Strona 1 z 11

2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 09 lis 2018, 10:42
autor: yaw
Cześć,

rozmawiałem z salonem tuningowym w Lodzi i dostałem informacje ze ze względu na sterownik (bosch mg1) póki co nie ma możliwości chip tuningu jeszcze a być możne nie będzie możliwe mogole (male zapotrzebowanie + trudność).
Sterownik jest nieprogramowalny ale rozumiem ze mapa może być przygotowana i wymieniona?

Czy ktoś ma jakiekolwiek inne informacje ?
Nie ukrywam ze bardzo bym chciałbym dobić do 240KM/380NM (nawet jeśli samo STAGE 1 nie wystarczy w tym celu).

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 09 lis 2018, 13:28
autor: pacho
Też się tym interesuje.
W Łodzi znalazłem firmę vitesse która zaproponowała boxa zmieniającego mapę dynamicznie.
"Dzień dobry,

Mamy boxy do tego silnika, jednak wymagają one indywidualnego strojenia na hamowni. Cena za całość to 1030zł za box w wersji Go lub 1240zł w wersji Elite (czyli z możliwością sterowania z telefonu).
"

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 09 lis 2018, 13:40
autor: paprotek
yaw pisze:
09 lis 2018, 10:42
(male zapotrzebowanie + trudność)
Według mnie małe zapotrzebowanie może wynikać z faktu, iż jest to jeszcze całkiem nowa jednostka, a co przez to idzie, samochody w nią wyposażone są jeszcze na gwarancji i mało który właściciel myśli już o wirusie. Napewno za jakiś czas tunerzy znajdą rozwiązanie tak jak to zawsze bywa.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 24 lut 2019, 20:55
autor: jarvis
1) Czy ktoś z kolegów forumowiczów zlecał już modyfikacje w swoim 2.0 TSI 190KM?
Zauważyłem, że jest już trochę ofert chipowania/boxów - niestety nie są na takim poziomie, na jakim wcześniej zagraniczne serwisy podawały planowane parametry, gdy już modyfikacja wejdzie - miało być 260KM/420Nm, a z ofert jest ~220KM/380Nm. To dalej miły skok mocy, ale nie aż taki, na jaki miałem liczyłem, że sprawię swojej Atece, którą odbieram za miesiąc. :)
http://hpfactory.pl/produkt/2-0-tsi-190 ... ol-x-4381/
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/se ... -km-140-kw

Zagranica ma się lepiej (ale czy bezpieczniej?):
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
https://www.ptronic.com/performance-chi ... si-190.htm

Ciekaw jestem, czy któryś tuner udzieli 100% gwarancji niewykrywalności w ASO (nie znam się na tym) i naprawdę będzie można zachować fabryczną gwarancję.

2) modyfikacja prędkości reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu - brzmi bardzo ciekawie - Ateca nie ma szybkiej reakcji w standardzie i też rozważam (po dotarciu).
http://hpfactory.pl/kategoria-produktu/ ... -1984-ccm/

Tym samym (prócz paździerzowych rączek drzwi od wewnątrz) auto wyzbędzie się niemal wszelkich przeszkadzających mi minusów (obecnie jeżdżę szybszym autem, które szybciej reaguje na gaz). :)

Tiguan 2.0 TSI był 220KM/350Nm = 6,5s
obecnie 230KM/350Nm = 6,3s
Bardzo jestem ciekaw, gdzie odnajdzie się Ateca z 220KM/380Nm :?:

