Pytanie jaki jest rozjazd. Bo nawet jesli realnie bedzie mniejszy przyrost niz deklarowany, to pewnie zblizony do tego co oferuje HPF, tyle ze tysiac taniej.
Chip Box
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Chip Box
-
- Posty: 853
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Chip Box
jestem podobnego zdania, ale nie wypowiadam się bo jestem tylko obserwatorem w tym temacie a nie zainteresowanym
Wydaje mi się, że taki box w DSG jest dość problematyczny bo może posadzić skrzynie, jednak zmiana mapy w skrzyni też jest potrzebna
Wydaje mi się, że taki box w DSG jest dość problematyczny bo może posadzić skrzynie, jednak zmiana mapy w skrzyni też jest potrzebna
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
- Lokalizacja: Paris
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Chip Box
Ja mam w dsg i nie zauważyłem żeby skrzynia pracowała inaczej. Poprzednio miałem Passata z 2.0 tdi i dsg byłem na programie (36hp i 80 nm zrobiłem 100 tys km bez problemów) i według tunera jeżeli program/boks jest strojony pod samochód i używany z głową to nie ma problemów. Nie wiem jaka skrzynia jest w 1.4 ale ta z 2.0 tsi ma duży zapas. I tutaj kłaniaja się obroty silnika o których wie box i płynnie steruję parametrami a nie tylko leje paliwo i podnosi ciśnienie jak robią to boxy z 2 a czasami nawet jednym czujnikiem. Warto się dwa razy zastanowić czy taniej będzie kupić coś dobrego (nawet droższe) niż później naprawiać
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Chip Box
W 1.4 Przednionapędowych DSG to DQ 200 wytrzymuje 250 Nm dokładnie tyle ile generuje silnik i tu jest lipa ;(
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Chip Box
Można domniemywać że ta skrzynia wytrzyma ciut więcej, ale ponieważ z jej wytrzymałością nie jest najlepiej, to kto będzie kombinował przy silniku jak może rozwalić skrzynię!!!!!!
Ale faktem jest że skrzynia z silnikiem na styk spasowana.
Ale faktem jest że skrzynia z silnikiem na styk spasowana.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Chip Box
DSG DQ200 to jest loteria ale 200tys. to chyba nikomu nie wytrzyma, bliżej 150tys., więc nie ma co kombinować, bo jak się posypie przy 80-100tys. to będzie bieda z naprawą.
Najgorsze są sprzeczne informacje o poziomie trudności z jej naprawą, spotkałem się z filmem, gdzie mechanik opisywał naprawę jako względnie prostą przy zachowaniu podstawowych reguł spasowania elementów i ich wzajemnej współpracy, ale chyba właśnie z tego biorą się problemy, bo mało kto ogarnia działanie skrzyni całościowo. Samo wymienienie części tu nie wystarcza, muszą współgrać a to już problem dla niektórych nie do ogarnięcia.
Najgorsze są sprzeczne informacje o poziomie trudności z jej naprawą, spotkałem się z filmem, gdzie mechanik opisywał naprawę jako względnie prostą przy zachowaniu podstawowych reguł spasowania elementów i ich wzajemnej współpracy, ale chyba właśnie z tego biorą się problemy, bo mało kto ogarnia działanie skrzyni całościowo. Samo wymienienie części tu nie wystarcza, muszą współgrać a to już problem dla niektórych nie do ogarnięcia.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Chip Box
Pamiętajcie Panowie tylko, o jednej rzeczy. Żaden Chip Box, nawet najdroższy i z kilkoma czujnikami nie zapewnia do końca poprawnych warunków spalania w cylindrze, ponieważ modyfikuje tylko dwa, z trzech ważnych parametrów spalania. To zwykły kalkulator, który zazwyczaj podnosi (lub obniża w trybie EKO) wartość dawki paliwa, oraz ciśnienia doładowania w oparciu o dane z czujników, które fałszuje i przesyła do ECU. Niestety, niezmienna pozostaje wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, zapisana w mapach ECU, na którą box nie ma wpływu. Zwiększenie ładunku w cylindrze bez korekty wyprzedzenia zapłonu nie pozwala na pełny i poprawny proces spalania. Zmienia się obciążenie cieplne jednostki (proces spalania trwa dalej po zakończeniu suwu pracy), jak i wzrasta ilość cząstek stałych w spalinach (ryzyko nagaru). Oczywiście nikomu nie odradzam stosowania Chip Boxa, ale dobrze jest, jeżeli użytkownik jest świadomy tego, w jaki sposób działa urządzenie. Użytkowany z rozmysłem, włączany okresowo, na pewno nie uszkodzi silnika, ale permanentna jazda z ciągłym wykorzystywaniem dużych mocy nie jest dla niego zdrowa. Ma jednak niezaprzeczalną zaletę, bezinwazyjny montaż i demontaż, natomiast bezpieczny i prawidłowy tuning wymaga przeprogramowania map ECU przez ogarniętego i doświadczonego tunera.
P.S. Jeszcze uwaga dotycząca silnika 2.0 TSI. Konstruktor tej jednostki zastosował w niej podwójny układ wtryskowy(bezpośredni do cylindra i pośredni do kolektora dolotowego) w celu ograniczenia osadzania się nagaru, a zakładając box'a działamy dokładnie odwrotnie.
Również stosowanie tego w autach z GPF (filtr cząstek stałych w silniku benzynowym), byłoby wysoce niezdrowe!
P.S. Jeszcze uwaga dotycząca silnika 2.0 TSI. Konstruktor tej jednostki zastosował w niej podwójny układ wtryskowy(bezpośredni do cylindra i pośredni do kolektora dolotowego) w celu ograniczenia osadzania się nagaru, a zakładając box'a działamy dokładnie odwrotnie.
Również stosowanie tego w autach z GPF (filtr cząstek stałych w silniku benzynowym), byłoby wysoce niezdrowe!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Chip Box
Jakby padla przy 80-100 to jest duza szansa ze bedzie jeszcze na gwarancji, wiec moze to nie taki glupi pomysl
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Chip Box
Znam przypadki z innego forum że skrzynia nie wytrzymała 100kkm, a po chipie może się dodatkowo skrócić. Niektórzy dojeżdżali ponad 250kkm i dopiero robili naprawy, więc raczej w większości przypadków obstawiam zbyt agresywne traktowanie skrzyni na np. nie rozgrzanym oleju i.t.d.