2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
yaw
Posty: 8
Rejestracja: 18 wrz 2018, 11:03
Lokalizacja: Lodz
Samochód: SEAT ATECA 2.0 TSI DSG 4DRIVE

2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: yaw » 09 lis 2018, 10:42

Cześć,

rozmawiałem z salonem tuningowym w Lodzi i dostałem informacje ze ze względu na sterownik (bosch mg1) póki co nie ma możliwości chip tuningu jeszcze a być możne nie będzie możliwe mogole (male zapotrzebowanie + trudność).
Sterownik jest nieprogramowalny ale rozumiem ze mapa może być przygotowana i wymieniona?

Czy ktoś ma jakiekolwiek inne informacje ?
Nie ukrywam ze bardzo bym chciałbym dobić do 240KM/380NM (nawet jeśli samo STAGE 1 nie wystarczy w tym celu).

Sponsor

2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Sponsor


Awatar użytkownika
pacho
Posty: 32
Rejestracja: 06 cze 2018, 15:34
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4drive

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: pacho » 09 lis 2018, 13:28

Też się tym interesuje.
W Łodzi znalazłem firmę vitesse która zaproponowała boxa zmieniającego mapę dynamicznie.
"Dzień dobry,

Mamy boxy do tego silnika, jednak wymagają one indywidualnego strojenia na hamowni. Cena za całość to 1030zł za box w wersji Go lub 1240zł w wersji Elite (czyli z możliwością sterowania z telefonu).
"
2.0 TSI, xcellence, 4drive, magnetic brown, elektryczna klapa, asystenci, elektryczny hak, pakiet zima :geek:

Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 442
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: paprotek » 09 lis 2018, 13:40

yaw pisze:
09 lis 2018, 10:42
(male zapotrzebowanie + trudność)
Według mnie małe zapotrzebowanie może wynikać z faktu, iż jest to jeszcze całkiem nowa jednostka, a co przez to idzie, samochody w nią wyposażone są jeszcze na gwarancji i mało który właściciel myśli już o wirusie. Napewno za jakiś czas tunerzy znajdą rozwiązanie tak jak to zawsze bywa.

jarvis
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2019, 15:53
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI 190KM 4Drive

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jarvis » 24 lut 2019, 20:55

1) Czy ktoś z kolegów forumowiczów zlecał już modyfikacje w swoim 2.0 TSI 190KM?
Zauważyłem, że jest już trochę ofert chipowania/boxów - niestety nie są na takim poziomie, na jakim wcześniej zagraniczne serwisy podawały planowane parametry, gdy już modyfikacja wejdzie - miało być 260KM/420Nm, a z ofert jest ~220KM/380Nm. To dalej miły skok mocy, ale nie aż taki, na jaki miałem liczyłem, że sprawię swojej Atece, którą odbieram za miesiąc. :)
http://hpfactory.pl/produkt/2-0-tsi-190 ... ol-x-4381/
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/se ... -km-140-kw

Zagranica ma się lepiej (ale czy bezpieczniej?):
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
https://www.ptronic.com/performance-chi ... si-190.htm

Ciekaw jestem, czy któryś tuner udzieli 100% gwarancji niewykrywalności w ASO (nie znam się na tym) i naprawdę będzie można zachować fabryczną gwarancję.

2) modyfikacja prędkości reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu - brzmi bardzo ciekawie - Ateca nie ma szybkiej reakcji w standardzie i też rozważam (po dotarciu).
http://hpfactory.pl/kategoria-produktu/ ... -1984-ccm/

Tym samym (prócz paździerzowych rączek drzwi od wewnątrz) auto wyzbędzie się niemal wszelkich przeszkadzających mi minusów (obecnie jeżdżę szybszym autem, które szybciej reaguje na gaz). :)

Tiguan 2.0 TSI był 220KM/350Nm = 6,5s
obecnie 230KM/350Nm = 6,3s
Bardzo jestem ciekaw, gdzie odnajdzie się Ateca z 220KM/380Nm :?:

jarvis
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2019, 15:53
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI 190KM 4Drive

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jarvis » 25 lut 2019, 19:12

HP Factory odpisało mi (dość obszernie), że wszelkie wyższe wskaźniki mocy, to najprawdopodobniej nieuczciwe znamiona konkurencji (za co rzekomo za granicą niejedną firmę ukarali, że przyrosty się zupełnie nie zgadzały z deklaracjami wykresów w ofercie) i dla aut z gwarancją, na modyfikacje z pomocą zewnętrznych sterowników są z góry ustawione zabezpieczenia silnika/limitery parametrów i tego się nie przeskoczy.
Brzmi legitnie. I szkoda jednocześnie :)
Pozostaje mieć nadzieję, że do osiągów Tiguana (220KM/350Nm vs 220KM/380Nm Ateca) uda się zbliżyć - będę to zapewne sprawdzać za ~3 miesiące.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 173
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Frodo » 26 lut 2019, 9:47

/Nie wiem czy widzieliście moją wypowiedź w temacie Cupry:/
Rzekomo niemiecki B&R Chiptuning oferuje już 260 PS i 440 Nm z TÜV dla 190 za pomocą programu (nie box) :shock:
Źródło (strony 18 i 19): https://www.ateca-forum.de/index.php?th ... &pageNo=18
Dane są oficjalnie na stronie: https://www.leistungsoptimierung.com/fahrzeugdatenbank/
cena: € 720
Jeśli to prawda, to jest światło w tunelu... i więcej podobnych ofert to tylko kwestia czasu. :D 8-)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

looki12
Posty: 28
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: looki12 » 05 mar 2019, 17:43

jarvis pisze:
25 lut 2019, 19:12
HP Factory odpisało mi (dość obszernie), że wszelkie wyższe wskaźniki mocy, to najprawdopodobniej nieuczciwe znamiona konkurencji (za co rzekomo za granicą niejedną firmę ukarali, że przyrosty się zupełnie nie zgadzały z deklaracjami wykresów w ofercie) i dla aut z gwarancją, na modyfikacje z pomocą zewnętrznych sterowników są z góry ustawione zabezpieczenia silnika/limitery parametrów i tego się nie przeskoczy.
Brzmi legitnie. I szkoda jednocześnie :)
Pozostaje mieć nadzieję, że do osiągów Tiguana (220KM/350Nm vs 220KM/380Nm Ateca) uda się zbliżyć - będę to zapewne sprawdzać za ~3 miesiące.
Ja mam box i pedalboxa od Hpfactory i żałuję że dopiero teraz założyłem :shock: reakcja na pedał gazu inna bajka a i vmax się zmienił (238 km z GPS) nie bylem jeszcze na strojeniu indywidualnym bo jestem za granicą ale koniec kwietnia/maj dam znać ile hp przybyło.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 173
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Frodo » 05 mar 2019, 19:18

looki12 pisze:
05 mar 2019, 17:43
"vmax się zmienił (238 km z GPS)"
- a jaki był wcześniej? (w praktyce bo rozumiem, że to porównujesz)
PS. tu straszą, że bye-bye gwarancja: https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=100
PPS. tu jest ciekawy wykres, sugerujący m.in., że oryginał ma 359 Nm i 201 hp (ciekawe czy to wersja z GPF, choć jeździłem jednym i drugim i nie odczułem różnicy): https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Vo ... 40kW-190KM
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

looki12
Posty: 28
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: looki12 » 05 mar 2019, 20:08

Frodo pisze:
05 mar 2019, 19:18
looki12 pisze:
05 mar 2019, 17:43
"vmax się zmienił (238 km z GPS)"
- a jaki był wcześniej? (w praktyce bo rozumiem, że to porównujesz)
PS. tu straszą, że bye-bye gwarancja: https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=100
PPS. tu jest ciekawy wykres, sugerujący m.in., że oryginał ma 359 Nm i 201 hp (ciekawe czy to wersja z GPF, choć jeździłem jednym i drugim i nie odczułem różnicy): https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Vo ... 40kW-190KM
Według licznika 221km/h. Ale dynamika w użytkowym zakresie znacznie się poprawiła. Nie wiem dlaczego wszyscy tak się boją utraty gwarancji. Mam zamontowany box od hpfactory w drugim samochodzie jest to Ford i już miał dwa przeglądy gwarancyjne zrobione i bez uwag ze strony serwisu. Ważne żeby zdemontować przed przeglądem. W maju mam mieć przegląd na 30 tys km to dam znać jak do tego podchodzi Seat. Ale z tego co wiem nigdzie w sterownikach nie zapisują się żadne logi po których można wnioskować o grzebaniu przy silniku.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 173
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Frodo » 05 mar 2019, 20:28

Dzięki! Cytat ze strony, którą podałem: "nie rejestruje parametrow caly czas ale zapisy maksymslnych i minimalnych parametrow zachowowuje. A w boksie cisnienie doladowania i paliwa beda znacznie pozazakresami fabrycznymi nie mowiac o innych mniej widocznych paramrtrach. A na tej podstawie to wylicza ci nawet o ile moc byla podniediona."
Wątpię by w tym normalnie grzebali przy przeglądach. Natomiast, gdy się coś poważnego rozsypie (nie koniecznie w wyniku tuningu) to pewnie opłaca im się rzucić okiem i mogą odmówić naprawy gwar. Przed sądem pewnie rzeczoznawca potwierdziłby, że parametry wykraczały poza fabryczne, ale nie wiem czy to dowód, że klient w tym grzebał...
Gdzie indziej też czytałem wypowiedzi reczoznawcy o zapisywaniu dużej ilości szczegółowych danych.
Dane są dostępne, żaden problem zapisać jeśli tylko producent chce, a pewnie chce jak najwięcej wiedzieć, np. by projektować silnilki tak by się psuły zgodnie z jakimś planem... ;) :?
Wpływ na trwałość zapewne zależy od "rozumu fachowca" i stylu jazdy. ;)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość