2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
jarv1s
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2020, 14:17
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI 190KM 4Drive
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jarv1s »

mczelny2401 pisze:
31 sie 2020, 11:06
Tak obstawiałem że sam BOX bez zmiany oprogramowania skrzyni biegów w tym silniku to kasa wyrzucona w błoto ;)
1500zł netto za +35KM (w przypadku 2018r i starszych +55KM) i +40Nm to dużo? :D

Do Cupry dopłata 1000zł za każdy 1 KM i 1Nm :?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2020, 11:32 przez jarv1s, łącznie zmieniany 2 razy.



Sponsor

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Sponsor


jarv1s
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2020, 14:17
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI 190KM 4Drive
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jarv1s »

Obrazek

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Kuchar »

Dużo konia, mało niuta, a szkoda.
Jeżeli chcecie już dźwigać moc i macie DSG to obowiązkowo program silnik+skrzynia - tylko wtedy ma to sens ;)
Za ten post autor Kuchar otrzymał podziękowanie:
sssebas78 (17 lip 2021, 21:29)
Ocena: 5.26%

kriswarchol
Posty: 55
Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: kriswarchol »

jarv1s pisze:
31 sie 2020, 9:24
Chciałem się podzielić kilka dni temu, ale mam jakiś dziwny problem z logowaniem się na swoje konto (teraz już drugie, poprzednio "jarvis") z Chrome - tylko na FF działa login i hasło, to samo w Chrome wywala błąd :p

Ale do tematu:
Czekam na zrzuty obrazu z hamowni, ale z pamięci było:
246KM i 365Nm
0-100 szybciej o 0,4s -> 6,5s
pomiar na PB95

Wnioski i przecieki od firmy tunerskiej:
1) RaceChip oszukuje na swoich stronach, podobno DTE tego nie robi i pomiary niemal zawsze na hamowni są zgodne z ich informacjami na stronach
2) pomiar 0-100km/h był na PB95, podobno tym samym skopałem test bo PB98 daje wyraźną różnicę nawet przy mniejszych mocach w TSI. Czyli może być nieco szybciej, ale przynajmniej oba pomiary robiłem na tym samym paliwie
3) Mimo lepszych parametrów, wciąż nie jest to niżej czy choćby równo do Tig'a 230KM/350Nm - dostałem info, że one nigdy nie mają fabrycznie 230Km/350Nm i dlatego mają 6,3s, tak samo jak Ateca 2019 ma ~210KM
4) Dostałem propozycję zrobienia tuningu silnika bez boxa na 255KM/400Nm za 2500zł. Żadnych sportowych filtrów powietrza, przeróbek dolotów czy coś - podobno nie są to parametry, w których cokolwiek takiego jest potrzebne (jak się przerabia inne auta na 400KM to tak) - w ongoingu jest test na jednym pojeździe z VW, czy ASO na wyraźne zlecenie będzie w stanie wykryć mapę silnika - podobno jakiś pełny backup parametrów jest robiony i przywracany jak windows (złe skojarzenie :D) i ma nie powodować utraty gwarancji, ale tuner testuje to na swoim pojeździe (dopiero za kilka miesięcy).
5) Zrzut wyników z hamowni wrzucę jak dostanę na email bo pokręcił coś i dostałem wyniki jakiegoś Tiga :p
6) Racechip najlepiej zadziałał na programie nr "6" (standardowo przeważnie na "5." pozostawiają - dodał trochę KM/Nm

Moje odczucia - wyraźnie pierwszego dnia czułem przyrost niutków w trybie S jeżdżąc po prostu po mieście, jest fajnie, ale dla większej zmiany potrzebny jest zapewne Pedalbox aby odmulić zachowanie gazu bo moment jest wyższy ale w dokładnie tych samych momentach, więc na to nie pomoże, a ja po przesiadce z Golfa 7 GTI z początku mocno kląłem na niektóre zachowania skrzyni vs gaz. :)
a co z tą 4 lub 5 letnią gwarancją producenta? jak do tego podchodzisz?

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Grzadq »

Obrazek

Długo się nosiłem z tym wpisem. Program robiony w dynosofcie w Katowicach, ok. 2 miesięcy temu.

Kilka uwag:

- program na 98, nie na 95
- program "mocniejszy", aligator pytał czy podbijać słabiej czy mocniej
- program nie robiony pod konkretny wynik. Pozmieniał ustawienia i tak wyszło, bez szaleństw i nadmiernego naciągania czy robienia wyniku. Mocniej, ale dalej bezpiecznie dla silnika.
- ponoć po FL może być problem, mówił że nie udało mu się zchipować superba po FL, także jak ktoś chętny to najpierw podjechać na pogawędkę
- spalanie ... wyższe, nie powiem jeszcze o ile, nie powiem też czy to "wina" chipa. Ale wiecie, jak ktoś robi chip to nie patrzy potem na rachunki na stacji, umówmy się. Ale punkt spalanie łączy się nieodzownie z kolejnym punktem:
- frajda z jazdy ... jakby to powiedzieć :D Mam nowy samochód. O ile Ateca 190 KM była sportowa, dynamiczna, ale nie "zachęcała" do szaleństw, tak tutaj ... ciężko to wytłumaczyć. Tutaj każda prosta moja, za każdym razem po spowalniaczu czy przy wyprzedzaniu czuję się jak w energylandii, dosłownie wgniata w fotel. Kilku kierowców już tu siedziało, 100% osób banan na twarzy przy wciskaniu gazu. To zrozumie tylko ktoś, kto jeździł takimi samochodami 250 KM i więcej.
- czy mam tańszą, "lepszą" Cuprę? I tak i nie, różnica między moją Atecą a podobnie wyposażoną Cuprą wynosiła ok. 60.000 zł, cupra była poza moim zasięgiem finansowym. W kwocie 2500 zł zmniejszyłem różnicę ze 120 KM do ok. 60 KM czyli dobry biznes. Ale porównujemy mimo wszystko rzeczy nieporównywalne, bo dlaczego nie zchipować cupry? Poza tym wiecie, tutaj te 60 KM zrobiło kolosalną różnicę, a jakby jeszcze dorzucić kolejne 60 KM? Tego się nie da porównać, generalnie jestem mega zadowolony z tego programu i naprawdę taka moc jest w zupełności wystarczająca. Naprawdę. Ale ... i tak zazdro dla Cupry :D
- DSG również po programie, lag w trybie normal pozostał, podbite obroty tak, że nie zrzuca wg WLTP koło 1.5 tylko normalnie koło 2.5. W trybie sport rakieta.
- osiągi? V max na razie 220 km/h, nie było gdzie się rozpędzić szybciej a zapas pod nogą jeszcze był. Myślę, że koło 230 km/h licznikowo się zakręci.
Przyspieszenie ok. 7.2, 7.3. Czyli dalej powyżej katalogowego :lol: Szybciej o ponad 0.5 sekundy względem wcześniej, kręciło się koło 8 sekund. Tutaj znowu kilka uwag, samochód dociążony, gdyby odchudzić kierowcę (120 kg), wyrzucić tonę pierdół które wożę, zmienić opony z run flatów na sporty, webasto też swoje waży... pewnie byłoby poniżej 7. Każdemu kto będzie pisał "wolno" zapraszam, ta 100 na budziku naprawdę bardzo szybko się pojawia. Aha, mierzone stoperem na telefonie, z reakcją systemu, nie sam pomiar dynamiki wg Pertyna.
- gwarancja wiadomo, wszystko na ten temat zostało powiedziane. 2 miesiące minęły, nie rozleciał się.
Za ten post autor Grzadq otrzymał podziękowania (w sumie 8):
xoy (07 cze 2021, 7:52) • JACA (07 cze 2021, 9:20) • szczekas (07 cze 2021, 11:59) • bartek (07 cze 2021, 14:22) • Lucien (07 cze 2021, 21:04) • sailor 88 (08 cze 2021, 8:55) • Endrju (08 cze 2021, 9:27) • Kuchar (08 cze 2021, 12:10)
Ocena: 42.11%
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

Lucien
Posty: 6
Rejestracja: 06 maja 2021, 6:45
Samochód: Karoq 150KM TDI 4x4
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Lucien »

@Grzadk
Fajny opis
Daj znać proszę odnośnie spalania. Czy gdy się człowiek oprze pokusom i pojedzie tak jak przed modifikacją jest szansa na takie samo lub ... niższe spalanie?


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Endrju »

Brawo fajnie wyszło.👍👍👍
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: JACA »

Oj kusisz :)
Grzadq pisze:
07 cze 2021, 0:14
Kilka uwag:
- program na 98, nie na 95
Czy można robić program na 95 :?:
--
Jaca

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Grzadq »

Lucien pisze:
08 cze 2021, 6:32
@Grzadk
Fajny opis Obrazek
Daj znać proszę odnośnie spalania. Czy gdy się człowiek oprze pokusom i pojedzie tak jak przed modifikacją jest szansa na takie samo lub ... niższe spalanie?


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
NIższego nie uzyskałem, jadąc dzisiaj spokojnie (ale normalnie, bez eco drivingu) 50 km zwykłą pozamiejską drogą 7.5 /100. Ale był ruch, korki, dużo hamowań...

Ciężko z tym spalaniem coś powiedzieć konkretnego bo naprawdę zmienił mi się styl jazdy. Jeśli jest wyższe to niewiele.

Tak, można robić program na 95, wtedy orientacyjny przyrost wyniósłby około 220 KM (wg informacji z Dynosoftu).
Tak, mogę dalej zalać 95 awaryjnie ale wtedy dużo ostrożniej z gazem, no i szybko dolać 98 ;-)
Za ten post autor Grzadq otrzymał podziękowanie:
JACA (09 cze 2021, 9:00)
Ocena: 5.26%
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

ponczo
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2020, 21:02
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: ponczo »

Wprawdzie to cupra, ale u mnie wyszło jak poniżej. Jedynie zmulona skrzynia doprowadza do szewskiej pasji :)


ODPOWIEDZ