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 25 lut 2019, 19:12
autor: jarvis
HP Factory odpisało mi (dość obszernie), że wszelkie wyższe wskaźniki mocy, to najprawdopodobniej nieuczciwe znamiona konkurencji (za co rzekomo za granicą niejedną firmę ukarali, że przyrosty się zupełnie nie zgadzały z deklaracjami wykresów w ofercie) i dla aut z gwarancją, na modyfikacje z pomocą zewnętrznych sterowników są z góry ustawione zabezpieczenia silnika/limitery parametrów i tego się nie przeskoczy.
Brzmi legitnie. I szkoda jednocześnie :)
Pozostaje mieć nadzieję, że do osiągów Tiguana (220KM/350Nm vs 220KM/380Nm Ateca) uda się zbliżyć - będę to zapewne sprawdzać za ~3 miesiące.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 05 mar 2019, 17:43
autor: looki12
jarvis pisze:
25 lut 2019, 19:12
HP Factory odpisało mi (dość obszernie), że wszelkie wyższe wskaźniki mocy, to najprawdopodobniej nieuczciwe znamiona konkurencji (za co rzekomo za granicą niejedną firmę ukarali, że przyrosty się zupełnie nie zgadzały z deklaracjami wykresów w ofercie) i dla aut z gwarancją, na modyfikacje z pomocą zewnętrznych sterowników są z góry ustawione zabezpieczenia silnika/limitery parametrów i tego się nie przeskoczy.
Brzmi legitnie. I szkoda jednocześnie :)
Pozostaje mieć nadzieję, że do osiągów Tiguana (220KM/350Nm vs 220KM/380Nm Ateca) uda się zbliżyć - będę to zapewne sprawdzać za ~3 miesiące.
Ja mam box i pedalboxa od Hpfactory i żałuję że dopiero teraz założyłem :shock: reakcja na pedał gazu inna bajka a i vmax się zmienił (238 km z GPS) nie bylem jeszcze na strojeniu indywidualnym bo jestem za granicą ale koniec kwietnia/maj dam znać ile hp przybyło.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 05 mar 2019, 20:08
autor: looki12
Frodo pisze:
05 mar 2019, 19:18
looki12 pisze:
05 mar 2019, 17:43
"vmax się zmienił (238 km z GPS)"
- a jaki był wcześniej? (w praktyce bo rozumiem, że to porównujesz)
PS. tu straszą, że bye-bye gwarancja: https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=100
PPS. tu jest ciekawy wykres, sugerujący m.in., że oryginał ma 359 Nm i 201 hp (ciekawe czy to wersja z GPF, choć jeździłem jednym i drugim i nie odczułem różnicy): https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Vo ... 40kW-190KM
Według licznika 221km/h. Ale dynamika w użytkowym zakresie znacznie się poprawiła. Nie wiem dlaczego wszyscy tak się boją utraty gwarancji. Mam zamontowany box od hpfactory w drugim samochodzie jest to Ford i już miał dwa przeglądy gwarancyjne zrobione i bez uwag ze strony serwisu. Ważne żeby zdemontować przed przeglądem. W maju mam mieć przegląd na 30 tys km to dam znać jak do tego podchodzi Seat. Ale z tego co wiem nigdzie w sterownikach nie zapisują się żadne logi po których można wnioskować o grzebaniu przy silniku.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 05 mar 2019, 21:27
autor: looki12
ja oczywiście nie namawiam tylko opisuje swoje odczucia :) . Problem polega na tym, że większość negatywnych opinii wynika z braku szczegółowej wiedzy a teorie które powstają piszą często internetowi teoretycy którzy usłyszeli od kolegi że ten usłyszał od brata a ten od Pana na targu rybnym że takie cuda się dzieją. Zanim kupiłem boxa czytałem fora w DE, Francji i tutaj normalnie przedstawiciele dają za symboliczną opłatą 2 lata gwarancji na silnik. Przyjmując, że jakieś parametry się zapisały (chociaż nie powinny ja u siebie sprawdzałem VCDSem i OBD11) to jeżeli box będzie wyjęty i brak śladów po instalacji to zostaje słowo przeciwko słowu,, a zawyżone parametry mogą wynikać z awarii którą "zgłaszasz". Tak jak pisałem wcześniej użytkuję box od DTE w drugim samochodzie od 2 lat i 40 tys km i nic złego nie zauważyłem.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 06 mar 2019, 15:54
autor: jarvis
looki12 pisze:
05 mar 2019, 17:43
Ja mam box i pedalboxa od Hpfactory i żałuję że dopiero teraz założyłem :shock: reakcja na pedał gazu inna bajka a i vmax się zmienił (238 km z GPS) nie bylem jeszcze na strojeniu indywidualnym bo jestem za granicą ale koniec kwietnia/maj dam znać ile hp przybyło.
looki12 czekam niecierpliwie na pomiary Twojego auta z hamowni :)

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 06 mar 2019, 16:29
autor: looki12
Oczywiście będę informował o wynikach ;)