Strona 2 z 11

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 14 mar 2019, 22:51
autor: patryk7133
Siema

Zobaczcie co można zrobić z silnikiem 2.0 TSI 504 Km i 610 Nm :)



Oczywiście dopiszę (małym druczkiem) :) że to silnik taki jak w Cupra Ateca po STAGE 3 :):)
Kompletna usługa z gwarancją 2 lata i TUV 12 000 euro
Nic tylko tuningować :):)

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 15 mar 2019, 15:43
autor: patryk7133
To jest silnik 2.0 TSI Leon cupra fabrycznie 300 Km

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 15 mar 2019, 17:10
autor: sailor 88
Frodo pisze:
15 mar 2019, 9:01
@patryk7133, poza marką i pojemnością (jeszcze R4 itp.), silnik ten ma raczej (niestety!) niewiele wspólnego z 2.0 TSI 190 KM :(
Ale... bardzo by mnie to ucieszyło, gdyby ktoś udowodnił, że jestem w błędzie. ;)
Baza obu silników jest taka sama: EA 888/3 (trzeciej generacji).
Główne różnice:
1. Inny kształt komory spalania( inaczej obrobiona głowica) i niższy stopień sprężania.
2. Większe średnice zaworów.
3. Większa (wydajniejsza) turbosprężarka.
4. Inne tłoki.
5. Wydajniejsza pompa paliwa wysokiego ciśnienia.
6. Większe (wydajniejsze) wtryskiwacze.
7. Większa chłodnica powietrza doładowującego.
Mimo wszystko podstawowa wersja 2.0 TSI 190 KM to dość odporna jednostka i remapowanie ECU nie robi na niej specjalnego wrażenia i długowieczność silnika nie spada. Nawet zmiana sprężarki i remap są dopuszczalne pod warunkiem rozsądnego rozpisania przyrostu energii (ogarnięty tuner).

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 16 mar 2019, 1:15
autor: patryk7133
Da się? Da się! :)
Wszystko zależy ile chcesz wydać. :)

Ps: Filmik wrzuciłem jako ciekawostkę i nigdzie nie pisałem, że to był silnik 190 Km wręcz przeciwnie napisałem, że to silnik taki jak w Cupra Ateca i jeśli wycisnęli 204 Km więcej z silnika 2.0 TSI 300 KM to myślę, że z TSI 190 KM też da się sporo wykrzesać.

Pozdrawiam.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 16 mar 2019, 10:33
autor: Marcin1983
Witam.
Myślę o założeniu boxa do swojej Ateci 2.0 TSI , pytanie jak to sie ma do gwarancji czytałem ze niektóre auta z grupy VAG maja łączność z serwerem głównym i sa dzięki temu w stanie wykryć nawet boxa ponieważ rejestrują w czasie rzeczywistym co sie dzieje w samochodzie.
Macie jakies doświadczenia w tej sprawie, czy ktos kto ma boxa byl juz na serwisie gwarancyjnym i nie bylo problemów? Dajcie znac to dosc istotna kwestia.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 16 mar 2019, 15:00
autor: hetman72
Marcin1983 pisze:
16 mar 2019, 10:33
Witam.
Myślę o założeniu boxa do swojej Ateci 2.0 TSI , pytanie jak to sie ma do gwarancji czytałem ze niektóre auta z grupy VAG maja łączność z serwerem głównym i sa dzięki temu w stanie wykryć nawet boxa ponieważ rejestrują w czasie rzeczywistym co sie dzieje w samochodzie.
Macie jakies doświadczenia w tej sprawie, czy ktos kto ma boxa byl juz na serwisie gwarancyjnym i nie bylo problemów? Dajcie znac to dosc istotna kwestia.
Powielasz posty

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 16 mar 2019, 21:37
autor: paprotek
To nie jedyny filmik co można z robić z Cuprą... Na Youtube jest całe mnóstwo filmów o Cuprach 400+ lub nawet 500+.
Generalnie ten silnik jest chyba naprawdę solidną podstawą do tuningu. Tyle że tak jak napisał kolega sailor 88 zupełnie inny osprzęt ląduje do 300+ wersji niż do naszej.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 22 kwie 2019, 21:44
autor: jerro
cos sie ruszyło z mozliwosciami chiptuningu? boxami?

czy nadal żaden tuner nie odblokował jeszcze sterowanika?

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 22 kwie 2019, 22:52
autor: patryk7133
Witam.
W Niemczech 2 tunerów proponuje zmianę softu za nie normalne pieniądze, bo chcą, aż 5000 euro na zmianę mapy, a na dodatek nie oferują wykupu żadnej dodatkowej gwarancji na silnik.
Koleś rozmawiał telefonicznie z tymi tunerami i opisał to na forum DE.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 23 kwie 2019, 9:11
autor: Janisz