Długo się nosiłem z tym wpisem. Program robiony w dynosofcie w Katowicach, ok. 2 miesięcy temu.
Kilka uwag:
- program na 98, nie na 95
- program "mocniejszy", aligator pytał czy podbijać słabiej czy mocniej
- program nie robiony pod konkretny wynik. Pozmieniał ustawienia i tak wyszło, bez szaleństw i nadmiernego naciągania czy robienia wyniku. Mocniej, ale dalej bezpiecznie dla silnika.
- ponoć po FL może być problem, mówił że nie udało mu się zchipować superba po FL, także jak ktoś chętny to najpierw podjechać na pogawędkę
- spalanie ... wyższe, nie powiem jeszcze o ile, nie powiem też czy to "wina" chipa. Ale wiecie, jak ktoś robi chip to nie patrzy potem na rachunki na stacji, umówmy się. Ale punkt spalanie łączy się nieodzownie z kolejnym punktem:
- frajda z jazdy ... jakby to powiedzieć
Mam nowy samochód. O ile Ateca 190 KM była sportowa, dynamiczna, ale nie "zachęcała" do szaleństw, tak tutaj ... ciężko to wytłumaczyć. Tutaj każda prosta moja, za każdym razem po spowalniaczu czy przy wyprzedzaniu czuję się jak w energylandii, dosłownie wgniata w fotel. Kilku kierowców już tu siedziało, 100% osób banan na twarzy przy wciskaniu gazu. To zrozumie tylko ktoś, kto jeździł takimi samochodami 250 KM i więcej.
- czy mam tańszą, "lepszą" Cuprę? I tak i nie, różnica między moją Atecą a podobnie wyposażoną Cuprą wynosiła ok. 60.000 zł, cupra była poza moim zasięgiem finansowym. W kwocie 2500 zł zmniejszyłem różnicę ze 120 KM do ok. 60 KM czyli dobry biznes. Ale porównujemy mimo wszystko rzeczy nieporównywalne, bo dlaczego nie zchipować cupry? Poza tym wiecie, tutaj te 60 KM zrobiło kolosalną różnicę, a jakby jeszcze dorzucić kolejne 60 KM? Tego się nie da porównać, generalnie jestem mega zadowolony z tego programu i naprawdę taka moc jest w zupełności wystarczająca. Naprawdę. Ale ... i tak zazdro dla Cupry
- DSG również po programie, lag w trybie normal pozostał, podbite obroty tak, że nie zrzuca wg WLTP koło 1.5 tylko normalnie koło 2.5. W trybie sport rakieta.
- osiągi? V max na razie 220 km/h, nie było gdzie się rozpędzić szybciej a zapas pod nogą jeszcze był. Myślę, że koło 230 km/h licznikowo się zakręci.
Przyspieszenie ok. 7.2, 7.3. Czyli dalej powyżej katalogowego
Szybciej o ponad 0.5 sekundy względem wcześniej, kręciło się koło 8 sekund. Tutaj znowu kilka uwag, samochód dociążony, gdyby odchudzić kierowcę (120 kg), wyrzucić tonę pierdół które wożę, zmienić opony z run flatów na sporty, webasto też swoje waży... pewnie byłoby poniżej 7. Każdemu kto będzie pisał "wolno" zapraszam, ta 100 na budziku naprawdę bardzo szybko się pojawia. Aha, mierzone stoperem na telefonie, z reakcją systemu, nie sam pomiar dynamiki wg Pertyna.
- gwarancja wiadomo, wszystko na ten temat zostało powiedziane. 2 miesiące minęły, nie rozleciał się.