Patryk a w jaki sposób połączyłeś wzmacniacz z fabrycznym radiem? Nasze radio posiada wyjście pod wzmacniacz?patryk7133 pisze: ↑01 lip 2018, 11:33Witam
Tak woofery i tweetery są na osobnych kanałach bez zwrotnic
Z tyłu woofery i tweetery są na jednym kanale połączone poprzez zwrotnicę
Tak zrobiła fabryka czyli 6 kanałów W dokumentach technicznych stoi inaczej że 4 kanały ale w moim przypadku to nie prawda
dlatego gdy podłączyłem wzmacniacz 6 kanałowy 2 kanały przód 2 kanały tył i 2 kanały subwoofer grało to tak że tweetery dostawały sygnał z wzmacniacza a wofery dostawały sygnał z radia po zmianie wzmacniacza na 8 kanałów wszystko działa idealnie
Pozdrawiam
Systemy Audio.
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Systemy Audio.
-
- Posty: 1076
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Systemy Audio.
Za pomocą specjalnego kabla dedykowanego do Ateci
https://www.audiotec-fischer.de/en/matc ... apterIndex
https://www.audiotec-fischer.de/en/matc ... apterIndex
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Systemy Audio.
Dzięki za odpowiedź. Cały czas kombinuje jak tu zmienić audio bardziej budżetowo niż Ty do tego podszedłeś. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
----------------------------------------------------------------------------------
Po zrobieniu rozeznania na forum strefacaraudio.pl polecono mi w Trójmieście zakład caraudio z Rumii Powiedziano mi że bez 5 tysięcy nie ma co startować. Osoba polecała komponenty, z których skorzystał Patryk zatem jak ktoś chce brać się za to sam (bez ingerencji w jednostkę sterującą) i ma większy budżet to warto skorzystać z produktów firmy Match.
----------------------------------------------------------------------------------
Po zrobieniu rozeznania na forum strefacaraudio.pl polecono mi w Trójmieście zakład caraudio z Rumii Powiedziano mi że bez 5 tysięcy nie ma co startować. Osoba polecała komponenty, z których skorzystał Patryk zatem jak ktoś chce brać się za to sam (bez ingerencji w jednostkę sterującą) i ma większy budżet to warto skorzystać z produktów firmy Match.
-
- Posty: 1076
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Poradnik
Witam.
Jeśli komuś znudzi się słuchanie brzęczenia, skrzypienia i innych dźwięków dobiegających z naszych tapicerek drzwiowych Lub zechce zmienić głośniki, czy polepszyć akustykę i postanowi wziąć sprawy we własne ręce.
To może ten poradnik się przyda. .
PRZYGOTOWANIE:
Zanim zaczniemy cokolwiek robić proponuję zgromadzić potrzebne materiały i narzędzia.
Materiałów wyciszających nie będę wymieniał to zostawiam do waszego indywidualnego podejścia w zależności, co chcecie uzyskać Jest tego sporo na rynku i każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.
Potrzebne narzędzia: Rękawiczki z tkaniny, plastykowe szpatułki do tapicerek samochodowych Chodzi o coś takiego:
Śrubokręt typu Torx Najlepiej z wymiennymi końcówkami Nie znam dokładnego rozmiaru.
A jeśli zdecydujecie się na pełne wyciszenie, to będzie potrzebnych jeszcze parę rzeczy:
Rękawiczki gumowe, płyn odtłuszczający, wiertarka, wiertło do metalu o średnicy 4 lub 5 mm, wybijak, młotek, nitownica, nity 5 mm.
I magnes najlepiej coś takiego:
Będziemy potrzebować również Oryginalnych klipsów tapicerki (Te zamontowane mogą się połamać podczas demontażu) Tapicerka drzwi przednich zamontowana jest przy pomocy 7 małych klipsów i 1 duży na każde drzwi Tylne drzwi 8 małych i 1 duży na każde drzwi.
Tutaj schemat tapicerki przednich drzwi:
Klipsy małe to nr: 12 a duże nr:14 Nr: części 12 - 5J0867276 Nr:14 - 4H0867260
PRACE:
Zaczynamy od zdemontowania 2 plastykowych zaślepek, za którymi ukryte są śruby, W tym celu używamy plastykowych szpatułek.
Następnie odkręcamy 3 śruby typu Torx
Teraz przy pomocy plastykowej szpatułki podważamy tapicerkę, zaczynając u dołu od strony kabiny i po kolei odczepiamy wszystkie klipsy.
Kiedy już uwolnimy tapicerkę od wszystkich klipsów całość odchylamy lekko i unosimy ku górze.
Teraz wypinamy wszystkie wtyczki i linkę od klamki.
To tyle, Jeśli nie robiliście podobnych rzeczy w innych autach proponuję obejrzeć jakiś filmik na youtube Do Ateci raczej nic nie znajdziecie przynajmniej, jak ja to robiłem, to nic nie było, Ale wystarczy zobaczyć jak to wygląda w przypadku podobnych aut np.: Golf, czy Leon to będziecie wiedzieli, co i jak.
Np:
Powodzenia.
Jeśli komuś znudzi się słuchanie brzęczenia, skrzypienia i innych dźwięków dobiegających z naszych tapicerek drzwiowych Lub zechce zmienić głośniki, czy polepszyć akustykę i postanowi wziąć sprawy we własne ręce.
To może ten poradnik się przyda. .
PRZYGOTOWANIE:
Zanim zaczniemy cokolwiek robić proponuję zgromadzić potrzebne materiały i narzędzia.
Materiałów wyciszających nie będę wymieniał to zostawiam do waszego indywidualnego podejścia w zależności, co chcecie uzyskać Jest tego sporo na rynku i każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.
Potrzebne narzędzia: Rękawiczki z tkaniny, plastykowe szpatułki do tapicerek samochodowych Chodzi o coś takiego:
Śrubokręt typu Torx Najlepiej z wymiennymi końcówkami Nie znam dokładnego rozmiaru.
A jeśli zdecydujecie się na pełne wyciszenie, to będzie potrzebnych jeszcze parę rzeczy:
Rękawiczki gumowe, płyn odtłuszczający, wiertarka, wiertło do metalu o średnicy 4 lub 5 mm, wybijak, młotek, nitownica, nity 5 mm.
I magnes najlepiej coś takiego:
Będziemy potrzebować również Oryginalnych klipsów tapicerki (Te zamontowane mogą się połamać podczas demontażu) Tapicerka drzwi przednich zamontowana jest przy pomocy 7 małych klipsów i 1 duży na każde drzwi Tylne drzwi 8 małych i 1 duży na każde drzwi.
Tutaj schemat tapicerki przednich drzwi:
Klipsy małe to nr: 12 a duże nr:14 Nr: części 12 - 5J0867276 Nr:14 - 4H0867260
PRACE:
Zaczynamy od zdemontowania 2 plastykowych zaślepek, za którymi ukryte są śruby, W tym celu używamy plastykowych szpatułek.
Następnie odkręcamy 3 śruby typu Torx
Teraz przy pomocy plastykowej szpatułki podważamy tapicerkę, zaczynając u dołu od strony kabiny i po kolei odczepiamy wszystkie klipsy.
Kiedy już uwolnimy tapicerkę od wszystkich klipsów całość odchylamy lekko i unosimy ku górze.
Teraz wypinamy wszystkie wtyczki i linkę od klamki.
To tyle, Jeśli nie robiliście podobnych rzeczy w innych autach proponuję obejrzeć jakiś filmik na youtube Do Ateci raczej nic nie znajdziecie przynajmniej, jak ja to robiłem, to nic nie było, Ale wystarczy zobaczyć jak to wygląda w przypadku podobnych aut np.: Golf, czy Leon to będziecie wiedzieli, co i jak.
Np:
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2021, 16:50 przez patryk7133, łącznie zmieniany 5 razy.
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Systemy Audio.
Nie każdy musi być królem ortografii. Liczy się pomoc. Jak na razie tylko Patryk zrobił coś w tym kierunku i umieścił pomoc na forum. Pomógł mi w rozwianiu moich wątpliwości bo również biorę się za poprawę audio ale nie z takim rozmachem jak on.
- MusiC ManiaC
- Posty: 105
- Rejestracja: 03 mar 2018, 8:05
- Lokalizacja: SL
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI Red Velvet
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Systemy Audio.
Typowe polskie podejście , kolega wysila się aby wszystko dokładnie wytłumaczyć a czepiasz sie czegoś co nie ma absolutnie związku z tematem.Dla mnie dziecinada .
- TomeL
- Posty: 664
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Systemy Audio.
No cóż, w sumie można się było spodziewać takiej riposty. Panowie, nie umniejszam zasług kolegi Patryka, sam Go podziwiam, ale proszę, dbajmy o język, bo to nasz obowiązek. Sam jestem dyslektykiem (przypuszczalnie) ale zanim coś opublikuje to trzy razy sprawdzam co napisałem. Patryka przepraszam, że publicznie zwróciłem uwagę, ale zdania nie zmienię. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Systemy Audio.
No to teraz ja pochwale się swoimi zmianami. Podpierałem się tym co opisał tutaj patryk7133 i to co podpowiedział mi poznany kolega na forum strefacaraudio.pl.
Nie będę się rozpisywał jak zdjąć boczek bo opisał to już powyższy kolega z forum. W razie co zadawajcie pytania.
Plan był taki aby wygłuszyć na ten moment przednie drzwi i podpiąć pod sam przód 4 kanałowy wzmacniacz cyfrowy z procesorem. Wszystko oczywiście na głośnikach OEM Seat
Zakupiłem 10 mat STP Silver 1,8mm i 2m2 pianki GMS 02 + wałek do rozwałkowania maty STP.
Dla mnie must have jest właśnie o to ten wałek, który bardzo ułatwia pracę.
Na początek poszła prawa strona pasażera.
Później zająłem się stroną kierowcy.
Lewy boczek (tapicerkę) wzmocniłem mocniej niż prawy ze względu na to, że trzeszczał bardziej i chciałem zrobić wszystko aby to wyeliminować.
Jakie są moje wrażenia? Takie, że na ten moment wstrzymałem się z zakupem procesora dźwięku. To co uzyskałem po samym "porządnym" wygłuszeniu daje uśmiech na twarzy . Głośniki grają „lepiej”, pojawił się bas i to z ustawionym equalizerem na „0”…i co najważniejsze w tapicerce już nic nie gra, nie trzeszczy, nie brzęczy …jest po prostu cisza nawet jak odsłuchuję piosenki ze sporym basem.
Sam procesor dźwięku kusi bo wyciśnie pewnie jeszcze więcej z seryjnych głośników ale zastanawiam się czy tego potrzebuję…na ten moment będę cieszyć się tym co udało mi się zdziałać. W razie co wiem co robić dalej
Dodam, że w aucie zrobiło się minimalnie ciszej. Jak zbiorę siły to wezmę się za wygłuszenie tylnych drzwi i może bagażnika wraz z tylnym rzędem siedzeń.
No i bym zapomniał. Nie robiłem tego sam. Pomagał mi w tym bardzo dobry kolega. Pisze o tym bo może kiedyś to przeczyta i poczuje się pominięty
Nie będę się rozpisywał jak zdjąć boczek bo opisał to już powyższy kolega z forum. W razie co zadawajcie pytania.
Plan był taki aby wygłuszyć na ten moment przednie drzwi i podpiąć pod sam przód 4 kanałowy wzmacniacz cyfrowy z procesorem. Wszystko oczywiście na głośnikach OEM Seat
Zakupiłem 10 mat STP Silver 1,8mm i 2m2 pianki GMS 02 + wałek do rozwałkowania maty STP.
Dla mnie must have jest właśnie o to ten wałek, który bardzo ułatwia pracę.
Na początek poszła prawa strona pasażera.
Później zająłem się stroną kierowcy.
Lewy boczek (tapicerkę) wzmocniłem mocniej niż prawy ze względu na to, że trzeszczał bardziej i chciałem zrobić wszystko aby to wyeliminować.
Jakie są moje wrażenia? Takie, że na ten moment wstrzymałem się z zakupem procesora dźwięku. To co uzyskałem po samym "porządnym" wygłuszeniu daje uśmiech na twarzy . Głośniki grają „lepiej”, pojawił się bas i to z ustawionym equalizerem na „0”…i co najważniejsze w tapicerce już nic nie gra, nie trzeszczy, nie brzęczy …jest po prostu cisza nawet jak odsłuchuję piosenki ze sporym basem.
Sam procesor dźwięku kusi bo wyciśnie pewnie jeszcze więcej z seryjnych głośników ale zastanawiam się czy tego potrzebuję…na ten moment będę cieszyć się tym co udało mi się zdziałać. W razie co wiem co robić dalej
Dodam, że w aucie zrobiło się minimalnie ciszej. Jak zbiorę siły to wezmę się za wygłuszenie tylnych drzwi i może bagażnika wraz z tylnym rzędem siedzeń.
No i bym zapomniał. Nie robiłem tego sam. Pomagał mi w tym bardzo dobry kolega. Pisze o tym bo może kiedyś to przeczyta i poczuje się pominięty