2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Widzę, że jeszcze nikt się nie zdecydował, wiec chyba pójdę w to jako pierwszy. Oto otrzymana oferta:
Po boxie masz 246KM/386NM
Wszystko opiera się na boxie, okablowaniu p&p. Zerowa ingerencja w wiązkę i komputer samochodu. Omija je i nadaje własne parametry.
Należy pamiętać o najważniejszych kwestiach:
Pełne zachowanie fabrycznej gwarancji samochodu.
Produkt posiada certyfikacje niemieckiego urzędu TÜV.
Darmowe przeprogramowanie po zmianie samochodu.
Zdrowy tuning - nie ma przesadzonych przyrostów zazwyczaj do 30% wartości nominalnej.
Dodatkowo polecam klientom zrobić mod dolotu bo połowa powietrza ucieka na silnik a nie do silnika plus sportowy filtr powietrza i usunięcie podstawki filtra która ogranicza ten dopływ i możemy jeszcze 10-15 koni ugrać.
Jeżeli chodzi o koszta to box 2100 brutto. Montaż robię w cenie. Jeżeli mod dolotu chcesz to dodatkowe 600 brutto i tak samo w cenie montaż (ogólnie polecam mod bo robi robotę).
Jeżeli potrzebujesz wykres z hamowni to doliczamy dodatkowa godzinę oraz 200 brutto. Nie namawiam klientów na to bo opieram się na ich odczuciach oraz tym że box możesz testować przez okres 14 dni.
Czas na realizację to 4h.
Możesz mi podrzucić auto lub mogę od Ciebie odebrać a potem odstawić. Przy opcji door 2 door masz kompletne mycie w cenie.
Po boxie masz 246KM/386NM
Wszystko opiera się na boxie, okablowaniu p&p. Zerowa ingerencja w wiązkę i komputer samochodu. Omija je i nadaje własne parametry.
Należy pamiętać o najważniejszych kwestiach:
Pełne zachowanie fabrycznej gwarancji samochodu.
Produkt posiada certyfikacje niemieckiego urzędu TÜV.
Darmowe przeprogramowanie po zmianie samochodu.
Zdrowy tuning - nie ma przesadzonych przyrostów zazwyczaj do 30% wartości nominalnej.
Dodatkowo polecam klientom zrobić mod dolotu bo połowa powietrza ucieka na silnik a nie do silnika plus sportowy filtr powietrza i usunięcie podstawki filtra która ogranicza ten dopływ i możemy jeszcze 10-15 koni ugrać.
Jeżeli chodzi o koszta to box 2100 brutto. Montaż robię w cenie. Jeżeli mod dolotu chcesz to dodatkowe 600 brutto i tak samo w cenie montaż (ogólnie polecam mod bo robi robotę).
Jeżeli potrzebujesz wykres z hamowni to doliczamy dodatkowa godzinę oraz 200 brutto. Nie namawiam klientów na to bo opieram się na ich odczuciach oraz tym że box możesz testować przez okres 14 dni.
Czas na realizację to 4h.
Możesz mi podrzucić auto lub mogę od Ciebie odebrać a potem odstawić. Przy opcji door 2 door masz kompletne mycie w cenie.
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Nie wyobrażam sobie chipa bez wykresu z hamowni który chociażby zapewnia porównanie przed/po cyferkami, a nie samymi odczuciami. Jak tuner pisze, że nie namawia klientów na hamownię (co więcej dodatkowo nalicza za przeprowadzenie pomiarów nie doliczając ich do całego zabiegu chipa) to dla mnie jest spalony, zalatuje ostrą amatorszczyzną.. :/
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2020, 14:17
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI 190KM 4Drive
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Jutro lub pojutrzę montuję Racechip do Ateki 2.0 TSI 190KM, wyniki z hamowni + Dragy GPS "przed boxem" z dnia dzisiejszego (rok modelowy 2019):
- 209bhp (testowane 2x)
- 327Nm
- 0-60mph 6,65s (testowane 2x), czyli ok 6,9s 0-100KM/h
Widziałem kilka wykresów różnych aut z silnikiem 190KM roczniki 2017-2018 i wszystkie miały na hamowni niemal równo 190KM, więc wynik z dzisiaj cieszy.
Z kolei Racechip do tamtych aut dawał niemal zawsze efekt 230KM/360Nm, gdzie deklarowany jest obecnie 246KM/409Nm - na szczęście z opcją 30dni na testowanie, co planuję wykorzystać i ponownie sprawdzić.
