2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 »

Siema

Zobaczcie co można zrobić z silnikiem 2.0 TSI 504 Km i 610 Nm :)



Oczywiście dopiszę (małym druczkiem) :) że to silnik taki jak w Cupra Ateca po STAGE 3 :):)
Kompletna usługa z gwarancją 2 lata i TUV 12 000 euro
Nic tylko tuningować :):)



Sponsor

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Sponsor


patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 »

To jest silnik 2.0 TSI Leon cupra fabrycznie 300 Km

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
15 mar 2019, 9:01
@patryk7133, poza marką i pojemnością (jeszcze R4 itp.), silnik ten ma raczej (niestety!) niewiele wspólnego z 2.0 TSI 190 KM :(
Ale... bardzo by mnie to ucieszyło, gdyby ktoś udowodnił, że jestem w błędzie. ;)
Baza obu silników jest taka sama: EA 888/3 (trzeciej generacji).
Główne różnice:
1. Inny kształt komory spalania( inaczej obrobiona głowica) i niższy stopień sprężania.
2. Większe średnice zaworów.
3. Większa (wydajniejsza) turbosprężarka.
4. Inne tłoki.
5. Wydajniejsza pompa paliwa wysokiego ciśnienia.
6. Większe (wydajniejsze) wtryskiwacze.
7. Większa chłodnica powietrza doładowującego.
Mimo wszystko podstawowa wersja 2.0 TSI 190 KM to dość odporna jednostka i remapowanie ECU nie robi na niej specjalnego wrażenia i długowieczność silnika nie spada. Nawet zmiana sprężarki i remap są dopuszczalne pod warunkiem rozsądnego rozpisania przyrostu energii (ogarnięty tuner).
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 »

Da się? Da się! :)
Wszystko zależy ile chcesz wydać. :)

Ps: Filmik wrzuciłem jako ciekawostkę i nigdzie nie pisałem, że to był silnik 190 Km wręcz przeciwnie napisałem, że to silnik taki jak w Cupra Ateca i jeśli wycisnęli 204 Km więcej z silnika 2.0 TSI 300 KM to myślę, że z TSI 190 KM też da się sporo wykrzesać.

Pozdrawiam.

Marcin1983
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:24
Samochód: Sest Ateca 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Marcin1983 »

Witam.
Myślę o założeniu boxa do swojej Ateci 2.0 TSI , pytanie jak to sie ma do gwarancji czytałem ze niektóre auta z grupy VAG maja łączność z serwerem głównym i sa dzięki temu w stanie wykryć nawet boxa ponieważ rejestrują w czasie rzeczywistym co sie dzieje w samochodzie.
Macie jakies doświadczenia w tej sprawie, czy ktos kto ma boxa byl juz na serwisie gwarancyjnym i nie bylo problemów? Dajcie znac to dosc istotna kwestia.

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: hetman72 »

Marcin1983 pisze:
16 mar 2019, 10:33
Witam.
Myślę o założeniu boxa do swojej Ateci 2.0 TSI , pytanie jak to sie ma do gwarancji czytałem ze niektóre auta z grupy VAG maja łączność z serwerem głównym i sa dzięki temu w stanie wykryć nawet boxa ponieważ rejestrują w czasie rzeczywistym co sie dzieje w samochodzie.
Macie jakies doświadczenia w tej sprawie, czy ktos kto ma boxa byl juz na serwisie gwarancyjnym i nie bylo problemów? Dajcie znac to dosc istotna kwestia.
Powielasz posty
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: paprotek »

To nie jedyny filmik co można z robić z Cuprą... Na Youtube jest całe mnóstwo filmów o Cuprach 400+ lub nawet 500+.
Generalnie ten silnik jest chyba naprawdę solidną podstawą do tuningu. Tyle że tak jak napisał kolega sailor 88 zupełnie inny osprzęt ląduje do 300+ wersji niż do naszej.

jerro
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2019, 21:42
Samochód: ateca fr
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: jerro »

cos sie ruszyło z mozliwosciami chiptuningu? boxami?

czy nadal żaden tuner nie odblokował jeszcze sterowanika?

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: patryk7133 »

Witam.
W Niemczech 2 tunerów proponuje zmianę softu za nie normalne pieniądze, bo chcą, aż 5000 euro na zmianę mapy, a na dodatek nie oferują wykupu żadnej dodatkowej gwarancji na silnik.
Koleś rozmawiał telefonicznie z tymi tunerami i opisał to na forum DE.

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

Post autor: Janisz »

Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

ODPOWIEDZ