2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
jerro
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2019, 21:42
Samochód: ateca fr
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jerro »

niby racechip także
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza


wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem


znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej



Sponsor

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Sponsor


Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Janisz »

jerro pisze:
23 kwie 2019, 11:33
niby racechip także
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza


wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem


znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej
No widzisz a taką Cuprę z palcem w d*pie robisz na 360-370 :lol:
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: thecichy »

"Panie a na co to komu?..."

A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... :D :D a co by było np. przy 80 "niuta" więcej? :shock:
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: zinger »

thecichy pisze:
24 kwie 2019, 6:26
"Panie a na co to komu?..."

A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... :D :D a co by było np. przy 80 "niuta" więcej? :shock:
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
Co prawda nie testowalem chipa, ale jesli chodzi o odczucia, to ostatnio mialem okazje przejechac sie Panamera Turbo znajomego. Ok 600KM i 3.5 do setki. Pojecie przyspieszenia czy wciakania w fotel nabralo nowego wymiaru i te kucyki Cupry nie robia juz namnie najmniejszego wrazenia ;)

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: looki12 »

thecichy pisze:
24 kwie 2019, 6:26
"Panie a na co to komu?..."

A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... :D :D a co by było np. przy 80 "niuta" więcej? :shock:
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
Ja mam boxa DTE power control +pedalboxa i jest mega różnica wczoraj wyjąłem boxa bo jechałem na przegląd i seria to straszny muł ;) przegląd ok żadnych problemów jak pytałem w serwisie o boxy to powiedzieli że jak ktoś dodatkowo przed przeglądem profilaktycznie sprawdzi błędy np OBDeleven to nie mają możliwości sprawdzenia czy był box :) niestety nie jestem w stanie obecnie powiedzieć jakie są przyrosty permanentny brak czasu żeby pojechać na hamowanie . Ale jeżeli mogę coś zasugerować to w hpfactory.pl masz 14 dni na testy i możliwość zwrotu więc nic nie ryzykujesz ;)

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: szczekas »

Wreszcie coś się ruszyło z tuningiem naszego silnika - Arteony z takim samym silnikiem (CZPB) już są modyfikowane, więc na pewno nie ma problemu żeby zrobić to w naszych Atecach :)
To komu się niedługo kończy gwarancja i chce przetrzeć szlaki? :D
Obrazek
Wykres pożyczony z forum vw-arteon.pl
Widziałem już też pierwsze wzmianki na forach VW T-Toc i Skoda Kodiaq - czyli większość silników ze sterownikiem Bosch MG1.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: szczekas »

Frodo pisze:
27 wrz 2019, 10:08
Ja mam DKZA - czy ktoś może wie czym to się różni?
Sam się zastanawiam nad różnicami, ale chyba nie są one znaczące - tak samo można tuningować :)
Może DKZA jest z GPFem, a CZPB bez?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2019, 10:17 przez szczekas, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: szczekas »

Frodo pisze:
27 wrz 2019, 10:13
Tu jest inna propozycja: http://en.bsr.se/tuning-kits/t/4321/sko ... -2020-dkza
Tu masz do Ateca, pasuje do CZPB i DKZA, ale te przysrosty coś zbyt piękne: https://en.bsr.se/tuning-kits/t/4310/se ... -czpb-dkza

Pewnie warto wymienić filtr powietrza na sportowy i może zmodyfikować wydech. Wtedy można myśleć o większej mocy.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Kuchar »

Zapytam inaczej, jaki kod silnika ma Cupra Ateca? Może byc tak, że macie te same silniki u siebie a różnica wynika właśnie z oprogramowania, pewnie dolotu i wydechu.

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: szczekas »

Oj obawiam się, że to zupełnie inny silnik - tamten 2.0 TSI nie ma podwójnego wtrysku (pośredni i bezpośredni) i parę innych różnic.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

ODPOWIEDZ