Modyfikacja przycisku START-STOP
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Modyfikacja przycisku START-STOP
Istnieje możliwość modyfikacji przycisku START-STOP za pomocą małego sterownika, który sprawi, że po jednorazowym wyłączeniu systemu, stan ten zostanie zapamiętany i nie będzie potrzeby wyłączania go za każdym razem, czyli po każdym, kolejnym uruchomieniu silnika. Zainstalowany sterownik można też w każdej chwili deaktywować (długo naciskając przycisk-4 sekundy) i wróci on do ustawień fabrycznych. Ponowne, długie naciśnięcie uruchamia sterownik.
Instrukcja dla zainteresowanych:(średnio zaawansowany majsterkowicz sobie poradzi)
Moduł można zakupić tu:https://www.ebay.pl/itm/NEW-Start-Stop- ... 2352078637
Kupujemy wersję NEGATIVE (minus)
Po zdemontowaniu panelu klimatyzacji, za pomocą plastikowych wyjmaków (jest zamontowana na wcisk) do przewodów prawej skrajnej wtyczki (pomarańczowa) podpinamy za pomocą szybkozłączek:
1. Czerwony przewód sterownika(+12V) do czarno-fioletowego przewodu we wtyczce.
2.Brązowyprzewód sterownika (- masa) do brązowego przewodu we wtyczce.
3.Niebieski(sygnałowy)przewód sterownika do czarno-zielonego przewodu we wtyczce, ale po przeciwnej (lewej) stronie panelu.
Cieszymy się z udanej modyfikacji, mogąc w każdej chwili zdemontować moduł bez śladów montażu.
Instrukcja dla zainteresowanych:(średnio zaawansowany majsterkowicz sobie poradzi)
Moduł można zakupić tu:https://www.ebay.pl/itm/NEW-Start-Stop- ... 2352078637
Kupujemy wersję NEGATIVE (minus)
Po zdemontowaniu panelu klimatyzacji, za pomocą plastikowych wyjmaków (jest zamontowana na wcisk) do przewodów prawej skrajnej wtyczki (pomarańczowa) podpinamy za pomocą szybkozłączek:
1. Czerwony przewód sterownika(+12V) do czarno-fioletowego przewodu we wtyczce.
2.Brązowyprzewód sterownika (- masa) do brązowego przewodu we wtyczce.
3.Niebieski(sygnałowy)przewód sterownika do czarno-zielonego przewodu we wtyczce, ale po przeciwnej (lewej) stronie panelu.
Cieszymy się z udanej modyfikacji, mogąc w każdej chwili zdemontować moduł bez śladów montażu.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
I to jest zaj****ty pro-tip !!
Kiedyś szukałem czegoś takiego ale na nic sensownego nie trafiłem a tutaj mamy już sprawdzone rozwiązanie
Dzięki wielkie sailor 88 !!
Kiedyś szukałem czegoś takiego ale na nic sensownego nie trafiłem a tutaj mamy już sprawdzone rozwiązanie
Dzięki wielkie sailor 88 !!
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
Mi w salonie proponowali wyłączenie tego przycisku za 100zł (można sobie w niego klikać, ale nie będzie to dawało żadnego rezultatu). Nie jestem pewien, ale chyba nawet zapalał się i gasł. Nie wiem tylko czy wtedy nie tracimy homologacji.
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
To, co Ci proponowali to trwałe, programowe ( poprzez VAS, VCDS, OBDeleven) wyłączenie systemu Start-Stop poprzez zmianę wartości jednego z parametrów wpływających na jego pracę. Przełącznik niby działa (zaświeca się ), ale system jest nieaktywny. Aby wrócić do fabrycznych ustawień, trzeba na nowo przeprogramować sterownik.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
A jest coś takiego dla pokrętła wyboru trybu jazdy? Bo start-stop to już sobie wyłączyłem prze OBDeleven a z pokrętłem codziennie muszę walczyć...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
Nie widziałem, ani nie słyszałem... ale pomysł dobry!!! Kontroler musiałby być jednak bardziej rozbudowany, bo wybierak trybów ma więcej "stanów", a wyłącznik START-STOP tylko dwa(włącz-wyłącz). Ale kto wie...może i taki się pojawi.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
tutaj macie to samo ... (trochę więcej zdjęć)
http://forum-auto.caradisiac.com/marque ... 7-2240.htm
http://forum-auto.caradisiac.com/marque ... 7-2240.htm
- S3ker
- Posty: 290
- Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
- Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
Dla nie zdecydowanych polecam, 5 min roboty i działa idealnie. Lepsza opcja niż zabawa z zmienianiem napięcia itd.
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
- Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Modyfikacja przycisku START-STOP
Nie lepiej obrócić działanie przycisku start stop że po uruchomieniu cały czas wyłączony a po naciśnięciu dopiero aktywny start stop obdeleven by żyło się łatwiej a co do wyboru trybu jazdy to faktycznie dziennie trzeba kręcić bo jak by nie ustawił to pamięta tylko tryb normal