Tuning DSG

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: mczelny2401 »

Dlatego też obstawiam że DQ... to tylko główne oznaczenia , bo zapewne nie montowali tej samej skrzyni do 1.4 jak i 2.0 300KM
Ostatnio zmieniony 19 lut 2022, 22:54 przez mczelny2401, łącznie zmieniany 1 raz.



Sponsor

Re: Tuning DSG

Sponsor


Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: Janisz »

Strasze gofly R i cupry miały montowane dq 250. Patrząc na różnice w mocy między moim 1.4 to długo nie powinno dziać się cokolwiek ze skrzynią.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: Rafiner »

sailor 88 pisze:
19 lut 2022, 0:39
ATK-ę mam w manualu, ale poprzednie auto (Jetta) miałem z DSG i wprost zmuszony byłem przeprogramować skrzynię, bo nie mogłem znieść jak skrzynia zapinała 7 bieg przy 1050 obr/min, a silnik buntował się, więc często sięgałem do łopatek. Po zmianie oprogramowania auto zaczęło wreszcie normalnie jeździć i o dziwo spalanie spadło średnio o 0,2-0,3 l/100km, pomimo wzrostu obrotów silnika na każdym biegu o 150-200/min. Zniknęły drgania, zmienił się tembr silnika, a skrzynia znacząco zmieniła częstość zmiany biegów. Nie wiem jak jest w benzynie, bo miałem TDI, a tam program skrzyni był tragiczny.
Pisałeś, że Ci skrzynia w Jettcie poleciała w innym wątku. Ja rozumiem, że mimo przeprogramowania ? Tobie poszedł ten kompensator ciśnienia czy jakos tak ? Usterka znana, ale podobno poprawiona, po awarii zakładali już nowy poprawiony. Tak mówili na filmiku z ruskiego serwisu i w filmiku z Anglii.
Jak Jetta, to pewnie miałeś gen 1 tej skrzyni ??

Mi skrzynia chodzi ok, widzę że przegina z obrotami, to jej nie cisne tylko przechodze na S, samo zbija bieg i wtedy rura przy wyprzedzaniu. Tylko, że faktycznie głupieje i daje z 6 na 5, a ja wiem że zaraz bedzie pod górkę i zmieni na 5. Wiec te zmiany są na darmo. Bez sensu. Tak samo w korku, 1, 2 i 3 staje i znowu 1, 2 3. Totalna głupota. Za szybko zmienia. Też czasem daje S lub M bo dłużej ciągne na obrotach.
I to bym poprawil, żeby nie schodziła niżej 1600 obr i dłużej trzymała obroty. Wtedy by rzadziej zmieniała. Jak manual.
Sama szybkość zmiany i automatyzm mi pasi.
Przy mojej spokojnej i świadomej ježdzie pewnie bym do tych 100 tys dociągnął ze sprzęgłami i to mnie nie przeraża, tylko że można dłużej, ale głupie eko przeszkadza.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: Rafiner »

Inna kwestia, to goście w autach tuningowanych 1.5 tsi mają w serii od 150/250 do 165/265 lub 270, co pokazuje że mamy fabrykę, ale też można mieć gifty stąd skrzynia ma jakiś zapas pod kątem mechanicznym, tylko sposób użytkowania czyli oprogramowanie ją gnoi.

Na forach OCP od zawsze była mantra, że dawanie buta od niskich obrotów na wysokich biegach niszczy dwumasę i przeciąża sprzęgło i to w manualach. A to właśnie robi DSG zamo sobie, przez oprogramowanie eko.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
19 lut 2022, 23:07
Pisałeś, że Ci skrzynia w Jettcie poleciała w innym wątku. Ja rozumiem, że mimo przeprogramowania ? Tobie poszedł ten kompensator ciśnienia czy jakos tak ? Usterka znana, ale podobno poprawiona, po awarii zakładali już nowy poprawiony. Tak mówili na filmiku z ruskiego serwisu i w filmiku z Anglii.
Jak Jetta, to pewnie miałeś gen 1 tej skrzyni ??
Tak, to była pierwsza generacja, do przebiegu 26 tyś. km było idealnie, a potem zaczęły się poszarpywania przy ruszaniu i zmianie z 1 na 2. Serwis oczywiście nie widział problemu. Przy 42 tyś. pociekł olej i okazało się że pękł cylinder akumulatora ciśnienia. Zrzuciłem skrzynię, żeby zawieźć do warsztatu, ale po zgłębieniu tematu zdecydowałem się zrobić samemu, bo ta naprawa dotyczy samej mechatroniki i nie wymagała specjalistycznych narzędzi, a zestaw naprawczy jest dostępny na Allegro. Wszystko się udało, ale stare sprawy (szarpanie) pozostały. Robiłem kilka razy adaptację sprzęgieł, jeździłem do "specjalisty" i też nic nie poradził. Potem przeprogramowałem skrzynię i pod kątem współpracy z silnikiem było już OK, ale stary problem pozostał. Była jeszcze opcja wymiany sprzęgieł, ale ze względu na mały przebieg i duże koszty nie zdecydowałem się. Auto jeździ dalej u nowego właściciela (obecny przebieg 130tyś.km), skrzynia więcej nie ruszana, a jemu to widać nie przeszkadza. W drugiej generacji usterka akumulatora ciśnienia już nie występuje, a skrzynia ogólnie jakby lepsza, ale zależy jaki komu egzemplarz się trafi. Mam w rodzinie egzemplarz wręcz idealny (Seat Toledo 1.4TSI) pod względem zachowania skrzyni jak i współpracy z silnikiem, ale niektórzy się skarżą, w Atece też...W/g mnie silniki benzynowe lepiej dogadują się ze skrzynią DSG, szczególnie "suchą". Mokra DSG 6-cio biegowa, to była najlepsza skrzynia...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
19 lut 2022, 23:15
Na forach OCP od zawsze była mantra, że dawanie buta od niskich obrotów na wysokich biegach niszczy dwumasę i przeciąża sprzęgło i to w manualach. A to właśnie robi DSG zamo sobie, przez oprogramowanie eko.
Dlatego przeprogramowanie samej skrzyni, bez tuningu silnika, wychodzi jej na zdrowie, znacząco podnosząc komfort jazdy...Silnikowi z osprzętem również.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: tomal218 »

