Strona 10 z 11

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 14 cze 2021, 8:52
autor: Grzadq
Rakieta :P

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 14 cze 2021, 10:48
autor: Lucien
@ponczo
A tak dla laika, na jakiej zasadzie robi się tuning z zachowaniem gwarancji?




Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 14 cze 2021, 11:25
autor: Kuchar
Box zewnętrzny wypinany w każdym możliwym momencie.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 14 cze 2021, 11:44
autor: Lucien
Ups, nie przeczytałem ze zrozumieniem.
Dzięki @Kuchar



Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 15 cze 2021, 6:24
autor: ponczo
A z tym wypinaniem nie jest tak kolorowo, bo trzeba osłonę z silnika zdejmować, aby wypiąć od spodu jedną z wtyczek, więc najłatwiej na podnośniku. A JB4 jest podpięte aż w 5 miejscach.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 26 wrz 2021, 19:28
autor: sssebas78
Mam pytanko indywidualne strojenie tylko pod moje auto nie wgrywanie gotowców (silnik + skrzynia) przyrost mocy około +50Nm i około +40KM w cenie 3200 złociszy to dobra cena. Nie interesują mnie żadne oszukiwania na potencjometrach typu box dla tych co zaraz skrytykują programy

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 17 gru 2021, 20:55
autor: KuteK
Grzadq pisze:
08 cze 2021, 22:33
Tak, można robić program na 95, wtedy orientacyjny przyrost wyniósłby około 220 KM (wg informacji z Dynosoftu).
Tak, mogę dalej zalać 95 awaryjnie ale wtedy dużo ostrożniej z gazem, no i szybko dolać 98 ;-)
Oj kłamczuszkujesz troszkę albo tuner Ci czegoś nie wyjaśnił do końca ew. spartolił robotę :) Na programie na 98 można lać 95, komp powinien być zaprogramowany w taki sposób, że w wypadku wystąpienia spalania stukowego (mogącego wystąpić wcześniej w przypadku zalania 95) schodzi z parametrami do bezpiecznych wartości czyli mówiąc po amatorsku uwala moc najczęściej w wyższych partiach obrotów. Ciebie jako użytkownika nie powinno to w ogóle martwić co dzieje się pod maską w tej kwestii, bo od tego jest cała masa elektroniki i czujników...

Jak skrzynia sprawuje się po chipie? Jest różnica w prędkości zmiany biegów? Mam w garażu Atecę 2.0 z 18 roku i S3 z 20, teoretycznie to ten sam samochód tylko z inną karoserią (tu i tu jest ten sam napęd i skrzynia, silnik troszkę się różni, mimo, że obydwa to dwulitrówki) a w praktyce fabryczne programy skrzyni są drastycznie różne. S3 zmienia biegi praktycznie jak w grze komputerowej, nawet przy niskich procentach wciśniętego pedału gazu zmiana trwa ułamki sekund, masz wrażenie, że biegi się dosłownie na siebie nakładają. Ateca z kolei ma takiego laga przy zmianie jakby chciała powoli sprzęgło puścić, żeby nie szarpnąć. Obydwa samochody mam od nowości i zachowanie skrzyń nie zmieniło się wraz ze zwiększeniem przebiegu (Ateca ponad 80k, S3 ponad 10k). Szczerze mówiąc to program skrzyni z S3 daje dużo więcej satysfakcji z jazdy.

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 10 sty 2022, 8:53
autor: Grzadq
Lag skrzyni dalej pozostał, zmienia biegi przy wyższych obrotach i to tyle.

Jechałem golfem R 7.5, ta sama skrzynia a różnica w działaniu kosmos. Tam jest ewidentnie sport sport, u nas sport ale taki bardziej komfort. Irytujący lag nawet na sporcie. Trzeba by tutaj trochę głębiej pogrzebać w sofcie ale ja już odpuszczam, przyzwyczaiłem się.

Z tym laniem benzyny 95 to masz rację, raz czy dwa wywaliło błąd OBD że za mało oktanowe paliwo (nie pamiętam dokładnie treści) mimo że leje cały czas 98 ... Elektronika elektroniką, jak silnik nastawiony na 98 to lać 98 i tyle ;-)

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 10 sty 2022, 9:52
autor: kriswarchol
Grzadq pisze:
10 sty 2022, 8:53
Lag skrzyni dalej pozostał, zmienia biegi przy wyższych obrotach i to tyle.

Jechałem golfem R 7.5, ta sama skrzynia a różnica w działaniu kosmos. Tam jest ewidentnie sport sport, u nas sport ale taki bardziej komfort. Irytujący lag nawet na sporcie. Trzeba by tutaj trochę głębiej pogrzebać w sofcie ale ja już odpuszczam, przyzwyczaiłem się.

Z tym laniem benzyny 95 to masz rację, raz czy dwa wywaliło błąd OBD że za mało oktanowe paliwo (nie pamiętam dokładnie treści) mimo że leje cały czas 98 ... Elektronika elektroniką, jak silnik nastawiony na 98 to lać 98 i tyle ;-)
Temu Golfowi, który wspominasz i jego skrzyni biegów to chyba bliżej do cupry niż nawet najmocniejszej Ateca?

To 98 oktanów masz na myśli do seryjnego 190 KM silnika, czy takim po podrasowaniu?

Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning

: 10 sty 2022, 11:29
autor: Grzadq
Hmmm, jakby Ci to powiedzieć ... nie jeździłem cuprą (Atecą), ale wystarczy się przejechać takim golfem R czy nawet S3 żeby zrozumieć, że jeśli szukasz takich emocji to nie z taką budą.

Golf R od początku do końca jest zrobiony pod sport. Popcorn z tłumików, głośniczki, zawieszenie, kapitalne hamulce, silnik bez żadnych kompromisów, DSG która chodzi kapitalnie.

O ile się nie mylę to cupra ateca, golf R i ateca 190 KM mają tą samą skrzynię, kwestia "tylko" zestrojenia. Tak samo niby ten sam silnik, ale temat był już tu poruszany wielokrotnie, osprzęt inny i nastawiony na osiągi i to naprawdę robi robotę.

98 oczywiście po podrasowaniu, przeczytaj wcześniejsze moje wpisy.

Moje wrażenia po jeździe 250 kM atecą po roku czasu - świetny samochód, na moje potrzeby wystarczający, B. dobrze przyspiesza, na autostradzie trudno znaleźć większego kozaka. V max około 240 km/h. Ale suma summarum dalej jest to tatowóz z mocnym silnikiem, jak ktoś szuka naprawdę dużych emocji to zmniejszyć budę (chociażby formentor) i patrzeć w stronę 300 kM. Ateci cupry bym już nie kupił, spalanie na autostradzie przy jeździe ok. 180 to jakieś 15 litrów ... Także zależy kto co chce.