Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 103
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Lokalizacja: Śląsk (Rbk)
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: S3ker »

Ja mam 1.5 dsg i nie mam problemów z jakąś dynamiką tego auta ani nic, a jak chcę poczuć się jak rajdowiec to włączam tryb sport i jeszcze lepiej te auto idzie ;) jak się chce wyprzedzić to gaz do podłogi i wszystko znika za tobą :)


Obrazek

Sponsor

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Sponsor


root
Administrator
Posty: 637
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: root »

Frodo pisze:
03 gru 2019, 11:01
czasem tęsknię za "2" do 100+ i potem "3" w moim dawnym, mocniejszym V6
Ale tutaj jak ruszysz z gazem w podłodze i nie odpuścisz, to też będzie kręcił prawie do odcinki zanim zmieni bieg (nawet na D), chociaż nie wiem ile osiągnie na drugim biegu ;) Ale przy takiej jeździe u mnie szósty bieg wrzuca się przy ok. 200 km/h, a mam jeszcze siódmy…
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1116
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo »

root pisze:
04 gru 2019, 11:02
Frodo pisze:
03 gru 2019, 11:01
czasem tęsknię za "2" do 100+ i potem "3" w moim dawnym, mocniejszym V6
Ale tutaj jak ruszysz z gazem w podłodze i nie odpuścisz, to też będzie kręcił prawie do odcinki zanim zmieni bieg (nawet na D), chociaż nie wiem ile osiągnie na drugim biegu ;) Ale przy takiej jeździe u mnie szósty bieg wrzuca się przy ok. 200 km/h, a mam jeszcze siódmy…
Obiektywnie pewnie nie było żadnej przewagi nad DSG, ale większe zaangażowanie kierowcy (na etapie gdy nie było jeszcze Rodziny) dawało mi zdecydowanie większą frajdę! :D
PS. Można jeszcze dobrze bawić się na czerwonym polu, ale do tego zachęcała przede wszystkim wcześniejsza 4 cylindrowa Honda, w której igła wręcz nie chciała się zatrzymać zanim nie weszła dobry tysiąc na czerwone pole. 8-)
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o Atece, najlepiej red Cupra! ;)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1116
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo »

Dzisiejsza obserwacja: nawet w "S" przy łagodnej jeździe obroty spadają do około 1700 podczas zmiany, tak że pozostałe tryby to jakaś pomyłka, przynajmniej w TSI... moim zdaniem nie powinny być brane pod uwagę w ocenie DSG - poza tym, że część trybów jest bezużyteczna. ;)
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o Atece, najlepiej red Cupra! ;)

Rafiner
Posty: 156
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Rafiner »

Ja tez widzę, ze tryb S przy spokojnej jezdzie bardziej odpowiada manualnej zmianie, jeśli chodzi o obroty, na których jeździmy.
Stosuje S przy docieraniu zamiennie z D, ale coraz częściej dłużej jadę na S.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

jarek.k
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: jarek.k »

Jak to często bywa na forum z pytania dot. przewagi kotów nad psami w domu dochodzimy do dyskusji nt dlaczego to gepard jest najszybszym kotem.
Ja zatem w temacie - generalnie wolę DSG bo jazda na automacie to obie ręce na kierownicy, większe skupienie nad innymi aspektami jazdy czyli większa wygoda i swoboda. JEdnak każdy w aucie ma inne priorytety wiec to nie dla każdego bedzie zaleta. Zdarzyło mi sie zrobić 1000km jednego dnia i nie wysiadlem ani połamany ani specjalnie zmęczony. Ot porostu dzień w aucie - nawet było miło. Czy w manualu byłoby gorzej? chyba nie ale togo nie wiem bo nie jechałem 1000km ateca w manualu :roll:

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 191
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: hetman72 »

Miałem 1400km podróż w manualu jednego dnia i 1000km z DSG i nigdy nie zamienię się już na manuala (po manualu noga mnie tak bolała od wduszania sprzęgła w korkach, że nikomu tego nie życzę).
Tym bardziej, że 4Drive też się przydał, bo warunki były akurat wtedy tragiczne.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 832
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: sailor 88 »

hetman72 pisze:
26 gru 2019, 10:03
Miałem 1400km podróż w manualu jednego dnia i 1000km z DSG i nigdy nie zamienię się już na manuala (po manualu noga mnie tak bolała od wduszania sprzęgła w korkach, że nikomu tego nie życzę).
Tym bardziej, że 4Drive też się przydał, bo warunki były akurat wtedy tragiczne.
To teraz wyobraź sobie pracę kierowcy autobusu miejskiego (Jelcz-"ogórek", Ikarus itp.) Osiem godzin dziennie "wajhowania" lewarkiem co przystanek, deptania sprzęgła i kręcenia kierownicą (pomimo niegdysiejszego wspomagania). I tak przez dni, miesiące i lata...a dzisiaj ;) Ale dobra wiadomość jest taka, że już niedługo kierowca nie będzie potrzebny do prowadzenia pojazdu, tylko na co będziemy wtedy narzekać :lol: Wesołych Świąt (jeszcze)!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1116
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo »

Jak AI się dobrze rozkręci to już wkrótce nie tylko kierowca, ale pasażerowie też nie będą... potrzebni. :?
Jesteśmy dużo za wolni by być interesujący! Musielibyśmy zmieniać biegi miliardy razy na sekundę... :cry:
Ja jeżdżę ostatnio M. Też nie jest źle, ale DSG7 faktycznie nieco wygodniejsze! Jeszcze zatęsknimy za starymi dobrymi czasami, gdy mogliśmy czymś ruszać w samochodzie! O ile coś nas w ogóle wpuści do środka. ;)
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o Atece, najlepiej red Cupra! ;)

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 191
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: hetman72 »

Oczywiście że Manual daje frajdę, tylko z ręką na sercu powiedźcie mi, gdzie to wykorzystać?
Legalnie w niewielu miejscach się da, a nielegalnie to lepiej dać sobie spokój, wariatów na drodze nie brakuje.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

ODPOWIEDZ