Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Barton
Posty: 84
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Barton » 21 lis 2019, 10:31

Ja najczęściej wyprzedzam przy użyciu łopatek, wtedy problemu, o którym piszesz nie ma.
Wyprzedzanie to promil czasu spędzonego w samochodzie, z resztą przy aktywnym tempomacie chęć wyprzedzania spada o połowę. Reszta czasu to wygoda korzystania ze skrzyni automatycznej.

Sponsor

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Sponsor


Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 291
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: l3niwi3c » 21 lis 2019, 11:49

Kuchar pisze:
21 lis 2019, 9:10
Rozwiązanie twojej sytuacji jest proste, przełączyć przed wyprzedzaniem na tryb sport i nic Cię nie zaskoczy.
Zgadzam się, ja przestawiłem się na ciągłą jazdę na trybie sport, bo reakcja na gaz jest lepsza i auto nie upiera się aby jechać na jak najwyższym biegu. W mieście jest to wygodne, bo zawsze mogę szybko zareagować przyspieszając i w trasie tez się wyprzedza łatwiej/szybciej. Czasami jak widzę, że jadę sam po pustej trasie to przełącze mu na normal.

Możliwe, że to też zależy czym się wcześniej jeździło. Ja mam 1.4 150km i jak dla mnie auto ma wystarczającego kopa. Może jak ktoś jeździł mocniejszymi autami to jest to dla niego muł. :)
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Rafiner
Posty: 38
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Rafiner » 28 lis 2019, 23:05

Ja wybrałem 1.5 tsi, bo jest wystarczające do normalnej jazdy miejsko/podmiejskiej, a DSG bo jeździ się genialnie (mam doświadczenia z innym autem z DSG 6b), a do tego asystenci nabierają właściwej wartości. To jest przyszłość, komfort i bezpieczeństwo.
Jak skrzynia DQ200 wytrzyma 100 k km, to wybacze jej konieczność wymiany sprzegieł. 😛
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, ver FR.

Rafiner
Posty: 38
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Rafiner » 30 lis 2019, 23:20

Narazie jeździ się zaj.......e 😁 Polecam te konfiguracje. 1.5 z DSG.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, ver FR.

Kamil_8989
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2019, 7:54
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4Drive, DSG

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Kamil_8989 » 03 gru 2019, 9:43

Dla mnie znowu zmienianie przed każdym wyprzedzaniem na tryb sport jest zaprzeczeniem wygody. A jazda cały czas na sporcie... gdybym chciał sportowe auto, to kupiłbym sportowe. Zgadzam się z zaletami automatu, ale uznawanie, że wad nie ma jest moim zdaniem nieuczciwe. Ja ze względu na jego wady zamówiłem manual i też dzielę się swoimi przemyśleniami 8-) Automat zdecydowanie mniej przewidywalny

Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 291
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: l3niwi3c » 03 gru 2019, 10:32

Kamil_8989 pisze:
03 gru 2019, 9:43
A jazda cały czas na sporcie... gdybym chciał sportowe auto, to kupiłbym sportowe.
To słabe porównanie i nie zgodzę się z nim. To jak bym porównał, że jak jedziesz manualem na ostatnim biegu i chcesz dynamicznie wyprzedzić, to nie redukujesz, bo tak robią tylko sportowe auta? Gazu też jak chcesz szybciej odskoczyć nie naciskasz do oporu nigdy, tylko zawsze stopniowo, bo to już domena aut sportowych.
Tryb sport nie daje +50KM i +100Nm. Tryb sportowy zmienia sposób pracy skrzyni - chcę jechać dynamiczniej, więc skrzynio bądź czujna i nie pchaj się za wszelką cenę na najwyższy bieg ;). Robi to co kierowca w manualu, gdy chce na przykład wyprzedzać po kolei kilka aut. Nie będzie po każdym aucie zmieniał na 5, żeby za chwilę redukować na 4 i wyprzedzać, tylko cały czas biedzie jechał na 4. W manualu to też robisz świadomie, tak jak włączenie sport

Automat oczywiście, że tez ma wady. Ma też najważniejszą zaletę - nie trzeba machać ręcznie skrzynią i obie ręce zawsze są na kierownicy.
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Online
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 576
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo » 03 gru 2019, 11:01

