2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
kriswarchol
Posty: 55
Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: kriswarchol »

Grzadq pisze:
10 sty 2022, 11:29
Hmmm, jakby Ci to powiedzieć ... nie jeździłem cuprą (Atecą), ale wystarczy się przejechać takim golfem R czy nawet S3 żeby zrozumieć, że jeśli szukasz takich emocji to nie z taką budą.

Golf R od początku do końca jest zrobiony pod sport. Popcorn z tłumików, głośniczki, zawieszenie, kapitalne hamulce, silnik bez żadnych kompromisów, DSG która chodzi kapitalnie.

O ile się nie mylę to cupra ateca, golf R i ateca 190 KM mają tą samą skrzynię, kwestia "tylko" zestrojenia. Tak samo niby ten sam silnik, ale temat był już tu poruszany wielokrotnie, osprzęt inny i nastawiony na osiągi i to naprawdę robi robotę.

98 oczywiście po podrasowaniu, przeczytaj wcześniejsze moje wpisy.

Moje wrażenia po jeździe 250 kM atecą po roku czasu - świetny samochód, na moje potrzeby wystarczający, B. dobrze przyspiesza, na autostradzie trudno znaleźć większego kozaka. V max około 240 km/h. Ale suma summarum dalej jest to tatowóz z mocnym silnikiem, jak ktoś szuka naprawdę dużych emocji to zmniejszyć budę (chociażby formentor) i patrzeć w stronę 300 kM. Ateci cupry bym już nie kupił, spalanie na autostradzie przy jeździe ok. 180 to jakieś 15 litrów ... Także zależy kto co chce.
OK, ja z kolei miałem okazję "przerobić" jazdę Cupra Ateca i Cupra Formentor, testując start z lunch control i katapulta jest, pierdzenie z wydechów też jest, co suma summarum daje znacznie większego banana na twarzy niż to samo w mojej Ateca na trybie sport ;)

Swoją drogą chodzi mi po głowie to, by podnieść te 190 KM do +/- 250 KM i jedyne czego mi będzie brakować to lepszego mruczenia wydechu, ale to już na serii nie do uzyskania, choć Leon FR 180 KM mojego sąsiada jednak potrafił zapierdzieć :lol: czego moja Ateca nie umie...



Sponsor

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Sponsor


KuteK
Posty: 28
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:13
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: KuteK »

Grzadq pisze:
10 sty 2022, 8:53
Lag skrzyni dalej pozostał, zmienia biegi przy wyższych obrotach i to tyle.

Jechałem golfem R 7.5, ta sama skrzynia a różnica w działaniu kosmos. Tam jest ewidentnie sport sport, u nas sport ale taki bardziej komfort. Irytujący lag nawet na sporcie. Trzeba by tutaj trochę głębiej pogrzebać w sofcie ale ja już odpuszczam, przyzwyczaiłem się.

Z tym laniem benzyny 95 to masz rację, raz czy dwa wywaliło błąd OBD że za mało oktanowe paliwo (nie pamiętam dokładnie treści) mimo że leje cały czas 98 ... Elektronika elektroniką, jak silnik nastawiony na 98 to lać 98 i tyle ;-)
No pewnie, że jak już robisz chipa to nie po to, żeby lać 95 albo jeździć 30 w zabudowanym... :) Ale nie zmienia to faktu, że można nadal jeździć na 95 (tylko po co? :D).

Kurcze, lipa z tą skrzynią bo myślałem, że po chipie będzie fajniej reagować. W takim razie chyba odpuszczę sobie grzebanie bo od szybkiej jazdy mam S3, a Ateca to bardziej tatowóz :)

W S3 skrzynia w trybie komfort jest bardziej sporotwa niż w atece w trybie sport :P Podobno tu i tu jest DQ381 więc to pewnie głównie kwestia oprogramowania...
Grzadq pisze:
10 sty 2022, 11:29
Hmmm, jakby Ci to powiedzieć ... nie jeździłem cuprą (Atecą), ale wystarczy się przejechać takim golfem R czy nawet S3 żeby zrozumieć, że jeśli szukasz takich emocji to nie z taką budą.

Golf R od początku do końca jest zrobiony pod sport. Popcorn z tłumików, głośniczki, zawieszenie, kapitalne hamulce, silnik bez żadnych kompromisów, DSG która chodzi kapitalnie.

O ile się nie mylę to cupra ateca, golf R i ateca 190 KM mają tą samą skrzynię, kwestia "tylko" zestrojenia. Tak samo niby ten sam silnik, ale temat był już tu poruszany wielokrotnie, osprzęt inny i nastawiony na osiągi i to naprawdę robi robotę.

98 oczywiście po podrasowaniu, przeczytaj wcześniejsze moje wpisy.

Moje wrażenia po jeździe 250 kM atecą po roku czasu - świetny samochód, na moje potrzeby wystarczający, B. dobrze przyspiesza, na autostradzie trudno znaleźć większego kozaka. V max około 240 km/h. Ale suma summarum dalej jest to tatowóz z mocnym silnikiem, jak ktoś szuka naprawdę dużych emocji to zmniejszyć budę (chociażby formentor) i patrzeć w stronę 300 kM. Ateci cupry bym już nie kupił, spalanie na autostradzie przy jeździe ok. 180 to jakieś 15 litrów ... Także zależy kto co chce.
Z opinii znajomych, którzy mieli okazję jeździć golfami R i Atecą Cuprą to w Atece jest zaskakująco dużo wspólnego z golfem R - wszystkie bączki z wydechu, zestrojenie itp. Nawet zawieszenie działa całkiem fajnie jak na usportowionego SUVa. Może być ciekawym kompromisem pomiędzy rozmiarem, a osiągami.

Pół roku temu nawet cena była całkiem znośna - okolice 200k gdzie w standardzie z wyposażenia było prawie wszystko co się dało w samochód wepchać (oprócz asystentów, których pakiet kosztuje grosze i nagłośnienia). Dobrze wyposażona Ateca 2.0 TSI zbliżała się mocno do tej ceny więc dopłata nie była jakaś kosmiczna. W opcji jest zmiana hamulców na konkretniejsze ale to już spora dopłata. Podsumowując - z lekkim rabatem w okolicy 210k dało się kupić. Teraz już raczej bliżej 230 i pewnie będzie rosło...

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Grzadq »

W tej cenie cupra Ateca była jedną z tańszych opcji na samochód +300 kM. Ja tylko zwracam uwagę na wir w baku przy stałej jeździe +180 km/h w porównaniu do cupry leona, golfa R, S3, superba 272 i mnóstwo innych bardziej aerodynamicznych samochodów. Wszystko zależy od tego kto co szuka, jako rodzinny samochód z pazurem to Cupra Ateca / podrasowana Ateca 190 kM się sprawdzi, jako np drugi samochód do "zabaw" to zdecydowanie kupcie coś niższego i bardziej na sport. I nie żałować koni, będziecie starzy to będziecie dojeżdżać elektrykiem do biedronki, póki co okolice 40 to doskonały moment na zabawkę ;-) Launch control w golfie R ... miazga.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: mczelny2401 »

Za ten post autor mczelny2401 otrzymał podziękowanie:
jarv1s (28 wrz 2022, 16:35)
Ocena: 5.26%

ODPOWIEDZ