2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 paź 2020, 21:02
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
A z tym wypinaniem nie jest tak kolorowo, bo trzeba osłonę z silnika zdejmować, aby wypiąć od spodu jedną z wtyczek, więc najłatwiej na podnośniku. A JB4 jest podpięte aż w 5 miejscach.
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
- Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Mam pytanko indywidualne strojenie tylko pod moje auto nie wgrywanie gotowców (silnik + skrzynia) przyrost mocy około +50Nm i około +40KM w cenie 3200 złociszy to dobra cena. Nie interesują mnie żadne oszukiwania na potencjometrach typu box dla tych co zaraz skrytykują programy
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:13
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Oj kłamczuszkujesz troszkę albo tuner Ci czegoś nie wyjaśnił do końca ew. spartolił robotę Na programie na 98 można lać 95, komp powinien być zaprogramowany w taki sposób, że w wypadku wystąpienia spalania stukowego (mogącego wystąpić wcześniej w przypadku zalania 95) schodzi z parametrami do bezpiecznych wartości czyli mówiąc po amatorsku uwala moc najczęściej w wyższych partiach obrotów. Ciebie jako użytkownika nie powinno to w ogóle martwić co dzieje się pod maską w tej kwestii, bo od tego jest cała masa elektroniki i czujników...
Jak skrzynia sprawuje się po chipie? Jest różnica w prędkości zmiany biegów? Mam w garażu Atecę 2.0 z 18 roku i S3 z 20, teoretycznie to ten sam samochód tylko z inną karoserią (tu i tu jest ten sam napęd i skrzynia, silnik troszkę się różni, mimo, że obydwa to dwulitrówki) a w praktyce fabryczne programy skrzyni są drastycznie różne. S3 zmienia biegi praktycznie jak w grze komputerowej, nawet przy niskich procentach wciśniętego pedału gazu zmiana trwa ułamki sekund, masz wrażenie, że biegi się dosłownie na siebie nakładają. Ateca z kolei ma takiego laga przy zmianie jakby chciała powoli sprzęgło puścić, żeby nie szarpnąć. Obydwa samochody mam od nowości i zachowanie skrzyń nie zmieniło się wraz ze zwiększeniem przebiegu (Ateca ponad 80k, S3 ponad 10k). Szczerze mówiąc to program skrzyni z S3 daje dużo więcej satysfakcji z jazdy.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Lag skrzyni dalej pozostał, zmienia biegi przy wyższych obrotach i to tyle.
Jechałem golfem R 7.5, ta sama skrzynia a różnica w działaniu kosmos. Tam jest ewidentnie sport sport, u nas sport ale taki bardziej komfort. Irytujący lag nawet na sporcie. Trzeba by tutaj trochę głębiej pogrzebać w sofcie ale ja już odpuszczam, przyzwyczaiłem się.
Z tym laniem benzyny 95 to masz rację, raz czy dwa wywaliło błąd OBD że za mało oktanowe paliwo (nie pamiętam dokładnie treści) mimo że leje cały czas 98 ... Elektronika elektroniką, jak silnik nastawiony na 98 to lać 98 i tyle
Jechałem golfem R 7.5, ta sama skrzynia a różnica w działaniu kosmos. Tam jest ewidentnie sport sport, u nas sport ale taki bardziej komfort. Irytujący lag nawet na sporcie. Trzeba by tutaj trochę głębiej pogrzebać w sofcie ale ja już odpuszczam, przyzwyczaiłem się.
Z tym laniem benzyny 95 to masz rację, raz czy dwa wywaliło błąd OBD że za mało oktanowe paliwo (nie pamiętam dokładnie treści) mimo że leje cały czas 98 ... Elektronika elektroniką, jak silnik nastawiony na 98 to lać 98 i tyle
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Temu Golfowi, który wspominasz i jego skrzyni biegów to chyba bliżej do cupry niż nawet najmocniejszej Ateca?Grzadq pisze: ↑10 sty 2022, 8:53Lag skrzyni dalej pozostał, zmienia biegi przy wyższych obrotach i to tyle.
Jechałem golfem R 7.5, ta sama skrzynia a różnica w działaniu kosmos. Tam jest ewidentnie sport sport, u nas sport ale taki bardziej komfort. Irytujący lag nawet na sporcie. Trzeba by tutaj trochę głębiej pogrzebać w sofcie ale ja już odpuszczam, przyzwyczaiłem się.
Z tym laniem benzyny 95 to masz rację, raz czy dwa wywaliło błąd OBD że za mało oktanowe paliwo (nie pamiętam dokładnie treści) mimo że leje cały czas 98 ... Elektronika elektroniką, jak silnik nastawiony na 98 to lać 98 i tyle
To 98 oktanów masz na myśli do seryjnego 190 KM silnika, czy takim po podrasowaniu?
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Hmmm, jakby Ci to powiedzieć ... nie jeździłem cuprą (Atecą), ale wystarczy się przejechać takim golfem R czy nawet S3 żeby zrozumieć, że jeśli szukasz takich emocji to nie z taką budą.
Golf R od początku do końca jest zrobiony pod sport. Popcorn z tłumików, głośniczki, zawieszenie, kapitalne hamulce, silnik bez żadnych kompromisów, DSG która chodzi kapitalnie.
O ile się nie mylę to cupra ateca, golf R i ateca 190 KM mają tą samą skrzynię, kwestia "tylko" zestrojenia. Tak samo niby ten sam silnik, ale temat był już tu poruszany wielokrotnie, osprzęt inny i nastawiony na osiągi i to naprawdę robi robotę.
98 oczywiście po podrasowaniu, przeczytaj wcześniejsze moje wpisy.
Moje wrażenia po jeździe 250 kM atecą po roku czasu - świetny samochód, na moje potrzeby wystarczający, B. dobrze przyspiesza, na autostradzie trudno znaleźć większego kozaka. V max około 240 km/h. Ale suma summarum dalej jest to tatowóz z mocnym silnikiem, jak ktoś szuka naprawdę dużych emocji to zmniejszyć budę (chociażby formentor) i patrzeć w stronę 300 kM. Ateci cupry bym już nie kupił, spalanie na autostradzie przy jeździe ok. 180 to jakieś 15 litrów ... Także zależy kto co chce.
Golf R od początku do końca jest zrobiony pod sport. Popcorn z tłumików, głośniczki, zawieszenie, kapitalne hamulce, silnik bez żadnych kompromisów, DSG która chodzi kapitalnie.
O ile się nie mylę to cupra ateca, golf R i ateca 190 KM mają tą samą skrzynię, kwestia "tylko" zestrojenia. Tak samo niby ten sam silnik, ale temat był już tu poruszany wielokrotnie, osprzęt inny i nastawiony na osiągi i to naprawdę robi robotę.
98 oczywiście po podrasowaniu, przeczytaj wcześniejsze moje wpisy.
Moje wrażenia po jeździe 250 kM atecą po roku czasu - świetny samochód, na moje potrzeby wystarczający, B. dobrze przyspiesza, na autostradzie trudno znaleźć większego kozaka. V max około 240 km/h. Ale suma summarum dalej jest to tatowóz z mocnym silnikiem, jak ktoś szuka naprawdę dużych emocji to zmniejszyć budę (chociażby formentor) i patrzeć w stronę 300 kM. Ateci cupry bym już nie kupił, spalanie na autostradzie przy jeździe ok. 180 to jakieś 15 litrów ... Także zależy kto co chce.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej