Ochrona powłoki lakierniczej.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3892
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 167 razy
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Kurde rozmawiałem wczoraj z lakiernikiem i za 10kpln mówił że pomalowali by cała Atece 2 razy. Te ceny powłok nie przekonują mnie do ich nakładania.
-
- Posty: 929
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Endrju tylko wiesz jak te dzisiejsze majstry maluja. Zacieki. Przejscia niedorobki. Jednak co fabryka to fabryka. A pozniej na elementach malowanych rdza. Partactwo przy uszczelkach itd
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
- Lokalizacja: Paris
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Te 10 tys to razem z folią ppf która jest bardzo droga. Przykład Mercedes GLC Coupe lakier matowy 2600netto za powłokę w baaaardzo dobrym studiu w Warszawie (lakier, koła, szyby, gwarancja itp.) są mniejsze studia i wielu hobbystów którzy wykonają taką usługę za mniejsze pieniądze i nie oznacza to że gorzej. Panowie zbadajcie temat dokładnie i nie powielajcie nie prawdziwych informacji. Polecam poczytać forum kosmetykaaut.pl tam jest wiele informacji o powłokach i ich właściwościach oraz jak o nie dbać. Koszt aplikacji powłoki (samego produktu) to od ok 100 do 450 zl reszta to praca i inne produkty potrzebne do przygotowania aplikacji.
-
- Posty: 1173
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 75 razy
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Zgadzam się z Endrju,za ta cenę lepiej pomalowac Atekę dwa razy.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Czyli powłoka to bardziej funkcja estetyczna i funkcjonalna przy myciu itp., w minimalnym stopniu ochronna - uchroni nas przed mikrorysami (tymi prawie niezauważalnymi).
Ktoś przerabiał temat napraw lakierniczych przy powłoce, bo pewnie ciężki temat sie robi i bardziej kosztowny?
O tym jak zachowa się powłoka po braku serwisowania i konserwacji nie zauważyłem informacji w żadnym z powyższych miejsc. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto na taką powłokę chuchał i dmuchał przez dajmy na to rok, a potem olał temat i ma auto gdzie była ona zakładana np. w 2014r.looki12 pisze: ↑17 mar 2019, 10:25Kolego wystarczy przeczytać kilka postów wcześniej oraz obejrzeć film który jest tam załączony i nie wymyślać nowych teorii spiskowych. Wszystko zostało opisane i dotyczy 99%powłok ceramicznych, membran gumowych itp. Powłoka jak umiera na samochodzie to przestaje spełniać swoje funkcje i dla kogoś kto się na tym nie zna proces jest niezauważalny.
Ktoś przerabiał temat napraw lakierniczych przy powłoce, bo pewnie ciężki temat sie robi i bardziej kosztowny?
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
- Lokalizacja: Paris
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Usunięcie powłoki to nie problem wymaga mocniejszego polerowania, tym bardziej dla lakiernika to nie problem ponieważ przed każdą naprawą w większym lub mniejszym stopniu matuje powłokę lakierniczą a co za tym idzie usuwa również zabezpieczenie w postaci powłoki ceramicznej. Zajmuję się aplikacją powłok i widziałem różne sposoby dbania i zaniedbania powłoki. Im częściej robisz serwis i dbasz o powłokę tym dłużej będzie spełniała swoje zadania. Tu nie ma nic magicznego, umierająca powłoka porostu traci właściwości i tyle, niektórzy wyobrażają sobie ze koniec powłoki wygląda jak by lakier bezbarwny odchodził od bazy ale tak nie jest. Grubość powłoki ceramicznej jest bardzo mała czasami nawet trudno mierzalna ponieważ jest to w granicach błędu pomiarowego miernika. Co do zabezpieczenia przed rysami to takie jej zadanie ale trzeba zdawać sobie sprawę że nie jest to szkło hartowane i ma ograniczone możliwości. Są teraz powłoki o właściwościach samoregeneracji pod wpływem wysokiej temperatury, dodatkowo dają niesamowite przyciemnianie i efekt oblania szkłem np Hikari Hybrid pro. Większość klientów wybiera taki zabieg bo lubi mieć zadbane i dobrze wyglądające auto a przy tym łatwiejsze w utrzymaniu czystości itp. A nie dlatego żeby było łatwiej odsprzedać. Każdy musi się zastanowić co jest dla niego lepsze i to wybrać.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Całkiem rzeczowa odpowiedź i o to chodziło dzięki.
A gdybyś miał wybierać z GTECHNIQ Crystal Serum Ultra, Gtechniq C1 + EXOv3 i Fireball Silla to co byś wybrał? Bo mam takie do wyboru, gdzie pierwsza najdroższa, a ostatnia najtańsza ale ceny różnią się kosmetyczne.
Lakier szary i nie zamierzam na to poświęcać wiele czasu i środków jeżeli chodzi o konserwację.
A gdybyś miał wybierać z GTECHNIQ Crystal Serum Ultra, Gtechniq C1 + EXOv3 i Fireball Silla to co byś wybrał? Bo mam takie do wyboru, gdzie pierwsza najdroższa, a ostatnia najtańsza ale ceny różnią się kosmetyczne.
Lakier szary i nie zamierzam na to poświęcać wiele czasu i środków jeżeli chodzi o konserwację.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
- Lokalizacja: Paris
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ochrona powłoki lakierniczej.
Jak rozumiem robisz w konkretnym miejscu i tylko takie masz do wyboru? Ostatnio kilka osób miało problemy z gtechniq ja nigdy ich nie używałem więc ciężko się wypowiedzieć. A jeśli c1 i exeo to naciskaj na exeov4. Fireball to taka można powiedzieć nowość i tylko w kilku miejscach jej używają a co za tym idzie tylko oni wiedzą jak to się sprawdza. Ja osobiście używam Max protect Uncr oraz Uncr pro elite, gyeon, hikari, kisho i to według moich doświadczeń są bardzo dobre produkty z naciskiem na Uncr pro elite i hikari hybrid pro.