Kamil_8989 pisze:
03 gru 2019, 9:43
Dla mnie znowu zmienianie przed każdym wyprzedzaniem na tryb sport jest zaprzeczeniem wygody. A jazda cały czas na sporcie... gdybym chciał sportowe auto, to kupiłbym sportowe. Zgadzam się z zaletami automatu, ale uznawanie, że wad nie ma jest moim zdaniem nieuczciwe. Ja ze względu na jego wady zamówiłem manual i też dzielę się swoimi przemyśleniami 8-) Automat zdecydowanie mniej przewidywalny
"Samochód: Ateca 2.0 TSI 4Drive, DSG" w manualu? coś tu nie gra... czasem tęsknię za "2" do 100+ i potem "3" w moim dawnym, mocniejszym V6, ale są tryby D, S, M... plus łopatki przy kierownicy (wykorzystuję najczęściej do hamowania silnikiem), więc brak przewidywalności zdaje się być mocno naciągany. Wybór S lub dowolnego biegu jest dziecinnie prosty. Osobiście myślę, że w manualu dałoby się osiągnąć podobną dynamikę jak w "S" przy niższym spalaniu, a kontrola nad sprzęgłem daje poczucie kontroli i trochę frajdy; "launch control" też powinien być osobny przyciskiem (może ktoś wie jak to zrobić :D ), a nie długą procedurą - poza tym DSG nie jest złe! ;) Na dziś, to w nowych samochodach chyba tylko jakiś podstawowy by tyło taniej lub sportową "zabawkę" rozważałbym w M. DSG ma za dużo zalet by z tego rezygnować, zwłaszcza jak się jeździ z rodziną i nie każdy kierowca czuje się pewnie z M - innymi słowy wolę by Żona miała DSG do wyprzedzania i ona też zdecydowanie woli. Pozostałe zalety zostały już wielokrotnie opisane.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Kuchar
Posty: 163
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Kuchar » 03 gru 2019, 11:57

Pobudzenie skrzyni to tylko lekkie popchnięcie jej w prawo, w manualu przy wyprzedzaniu to sprzęgło, redukcja, gaz, DSG wspomniane popchnięcie skrzyni - co zajmie mniej czasu? :)
Ponadto zawsze można manetką zrzucić bez odrywania rąk od kierownicy :D

Pepeg
Posty: 139
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Pepeg » 03 gru 2019, 18:16


Kamil_8989 pisze:Dla mnie znowu zmienianie przed każdym wyprzedzaniem na tryb sport jest zaprzeczeniem wygody. Ja ze względu na jego wady zamówiłem manual i też dzielę się swoimi przemyśleniami 8-) Automat zdecydowanie mniej przewidywalny
A jakie to zalety ma manual w porównaniu do DSG? Jak dla mnie chyba tylko cena i koszty obsługi. DSG wg mnie wygrywa w każdej konkurencji , przy odrobinie wprawy zmienia biegi jak i kiedy tylko siebię życzę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Kamil_8989
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2019, 7:54
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4Drive, DSG

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Kamil_8989 » 03 gru 2019, 19:46

Tak jak napisałem wcześniej, dla mnie jest mniej przewidywalny przy wyprzedzaniu. Nie chce mi się zmieniać trybu przed wyprzedzaniem. Zmiana biegów w manualu jest czymś normalnym, a zmiana trybu przed wyprzedzaniem, by auto było bardziej przewidywalne, to już nie jest coś co chciałbym w automacie. I jeszcze raz przypomnę. Widzę, zalety automatów, a wady wypisałem żeby osoby to czytające, też je mogli przeanalizować i np przy jeździe próbnej zweryfikować, czy mają takie odczucia jak ja, czy nie. Jeśli ktoś nie odczuwa dyskomfortu i tego opóźnienia w skrzyni, to ok. Ja osobiście odczuwam i mówię o realnej sytuacji Ateca 2.0 4Drive DSG vs Astra J 140 KM manual.
Dlatego absolutnie przy aucie, które ma mieć 150 KM DSG bym nie wybrał. Też już chyba wspominałem. W prywatnych rozmowach sprzedawcy w Audi potwierdzili, że przy tej mocy w tym silniku DSG jest mocno ospałe - przy całych jego zaletach. Jeśli ktoś ma możliwość przed zakupem mocno polecam sprawdzić obie wersje. Ja jeździłem na testowej q3 w automacie i po prostu nie polecam. Na podstawie swoich subiektywnych negatywnych odczuć. I proszę nie piszcie w odniesieniu do mojego SUBIEKTYWNEGO zdania, że nie mam racji, że jest inaczej itd. Mam takie odczucia i nimi się dzielę. Jak ktoś napisze, że ma auto 90 KM i stary automat i czuje, że to jest demon prędkości, to ok. Ma do tego przecież prawo. Podsumowując: Ateca 2.0 benz 190 KM z DSG - raczej tak, 1.5 benz. 150 KM zdecydowanie manual.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości