Strona 3 z 11

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 23 kwie 2019, 11:33
autor: jerro
niby racechip także
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza


wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem


znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 23 kwie 2019, 23:08
autor: Janisz
jerro pisze:
23 kwie 2019, 11:33
niby racechip także
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza


wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem


znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej
No widzisz a taką Cuprę z palcem w d*pie robisz na 360-370 :lol:

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 24 kwie 2019, 6:26
autor: thecichy
"Panie a na co to komu?..."

A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... :D :D a co by było np. przy 80 "niuta" więcej? :shock:
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 24 kwie 2019, 13:56
autor: zinger
thecichy pisze:
24 kwie 2019, 6:26
"Panie a na co to komu?..."

A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... :D :D a co by było np. przy 80 "niuta" więcej? :shock:
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
Co prawda nie testowalem chipa, ale jesli chodzi o odczucia, to ostatnio mialem okazje przejechac sie Panamera Turbo znajomego. Ok 600KM i 3.5 do setki. Pojecie przyspieszenia czy wciakania w fotel nabralo nowego wymiaru i te kucyki Cupry nie robia juz namnie najmniejszego wrazenia ;)

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 24 kwie 2019, 22:49
autor: looki12
thecichy pisze:
24 kwie 2019, 6:26
"Panie a na co to komu?..."

A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... :D :D a co by było np. przy 80 "niuta" więcej? :shock:
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
Ja mam boxa DTE power control +pedalboxa i jest mega różnica wczoraj wyjąłem boxa bo jechałem na przegląd i seria to straszny muł ;) przegląd ok żadnych problemów jak pytałem w serwisie o boxy to powiedzieli że jak ktoś dodatkowo przed przeglądem profilaktycznie sprawdzi błędy np OBDeleven to nie mają możliwości sprawdzenia czy był box :) niestety nie jestem w stanie obecnie powiedzieć jakie są przyrosty permanentny brak czasu żeby pojechać na hamowanie . Ale jeżeli mogę coś zasugerować to w hpfactory.pl masz 14 dni na testy i możliwość zwrotu więc nic nie ryzykujesz ;)

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 27 wrz 2019, 9:40
autor: szczekas
Wreszcie coś się ruszyło z tuningiem naszego silnika - Arteony z takim samym silnikiem (CZPB) już są modyfikowane, więc na pewno nie ma problemu żeby zrobić to w naszych Atecach :)
To komu się niedługo kończy gwarancja i chce przetrzeć szlaki? :D
Obrazek
Wykres pożyczony z forum vw-arteon.pl
Widziałem już też pierwsze wzmianki na forach VW T-Toc i Skoda Kodiaq - czyli większość silników ze sterownikiem Bosch MG1.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 27 wrz 2019, 10:11
autor: szczekas
Frodo pisze:
27 wrz 2019, 10:08
Ja mam DKZA - czy ktoś może wie czym to się różni?
Sam się zastanawiam nad różnicami, ale chyba nie są one znaczące - tak samo można tuningować :)
Może DKZA jest z GPFem, a CZPB bez?

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 27 wrz 2019, 10:19
autor: szczekas
Frodo pisze:
27 wrz 2019, 10:13
Tu jest inna propozycja: http://en.bsr.se/tuning-kits/t/4321/sko ... -2020-dkza
Tu masz do Ateca, pasuje do CZPB i DKZA, ale te przysrosty coś zbyt piękne: https://en.bsr.se/tuning-kits/t/4310/se ... -czpb-dkza

Pewnie warto wymienić filtr powietrza na sportowy i może zmodyfikować wydech. Wtedy można myśleć o większej mocy.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 27 wrz 2019, 12:31
autor: Kuchar
Zapytam inaczej, jaki kod silnika ma Cupra Ateca? Może byc tak, że macie te same silniki u siebie a różnica wynika właśnie z oprogramowania, pewnie dolotu i wydechu.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 27 wrz 2019, 12:35
autor: szczekas
Oj obawiam się, że to zupełnie inny silnik - tamten 2.0 TSI nie ma podwójnego wtrysku (pośredni i bezpośredni) i parę innych różnic.