Rafiner pisze:
18 lut 2022, 23:40
Nie widziałem na forum tematu o tym, a wczoraj oglądałem filmiki na you.... firmy Vag performance Pomorze. Koleś opowiada jak zmieniają nastawy w DSG i to każdym, na filmach pokazuje jak skrzynia chodzi przed a jak po tuningu.

Czy ktoś to ma z forum ?
Co wy na to ?
Robą też tuning silników.
Koszt to 800zł skrzynia, komplet 1900 zł dla 1.5tsi.
Pytałem się o Nm, bo na faceb.... są opisy i wykresy jk DQ200 robią nawet na 330Nm.
Gość mi mówi, że mam 3 generacje DSG, że spokojnie skrzynia wytrzymuje 350Nm, a nawet wiecej ale sprzęgła lecą duzo szybciej, ale normalnie robią do 300Nm i nie skraca to skrzyni po poprawie nastawów.

I o ile silnika bym nie poprawiał, tak skrzynia wygląda sensownie. Oczywiście gwarancja leci, wiec trzeba się zastanowić, ale 3 rok leci, po 4 roku może bym zmienił.
Najpierw trzeba zagłębić temat jak ta skrzynia działa jak można ją przyuczyć (nie jeden dzień czy tydzień)No i to co lubimy najbardziej przestawić przez obd11 dwie adaptacje o czym było pisane na forum po tym zabiegu inne auto
oso soplón !!! :lol:

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: Rafiner »

Ja wiem jak ta skrzynia mechanicznie działa, jak działa mechatronika, czytałem i oglądałem dziesiątki filmów.
Mi rozbija się o kwestie doświadczeń użytkowników, raz z tuningiem skrzyni w ogóle, a dwa z firmą z Pomorza.
Ja oglądając ich filmy nabrałem przekonania, że tak chciałbym żeby skrzynia chodziła, od 1500 obr do ok 2500 obr i żeby nie zbijała biegów co chwila, bo teraz 40km/h 4b, 50 5b, 60 6b. To jest chore.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: tomal218 »

Rafiner pisze:
20 lut 2022, 17:01
Ja wiem jak ta skrzynia mechanicznie działa, jak działa mechatronika, czytałem i oglądałem dziesiątki filmów.
Mi rozbija się o kwestie doświadczeń użytkowników, raz z tuningiem skrzyni w ogóle, a dwa z firmą z Pomorza.
Ja oglądając ich filmy nabrałem przekonania, że tak chciałbym żeby skrzynia chodziła, od 1500 obr do ok 2500 obr i żeby nie zbijała biegów co chwila, bo teraz 40km/h 4b, 50 5b, 60 6b. To jest chore.
jak jadę jak emeryt to tez tak wcześnie zmienia biegi ale jak chce dynamiczniej przyśpieszyć wcisnę wiece gazu to zmienia koło 2200 łopatek wcale nie używam a tryb s kilka razy przez 4 lata używałem , znam kolesie który 2 razy w przeciągu 25kkm wymieniane miał sprzęgła w dq 200
oso soplón !!! :lol:

Kubawojcik
Posty: 252
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Tuning DSG

Post autor: Kubawojcik »

Ja u mechanikow zostawilem ponad 10k i dq200 nadal byla wedlug mnie niezbyt sprawna. Sprzedalem auto i klopot z glowy :) ksiazke moglbym napisac o tym. Powiedzialem sobie wtedy ze nigdy wiecej dsg no i od miesiaca ma atece dsg :-D

ODPOWIEDZ