- 209bhp (testowane 2x)
- 327Nm
- 0-60mph 6,65s (testowane 2x), czyli ok 6,9s 0-100KM/h
Widziałem kilka wykresów różnych aut z silnikiem 190KM roczniki 2017-2018 i wszystkie miały na hamowni niemal równo 190KM, więc wynik z dzisiaj cieszy.
Z kolei Racechip do tamtych aut dawał niemal zawsze efekt 230KM/360Nm, gdzie deklarowany jest obecnie 246KM/409Nm - na szczęście z opcją 30dni na testowanie, co planuję wykorzystać i ponownie sprawdzić.
- Za ten post autor jarv1s otrzymał podziękowania (w sumie 2):
- szczekas (25 sie 2020, 15:11) • kriswarchol (27 sie 2020, 21:27)
- Ocena: 10.53%
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Nareszcie ktoś zrobił rzeczywisty pomiar przyspieszenia 2.0 TSI 190! Doczekałem się A Wynik bardzo w porządku, ciekawe co wyjdzie z boxem... bliżej 6 czy 6,5?jarv1s pisze: ↑25 sie 2020, 14:28Jutro lub pojutrzę montuję Racechip do Ateki 2.0 TSI 190KM, wyniki z hamowni + Dragy GPS "przed boxem" z dnia dzisiejszego (rok modelowy 2019):
- 209bhp (testowane 2x)
- 327Nm
- 0-60mph 6,65s (testowane 2x), czyli ok 6,9s 0-100KM/h
Widziałem kilka wykresów różnych aut z silnikiem 190KM roczniki 2017-2018 i wszystkie miały na hamowni niemal równo 190KM, więc wynik z dzisiaj cieszy.
Z kolei Racechip do tamtych aut dawał niemal zawsze efekt 230KM/360Nm, gdzie deklarowany jest obecnie 246KM/409Nm - na szczęście z opcją 30dni na testowanie, co planuję wykorzystać i ponownie sprawdzić.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Firma która twierdzi że silnik 2.0 tdi 150km to to samo co 184 km tylko różnica jest w oprogramowaniu dla mnie nie jest godna zaufania Kolejna bajka to to że silnik tdi 150 km na boxie wyciśnie 195km i to wszystko w bezpiecznym zakresie
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
@Frodo i tutaj Ciebie mocno zaskoczę
Bo w Cuprze na hamowni wychodzi tylko i aż 300KM i tylko 10Nm więcej momentu
https://youtu.be/J-ZnTSa-lR4?t=189
Czasy kiedy w serii był bonus 20-30KM więcej mocy przez nowe normy WLTP minęły bezpowrotnie
Gość dobrze gada i naprawdę ma pojęcie o czym mówi
Zgadzam się z Nim całkowicie
https://youtu.be/J-ZnTSa-lR4?t=570
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 lip 2018, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Samochód: Seat Ateca '18 4x4 190KM TSI DSG Xcellence
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2020, 14:17
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI 190KM 4Drive
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Chciałem się podzielić kilka dni temu, ale mam jakiś dziwny problem z logowaniem się na swoje konto (teraz już drugie, poprzednio "jarvis") z Chrome - tylko na FF działa login i hasło, to samo w Chrome wywala błąd :p
Ale do tematu:
Czekam na zrzuty obrazu z hamowni, ale z pamięci było:
246KM i 365Nm
0-100 szybciej o 0,4s -> 6,5s
pomiar na PB95
Wnioski i przecieki od firmy tunerskiej:
1) RaceChip oszukuje na swoich stronach, podobno DTE tego nie robi i pomiary niemal zawsze na hamowni są zgodne z ich informacjami na stronach
2) pomiar 0-100km/h był na PB95, podobno tym samym skopałem test bo PB98 daje wyraźną różnicę nawet przy mniejszych mocach w TSI. Czyli może być nieco szybciej, ale przynajmniej oba pomiary robiłem na tym samym paliwie
3) Mimo lepszych parametrów, wciąż nie jest to niżej czy choćby równo do Tig'a 230KM/350Nm - dostałem info, że one nigdy nie mają fabrycznie 230Km/350Nm i dlatego mają 6,3s, tak samo jak Ateca 2019 ma ~210KM
4) Dostałem propozycję zrobienia tuningu silnika bez boxa na 255KM/400Nm za 2500zł. Żadnych sportowych filtrów powietrza, przeróbek dolotów czy coś - podobno nie są to parametry, w których cokolwiek takiego jest potrzebne (jak się przerabia inne auta na 400KM to tak) - w ongoingu jest test na jednym pojeździe z VW, czy ASO na wyraźne zlecenie będzie w stanie wykryć mapę silnika - podobno jakiś pełny backup parametrów jest robiony i przywracany jak windows (złe skojarzenie ) i ma nie powodować utraty gwarancji, ale tuner testuje to na swoim pojeździe (dopiero za kilka miesięcy).
