytałem się o Nm, bo na faceb.... są opisy i wykresy jk DQ200 robią nawet na 330Nm.
Gość mi mówi, że mam 3 generacje DSG, że spokojnie skrzynia wytrzymuje 350Nm, a nawet wiecej ale sprzęgła lecą duzo szybciej, ale normalnie robią do 300Nm i nie skraca to skrzyni po poprawie nastawów.
I o ile silnika bym nie poprawiał, tak skrzynia wygląda sensownie. Oczywiście gwarancja leci, wiec trzeba się zastanowić, ale 3 rok leci, po 4 roku może bym zmienił.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Tuning DSG
ATK-ę mam w manualu, ale poprzednie auto (Jetta) miałem z DSG i wprost zmuszony byłem przeprogramować skrzynię, bo nie mogłem znieść jak skrzynia zapinała 7 bieg przy 1050 obr/min, a silnik buntował się, więc często sięgałem do łopatek. Po zmianie oprogramowania auto zaczęło wreszcie normalnie jeździć i o dziwo spalanie spadło średnio o 0,2-0,3 l/100km, pomimo wzrostu obrotów silnika na każdym biegu o 150-200/min. Zniknęły drgania, zmienił się tembr silnika, a skrzynia znacząco zmieniła częstość zmiany biegów. Nie wiem jak jest w benzynie, bo miałem TDI, a tam program skrzyni był tragiczny.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Tuning DSG
Ja w tdi tez mialem klopot z dq200. Zbyt wczesnie wbijal wyzszy bieg. Teraz w benzynie jest duzo lepiej i zmienia normalnie biegi. Nic bym nie zmienial.
Z dq200 mam same zle doswiadczenia i nigdy wiecej nie zrobie programu ani silnika ani skrzyni.
Z dq200 mam same zle doswiadczenia i nigdy wiecej nie zrobie programu ani silnika ani skrzyni.
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Tuning DSG
Czy aby na pewno miałeś dq200 do tdi? Myślałem, że to skrzynia wyłącznie do benzyn pakowana.Kubawojcik pisze: ↑19 lut 2022, 13:29Ja w tdi tez mialem klopot z dq200. Zbyt wczesnie wbijal wyzszy bieg. Teraz w benzynie jest duzo lepiej i zmienia normalnie biegi. Nic bym nie zmienial.
Z dq200 mam same zle doswiadczenia i nigdy wiecej nie zrobie programu ani silnika ani skrzyni.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Tuning DSG
W swoim Leonie 2.0 tsi 190 posiadam DQ381 ale zerkając głębiej w oznaczenia skrzyni to nie to samo DQ381 montowane w wersji Cupra.....
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Tuning DSG
Na pewno u mnie tak było, bo miałem 1.6 TDI, dopiero w 2.0 TDI była skrzynia DQ250, bo moment obrotowy był wysoki, 320Nm, a w 1.6 tylko 250 Nm, czyli tyle samo co w benzynowych 1.4 TSI, 1.5TSI.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Tuning DSG
Nie tylko w cuprach bo mam ja w swoim 1.4tsi.mczelny2401 pisze: ↑19 lut 2022, 21:55DQ250 to skrzynia 6 biegowa montowana w Leonach Cupra 300 4drive
Dla mnie to ciekawostka. Myślałem, że do diesli pchali zawsze coś mocniejszego.