Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 81
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Lokalizacja: Śląsk (Rbk)
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: S3ker »

Ja mam 1.5 dsg i nie mam problemów z jakąś dynamiką tego auta ani nic, a jak chcę poczuć się jak rajdowiec to włączam tryb sport i jeszcze lepiej te auto idzie ;) jak się chce wyprzedzić to gaz do podłogi i wszystko znika za tobą :)


Czarna Perła z DSG

Sponsor

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Sponsor


root
Administrator
Posty: 613
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: root »

Frodo pisze:
03 gru 2019, 11:01
czasem tęsknię za "2" do 100+ i potem "3" w moim dawnym, mocniejszym V6
Ale tutaj jak ruszysz z gazem w podłodze i nie odpuścisz, to też będzie kręcił prawie do odcinki zanim zmieni bieg (nawet na D), chociaż nie wiem ile osiągnie na drugim biegu ;) Ale przy takiej jeździe u mnie szósty bieg wrzuca się przy ok. 200 km/h, a mam jeszcze siódmy…
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 864
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo »

root pisze:
04 gru 2019, 11:02
Frodo pisze:
03 gru 2019, 11:01
czasem tęsknię za "2" do 100+ i potem "3" w moim dawnym, mocniejszym V6
Ale tutaj jak ruszysz z gazem w podłodze i nie odpuścisz, to też będzie kręcił prawie do odcinki zanim zmieni bieg (nawet na D), chociaż nie wiem ile osiągnie na drugim biegu ;) Ale przy takiej jeździe u mnie szósty bieg wrzuca się przy ok. 200 km/h, a mam jeszcze siódmy…
Obiektywnie pewnie nie było żadnej przewagi nad DSG, ale większe zaangażowanie kierowcy (na etapie gdy nie było jeszcze Rodziny) dawało mi zdecydowanie większą frajdę! :D
PS. Można jeszcze dobrze bawić się na czerwonym polu, ale do tego zachęcała przede wszystkim wcześniejsza 4 cylindrowa Honda, w której igła wręcz nie chciała się zatrzymać zanim nie weszła dobry tysiąc na czerwone pole. 8-)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 864
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo »

Dzisiejsza obserwacja: nawet w "S" przy łagodnej jeździe obroty spadają do około 1700 podczas zmiany, tak że pozostałe tryby to jakaś pomyłka, przynajmniej w TSI... moim zdaniem nie powinny być brane pod uwagę w ocenie DSG - poza tym, że część trybów jest bezużyteczna. ;)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

Rafiner
Posty: 156
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Rafiner »

Ja tez widzę, ze tryb S przy spokojnej jezdzie bardziej odpowiada manualnej zmianie, jeśli chodzi o obroty, na których jeździmy.
Stosuje S przy docieraniu zamiennie z D, ale coraz częściej dłużej jadę na S.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

jarek.k
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: jarek.k »

Jak to często bywa na forum z pytania dot. przewagi kotów nad psami w domu dochodzimy do dyskusji nt dlaczego to gepard jest najszybszym kotem.
Ja zatem w temacie - generalnie wolę DSG bo jazda na automacie to obie ręce na kierownicy, większe skupienie nad innymi aspektami jazdy czyli większa wygoda i swoboda. JEdnak każdy w aucie ma inne priorytety wiec to nie dla każdego bedzie zaleta. Zdarzyło mi sie zrobić 1000km jednego dnia i nie wysiadlem ani połamany ani specjalnie zmęczony. Ot porostu dzień w aucie - nawet było miło. Czy w manualu byłoby gorzej? chyba nie ale togo nie wiem bo nie jechałem 1000km ateca w manualu :roll:

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 176
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: hetman72 »

Miałem 1400km podróż w manualu jednego dnia i 1000km z DSG i nigdy nie zamienię się już na manuala (po manualu noga mnie tak bolała od wduszania sprzęgła w korkach, że nikomu tego nie życzę).
Tym bardziej, że 4Drive też się przydał, bo warunki były akurat wtedy tragiczne.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 807
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: sailor 88 »

hetman72 pisze:
26 gru 2019, 10:03
Miałem 1400km podróż w manualu jednego dnia i 1000km z DSG i nigdy nie zamienię się już na manuala (po manualu noga mnie tak bolała od wduszania sprzęgła w korkach, że nikomu tego nie życzę).
Tym bardziej, że 4Drive też się przydał, bo warunki były akurat wtedy tragiczne.
To teraz wyobraź sobie pracę kierowcy autobusu miejskiego (Jelcz-"ogórek", Ikarus itp.) Osiem godzin dziennie "wajhowania" lewarkiem co przystanek, deptania sprzęgła i kręcenia kierownicą (pomimo niegdysiejszego wspomagania). I tak przez dni, miesiące i lata...a dzisiaj ;) Ale dobra wiadomość jest taka, że już niedługo kierowca nie będzie potrzebny do prowadzenia pojazdu, tylko na co będziemy wtedy narzekać :lol: Wesołych Świąt (jeszcze)!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 864
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Frodo »

Jak AI się dobrze rozkręci to już wkrótce nie tylko kierowca, ale pasażerowie też nie będą... potrzebni. :?
Jesteśmy dużo za wolni by być interesujący! Musielibyśmy zmieniać biegi miliardy razy na sekundę... :cry:
Ja jeżdżę ostatnio M. Też nie jest źle, ale DSG7 faktycznie nieco wygodniejsze! Jeszcze zatęsknimy za starymi dobrymi czasami, gdy mogliśmy czymś ruszać w samochodzie! O ile coś nas w ogóle wpuści do środka. ;)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 176
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: hetman72 »

Oczywiście że Manual daje frajdę, tylko z ręką na sercu powiedźcie mi, gdzie to wykorzystać?
Legalnie w niewielu miejscach się da, a nielegalnie to lepiej dać sobie spokój, wariatów na drodze nie brakuje.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

ODPOWIEDZ