5) Zrzut wyników z hamowni wrzucę jak dostanę na email bo pokręcił coś i dostałem wyniki jakiegoś Tiga :p
6) Racechip najlepiej zadziałał na programie nr "6" (standardowo przeważnie na "5." pozostawiają - dodał trochę KM/Nm
Moje odczucia - wyraźnie pierwszego dnia czułem przyrost niutków w trybie S jeżdżąc po prostu po mieście, jest fajnie, ale dla większej zmiany potrzebny jest zapewne Pedalbox aby odmulić zachowanie gazu bo moment jest wyższy ale w dokładnie tych samych momentach, więc na to nie pomoże, a ja po przesiadce z Golfa 7 GTI z początku mocno kląłem na niektóre zachowania skrzyni vs gaz.
Ale do tematu:
Czekam na zrzuty obrazu z hamowni, ale z pamięci było:
246KM i 365Nm
0-100 szybciej o 0,4s -> 6,5s
pomiar na PB95
Wnioski i przecieki od firmy tunerskiej:
1) RaceChip oszukuje na swoich stronach, podobno DTE tego nie robi i pomiary niemal zawsze na hamowni są zgodne z ich informacjami na stronach
2) pomiar 0-100km/h był na PB95, podobno tym samym skopałem test bo PB98 daje wyraźną różnicę nawet przy mniejszych mocach w TSI. Czyli może być nieco szybciej, ale przynajmniej oba pomiary robiłem na tym samym paliwie
3) Mimo lepszych parametrów, wciąż nie jest to niżej czy choćby równo do Tig'a 230KM/350Nm - dostałem info, że one nigdy nie mają fabrycznie 230Km/350Nm i dlatego mają 6,3s, tak samo jak Ateca 2019 ma ~210KM
4) Dostałem propozycję zrobienia tuningu silnika bez boxa na 255KM/400Nm za 2500zł. Żadnych sportowych filtrów powietrza, przeróbek dolotów czy coś - podobno nie są to parametry, w których cokolwiek takiego jest potrzebne (jak się przerabia inne auta na 400KM to tak) - w ongoingu jest test na jednym pojeździe z VW, czy ASO na wyraźne zlecenie będzie w stanie wykryć mapę silnika - podobno jakiś pełny backup parametrów jest robiony i przywracany jak windows (złe skojarzenie ) i ma nie powodować utraty gwarancji, ale tuner testuje to na swoim pojeździe (dopiero za kilka miesięcy).
5) Zrzut wyników z hamowni wrzucę jak dostanę na email bo pokręcił coś i dostałem wyniki jakiegoś Tiga :p
6) Racechip najlepiej zadziałał na programie nr "6" (standardowo przeważnie na "5." pozostawiają - dodał trochę KM/Nm
Moje odczucia - wyraźnie pierwszego dnia czułem przyrost niutków w trybie S jeżdżąc po prostu po mieście, jest fajnie, ale dla większej zmiany potrzebny jest zapewne Pedalbox aby odmulić zachowanie gazu bo moment jest wyższy ale w dokładnie tych samych momentach, więc na to nie pomoże, a ja po przesiadce z Golfa 7 GTI z początku mocno kląłem na niektóre zachowania skrzyni vs gaz.
- Ocena: 5.26%
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Wielkie dzięki za opis, czekamy na oficjalne potwierdzenie na wykresie
Za 2 lata pewnie się skuszę na te 255KM/400Nm, bo jakoś boxy do mnie nie przemawiają, a w ich niewykrywalność nie wierzę (znaczy pozostaną niewykryte dopóki coś w silniku się nie zepsuje, a wtedy już serwis znajdzie WSZYSTKO! ).
Co do Twojego problemu z logowaniem to podejrzewam to: https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... f=7&t=1149
Za 2 lata pewnie się skuszę na te 255KM/400Nm, bo jakoś boxy do mnie nie przemawiają, a w ich niewykrywalność nie wierzę (znaczy pozostaną niewykryte dopóki coś w silniku się nie zepsuje, a wtedy już serwis znajdzie WSZYSTKO! ).
Co do Twojego problemu z logowaniem to podejrzewam to: https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... f=7&t=1149
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Tak obstawiałem że sam BOX bez zmiany oprogramowania skrzyni biegów w tym silniku to kasa wyrzucona w błoto