2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
looki12
Posty: 33
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: looki12 » 05 mar 2019, 21:27

ja oczywiście nie namawiam tylko opisuje swoje odczucia :) . Problem polega na tym, że większość negatywnych opinii wynika z braku szczegółowej wiedzy a teorie które powstają piszą często internetowi teoretycy którzy usłyszeli od kolegi że ten usłyszał od brata a ten od Pana na targu rybnym że takie cuda się dzieją. Zanim kupiłem boxa czytałem fora w DE, Francji i tutaj normalnie przedstawiciele dają za symboliczną opłatą 2 lata gwarancji na silnik. Przyjmując, że jakieś parametry się zapisały (chociaż nie powinny ja u siebie sprawdzałem VCDSem i OBD11) to jeżeli box będzie wyjęty i brak śladów po instalacji to zostaje słowo przeciwko słowu,, a zawyżone parametry mogą wynikać z awarii którą "zgłaszasz". Tak jak pisałem wcześniej użytkuję box od DTE w drugim samochodzie od 2 lat i 40 tys km i nic złego nie zauważyłem.

Sponsor

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Sponsor


jarvis
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2019, 15:53
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI 190KM 4Drive

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jarvis » 06 mar 2019, 15:54

looki12 pisze:
05 mar 2019, 17:43
Ja mam box i pedalboxa od Hpfactory i żałuję że dopiero teraz założyłem :shock: reakcja na pedał gazu inna bajka a i vmax się zmienił (238 km z GPS) nie bylem jeszcze na strojeniu indywidualnym bo jestem za granicą ale koniec kwietnia/maj dam znać ile hp przybyło.
looki12 czekam niecierpliwie na pomiary Twojego auta z hamowni :)

looki12
Posty: 33
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: looki12 » 06 mar 2019, 16:29

Oczywiście będę informował o wynikach ;)

patryk7133
Posty: 531
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 » 14 mar 2019, 22:51

Siema

Zobaczcie co można zrobić z silnikiem 2.0 TSI 504 Km i 610 Nm :)



Oczywiście dopiszę (małym druczkiem) :) że to silnik taki jak w Cupra Ateca po STAGE 3 :):)
Kompletna usługa z gwarancją 2 lata i TUV 12 000 euro
Nic tylko tuningować :):)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 272
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Frodo » 15 mar 2019, 9:01

@patryk7133, poza marką i pojemnością (jeszcze R4 itp.), silnik ten ma raczej (niestety!) niewiele wspólnego z 2.0 TSI 190 KM :(
Ale... bardzo by mnie to ucieszyło, gdyby ktoś udowodnił, że jestem w błędzie. ;)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

patryk7133
Posty: 531
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 » 15 mar 2019, 15:43

To jest silnik 2.0 TSI Leon cupra fabrycznie 300 Km

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 543
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: sailor 88 » 15 mar 2019, 17:10

Frodo pisze:
15 mar 2019, 9:01
@patryk7133, poza marką i pojemnością (jeszcze R4 itp.), silnik ten ma raczej (niestety!) niewiele wspólnego z 2.0 TSI 190 KM :(
Ale... bardzo by mnie to ucieszyło, gdyby ktoś udowodnił, że jestem w błędzie. ;)
Baza obu silników jest taka sama: EA 888/3 (trzeciej generacji).
Główne różnice:
1. Inny kształt komory spalania( inaczej obrobiona głowica) i niższy stopień sprężania.
2. Większe średnice zaworów.
3. Większa (wydajniejsza) turbosprężarka.
4. Inne tłoki.
5. Wydajniejsza pompa paliwa wysokiego ciśnienia.
6. Większe (wydajniejsze) wtryskiwacze.
7. Większa chłodnica powietrza doładowującego.
Mimo wszystko podstawowa wersja 2.0 TSI 190 KM to dość odporna jednostka i remapowanie ECU nie robi na niej specjalnego wrażenia i długowieczność silnika nie spada. Nawet zmiana sprężarki i remap są dopuszczalne pod warunkiem rozsądnego rozpisania przyrostu energii (ogarnięty tuner).
Ateca Style|1,6TDI|Samoa Orange|Alcantara|Kamery 360|Martwy punkt|Full Link|Alarm|

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 272
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Frodo » 15 mar 2019, 18:35

Dzięki Sailor 88! Jak na "główne różnice" to dość długa lista...
Rozumiem, że blok jest ten sam. ;)
Domyślam się, że korbowody też są inne.
Dla zinteresowanych tu są jeszcze dodatkowe info: https://www.greencarcongress.com/2015/0 ... gen3b.html
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

patryk7133
Posty: 531
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 » 16 mar 2019, 1:15

Da się? Da się! :)
Wszystko zależy ile chcesz wydać. :)

Ps: Filmik wrzuciłem jako ciekawostkę i nigdzie nie pisałem, że to był silnik 190 Km wręcz przeciwnie napisałem, że to silnik taki jak w Cupra Ateca i jeśli wycisnęli 204 Km więcej z silnika 2.0 TSI 300 KM to myślę, że z TSI 190 KM też da się sporo wykrzesać.

Pozdrawiam.

Marcin1983
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:24
Samochód: Sest Ateca 2.0

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Marcin1983 » 16 mar 2019, 10:33

Witam.
Myślę o założeniu boxa do swojej Ateci 2.0 TSI , pytanie jak to sie ma do gwarancji czytałem ze niektóre auta z grupy VAG maja łączność z serwerem głównym i sa dzięki temu w stanie wykryć nawet boxa ponieważ rejestrują w czasie rzeczywistym co sie dzieje w samochodzie.
Macie jakies doświadczenia w tej sprawie, czy ktos kto ma boxa byl juz na serwisie gwarancyjnym i nie bylo problemów? Dajcie znac to dosc istotna kwestia.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość