fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
-
tobi
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
- Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Witam.
Czy ktoś z Was wie czym zabezpieczony jest lakier w nowych autach? Mam nową Atecę i ewidentnie lakier ma jakąś powłokę ochronną, bo woda mocno na nim kroplekuje.
Szyby też mam wrażenie, ze coś mają.
Może to tylko efekt nowego auta i tak jest na początku. Jeśli ktoś ma potwierdzoną, konkretną wiedze, to będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam!
Czy ktoś z Was wie czym zabezpieczony jest lakier w nowych autach? Mam nową Atecę i ewidentnie lakier ma jakąś powłokę ochronną, bo woda mocno na nim kroplekuje.
Szyby też mam wrażenie, ze coś mają.
Może to tylko efekt nowego auta i tak jest na początku. Jeśli ktoś ma potwierdzoną, konkretną wiedze, to będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam!
- kmw
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
- Podziękował: 80 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Fabrycznie raczej nic nie jest nakładane. Mój przyjechał brudny z transportu, oglądałem go od razu jak miał jeszcze zabezpieczone panele nadwozia białą folią. Przed wydawką nawet nie postarali się, żeby go dokładnie umyć, bo w zakamarkach nadal był brud, później przy samodzielnym myciu nie zauważyłem takiego efektu jaki opisujesz.
Co innego auta brane "z placu", które miały szanse być wystawione na ekspozycję w salonie, te są czyściutkie i codziennie polerowane oraz psiknięte tzw. quick detailerem. On daje taki efekt oraz może nadawać lepszy połysk, czy wyciągać głębię koloru.
Sam używam czegoś takiego i jest spoko na kilka myć/tygodni.

Co innego auta brane "z placu", które miały szanse być wystawione na ekspozycję w salonie, te są czyściutkie i codziennie polerowane oraz psiknięte tzw. quick detailerem. On daje taki efekt oraz może nadawać lepszy połysk, czy wyciągać głębię koloru.
Sam używam czegoś takiego i jest spoko na kilka myć/tygodni.

- Ocena: 9.52%
-
MarekPi92
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 maja 2022, 15:26
- Samochód: Seat
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Większość nowych aut ma nałożony tymczasowy wosk ochronny (czasem już w fabryce, czasem u dealera), który nadaje lakierowi hydrofobowe właściwości. Nie jest to jednak powłoka trwała – zwykle zmywa się po kilku myciach.
- YoursTruly
- Posty: 257
- Rejestracja: 03 mar 2023, 16:36
- Samochód: Ateca FR 2023 1.5 DSG
- Podziękował: 28 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Re: fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Nakładasz po prostu na umyty samochód czy przygotowujesz jakoś powierzchnię?kmw pisze: ↑23 sty 2025, 18:57Fabrycznie raczej nic nie jest nakładane. Mój przyjechał brudny z transportu, oglądałem go od razu jak miał jeszcze zabezpieczone panele nadwozia białą folią. Przed wydawką nawet nie postarali się, żeby go dokładnie umyć, bo w zakamarkach nadal był brud, później przy samodzielnym myciu nie zauważyłem takiego efektu jaki opisujesz.
Co innego auta brane "z placu", które miały szanse być wystawione na ekspozycję w salonie, te są czyściutkie i codziennie polerowane oraz psiknięte tzw. quick detailerem. On daje taki efekt oraz może nadawać lepszy połysk, czy wyciągać głębię koloru.
Sam używam czegoś takiego i jest spoko na kilka myć/tygodni.
![]()
- kmw
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
- Podziękował: 80 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Jak młody i gładki lakier, to nakładam po prostu na umyty i wysuszony, w starszych (kilkuletnich) autach dużą różnicę robiło glinkowanie auta przed nałożeniem preparatu. Glinka wyciąga niedomyty brud, również z porów w lakierze i bez polerowania auta często daje to mocno odczuwalny efekt gładkości lakieru.YoursTruly pisze: ↑06 cze 2025, 17:20Nakładasz po prostu na umyty samochód czy przygotowujesz jakoś powierzchnię?kmw pisze: ↑23 sty 2025, 18:57Fabrycznie raczej nic nie jest nakładane. Mój przyjechał brudny z transportu, oglądałem go od razu jak miał jeszcze zabezpieczone panele nadwozia białą folią. Przed wydawką nawet nie postarali się, żeby go dokładnie umyć, bo w zakamarkach nadal był brud, później przy samodzielnym myciu nie zauważyłem takiego efektu jaki opisujesz.
Co innego auta brane "z placu", które miały szanse być wystawione na ekspozycję w salonie, te są czyściutkie i codziennie polerowane oraz psiknięte tzw. quick detailerem. On daje taki efekt oraz może nadawać lepszy połysk, czy wyciągać głębię koloru.
Sam używam czegoś takiego i jest spoko na kilka myć/tygodni.
![]()
Ostatnio używałem takiej glinki na 13 letnim lakierze auta parkującego pod chmurką + wspomniany wyżej Sapphire i nowy właściciel nawet po kilku myciach był zdumiony stanem lakieru, gładkością i hydrofobowością.
Glinka średnia - Moje Auto

uploaded links
-
riki
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 cze 2025, 22:12
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Czy zabepiczaliscie w jakiś sposób próg przy klapie bagażnika, słupki b,c i reflektory np. folią PPF? Na allegro właśnie widziałem wycięte pod określone auta formatki. Nie miałem wcześniej z tym do czynienia i nie wiem jak się sprawuje, a tanie to nie jest.
-
Misiek
- Posty: 3436
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 1068 razy
- Otrzymał podziękowań: 2010 razy
Re: fabryczne zabezpieczenie lakieru i szyb?
Też kiedyś je widziałem i faktycznie ceny jak za mały kawałeczek (boczne progi) folii PPF, to mały horror. Kiedyś się dowiadywałem u naszego lokalnego "oklejacza" i okazało się, że oklejenie konkretnych, wskazanych fragmentów wychodzi taniej niż gotowe formatki, a do tego nie musisz uczyć się jak je prawidłowo nakleić. Do tego w najbardziej narażonym na uszkodzenia miejscu możesz poprosić o najgrubszą. A jak któraś konkretna "zużyje się", to pojedziesz jeszcze raz i przykleją Ci jeszcze raz za "grosze" tylko tą uszkodzoną.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie 



