Re: Tuning DSG
: 19 lut 2022, 22:26
Dlatego też obstawiam że DQ... to tylko główne oznaczenia , bo zapewne nie montowali tej samej skrzyni do 1.4 jak i 2.0 300KM
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=13&t=1508
Pisałeś, że Ci skrzynia w Jettcie poleciała w innym wątku. Ja rozumiem, że mimo przeprogramowania ? Tobie poszedł ten kompensator ciśnienia czy jakos tak ? Usterka znana, ale podobno poprawiona, po awarii zakładali już nowy poprawiony. Tak mówili na filmiku z ruskiego serwisu i w filmiku z Anglii.sailor 88 pisze: ↑19 lut 2022, 0:39ATK-ę mam w manualu, ale poprzednie auto (Jetta) miałem z DSG i wprost zmuszony byłem przeprogramować skrzynię, bo nie mogłem znieść jak skrzynia zapinała 7 bieg przy 1050 obr/min, a silnik buntował się, więc często sięgałem do łopatek. Po zmianie oprogramowania auto zaczęło wreszcie normalnie jeździć i o dziwo spalanie spadło średnio o 0,2-0,3 l/100km, pomimo wzrostu obrotów silnika na każdym biegu o 150-200/min. Zniknęły drgania, zmienił się tembr silnika, a skrzynia znacząco zmieniła częstość zmiany biegów. Nie wiem jak jest w benzynie, bo miałem TDI, a tam program skrzyni był tragiczny.
Tak, to była pierwsza generacja, do przebiegu 26 tyś. km było idealnie, a potem zaczęły się poszarpywania przy ruszaniu i zmianie z 1 na 2. Serwis oczywiście nie widział problemu. Przy 42 tyś. pociekł olej i okazało się że pękł cylinder akumulatora ciśnienia. Zrzuciłem skrzynię, żeby zawieźć do warsztatu, ale po zgłębieniu tematu zdecydowałem się zrobić samemu, bo ta naprawa dotyczy samej mechatroniki i nie wymagała specjalistycznych narzędzi, a zestaw naprawczy jest dostępny na Allegro. Wszystko się udało, ale stare sprawy (szarpanie) pozostały. Robiłem kilka razy adaptację sprzęgieł, jeździłem do "specjalisty" i też nic nie poradził. Potem przeprogramowałem skrzynię i pod kątem współpracy z silnikiem było już OK, ale stary problem pozostał. Była jeszcze opcja wymiany sprzęgieł, ale ze względu na mały przebieg i duże koszty nie zdecydowałem się. Auto jeździ dalej u nowego właściciela (obecny przebieg 130tyś.km), skrzynia więcej nie ruszana, a jemu to widać nie przeszkadza. W drugiej generacji usterka akumulatora ciśnienia już nie występuje, a skrzynia ogólnie jakby lepsza, ale zależy jaki komu egzemplarz się trafi. Mam w rodzinie egzemplarz wręcz idealny (Seat Toledo 1.4TSI) pod względem zachowania skrzyni jak i współpracy z silnikiem, ale niektórzy się skarżą, w Atece też...W/g mnie silniki benzynowe lepiej dogadują się ze skrzynią DSG, szczególnie "suchą". Mokra DSG 6-cio biegowa, to była najlepsza skrzynia...Rafiner pisze: ↑19 lut 2022, 23:07Pisałeś, że Ci skrzynia w Jettcie poleciała w innym wątku. Ja rozumiem, że mimo przeprogramowania ? Tobie poszedł ten kompensator ciśnienia czy jakos tak ? Usterka znana, ale podobno poprawiona, po awarii zakładali już nowy poprawiony. Tak mówili na filmiku z ruskiego serwisu i w filmiku z Anglii.
Jak Jetta, to pewnie miałeś gen 1 tej skrzyni ??
Dlatego przeprogramowanie samej skrzyni, bez tuningu silnika, wychodzi jej na zdrowie, znacząco podnosząc komfort jazdy...Silnikowi z osprzętem również.
Najpierw trzeba zagłębić temat jak ta skrzynia działa jak można ją przyuczyć (nie jeden dzień czy tydzień)No i to co lubimy najbardziej przestawić przez obd11 dwie adaptacje o czym było pisane na forum po tym zabiegu inne autoRafiner pisze: ↑18 lut 2022, 23:40Nie widziałem na forum tematu o tym, a wczoraj oglądałem filmiki na you.... firmy Vag performance Pomorze. Koleś opowiada jak zmieniają nastawy w DSG i to każdym, na filmach pokazuje jak skrzynia chodzi przed a jak po tuningu.
Czy ktoś to ma z forum ?
Co wy na to ?
Robą też tuning silników.
Koszt to 800zł skrzynia, komplet 1900 zł dla 1.5tsi.
Pytałem się o Nm, bo na faceb.... są opisy i wykresy jk DQ200 robią nawet na 330Nm.
Gość mi mówi, że mam 3 generacje DSG, że spokojnie skrzynia wytrzymuje 350Nm, a nawet wiecej ale sprzęgła lecą duzo szybciej, ale normalnie robią do 300Nm i nie skraca to skrzyni po poprawie nastawów.
I o ile silnika bym nie poprawiał, tak skrzynia wygląda sensownie. Oczywiście gwarancja leci, wiec trzeba się zastanowić, ale 3 rok leci, po 4 roku może bym zmienił.
jak jadę jak emeryt to tez tak wcześnie zmienia biegi ale jak chce dynamiczniej przyśpieszyć wcisnę wiece gazu to zmienia koło 2200 łopatek wcale nie używam a tryb s kilka razy przez 4 lata używałem , znam kolesie który 2 razy w przeciągu 25kkm wymieniane miał sprzęgła w dq 200Rafiner pisze: ↑20 lut 2022, 17:01Ja wiem jak ta skrzynia mechanicznie działa, jak działa mechatronika, czytałem i oglądałem dziesiątki filmów.
Mi rozbija się o kwestie doświadczeń użytkowników, raz z tuningiem skrzyni w ogóle, a dwa z firmą z Pomorza.
Ja oglądając ich filmy nabrałem przekonania, że tak chciałbym żeby skrzynia chodziła, od 1500 obr do ok 2500 obr i żeby nie zbijała biegów co chwila, bo teraz 40km/h 4b, 50 5b, 60 6b. To jest chore.