Ja mam przykrecone na fabryczne nadkole ale w sumie juz nawet nie zwracam uwagi ze mam te „osłonki”. Wazne ze nie mam juz syfu na uszczelceMisiek pisze: ↑11 sie 2022, 22:59Kubawojcik pisze: ↑11 sie 2022, 16:51Lece do auta zobaczyc czy ja to mam pod nadkolem czy do nadkola przykrecone
W jakiejś instrukcji instalacji tego ustrojstwa widziałem, że zalecane było odkręcenie nadkola, założenie tej osłony i przykręcenie z powrotem nadkola. Czyli w kolejności : blacha nadkola, osłona i nadkole plastikowe.
Czas oczekiwania na Atekę
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 lut 2022, 16:17
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4x4 FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czas oczekiwania na Atekę
No i moja Ateca odebrana po 10 miesiącach oczekiwania 2.0 TSI 4x4 FR z bajerami (ale bez szklanego dachu i składanego haka, które często są wymieniane jako elementy wydłużające proces produkcji).
Przejechane pierwsze 400km przez weekend, zapowiada się że bardzo szybko się polubimy
Z plusów na gorąco - silnik i zakres pracy, lag z DSG można łatwo niwelować manetkami przy kierownicy, spalanie (trasa po lokalnych drogach 6.8l/100km, spokojna jazda po autostradzie 7.4l/100km), jakość wykonania w środku i tapicerka, bezprzewodowe Apple CarPlay
Minusy - audio takie sobie (system Beats gorszy od Bose w Renault), skomplikowana obsługa asystentów, kokpitu i infotainment z kierownicy, gruz na uszczelce w tylnich drzwiach (osłonki już zamówione ), kolor Dark Camo na zdjęciach wyglądał bardziej zielono, na żywo bardziej szary niż zielony, w pochmurne dni całkowicie popielaty, keyless w moim odczuciu znacznie gorszy niż w Renault (zarówno wygląd i jakość pilota i samo blokowanie auta - w Renault auto samo się zamyka po odejściu od pojazdu, tutaj tego nie ma).
W każdym razie minusy nie przysłaniają plusów, tak serio to są wkurzające drobnostki wymagające przyzwyczajenia po przesiadce z innego auta
EDIT:
O, z minusów jeszcze muszę dopisać działanie Line Assist. Jednak nieprzystosowane do polskich dróg lokalnych, gdzie nie ma wymalowanych pasów ruchu. Chęć omijania kolein i kałuż w deszczu sprawia, że kierownica mocno odbija chcąc nas zawrócić na 'poprawny' tor jazdy. Oczywiście można tymczasowo wyłączyć system używając migaczy do omijania tych przeszkód, ale to chyba trzeba by jeździć z non-stop włączonym migaczem moim zdaniem do wyłączenia kiedy się nie korzysta z travel assist na autostradzie, więcej stresu niż pożytku
Przejechane pierwsze 400km przez weekend, zapowiada się że bardzo szybko się polubimy
Z plusów na gorąco - silnik i zakres pracy, lag z DSG można łatwo niwelować manetkami przy kierownicy, spalanie (trasa po lokalnych drogach 6.8l/100km, spokojna jazda po autostradzie 7.4l/100km), jakość wykonania w środku i tapicerka, bezprzewodowe Apple CarPlay
Minusy - audio takie sobie (system Beats gorszy od Bose w Renault), skomplikowana obsługa asystentów, kokpitu i infotainment z kierownicy, gruz na uszczelce w tylnich drzwiach (osłonki już zamówione ), kolor Dark Camo na zdjęciach wyglądał bardziej zielono, na żywo bardziej szary niż zielony, w pochmurne dni całkowicie popielaty, keyless w moim odczuciu znacznie gorszy niż w Renault (zarówno wygląd i jakość pilota i samo blokowanie auta - w Renault auto samo się zamyka po odejściu od pojazdu, tutaj tego nie ma).
W każdym razie minusy nie przysłaniają plusów, tak serio to są wkurzające drobnostki wymagające przyzwyczajenia po przesiadce z innego auta
EDIT:
O, z minusów jeszcze muszę dopisać działanie Line Assist. Jednak nieprzystosowane do polskich dróg lokalnych, gdzie nie ma wymalowanych pasów ruchu. Chęć omijania kolein i kałuż w deszczu sprawia, że kierownica mocno odbija chcąc nas zawrócić na 'poprawny' tor jazdy. Oczywiście można tymczasowo wyłączyć system używając migaczy do omijania tych przeszkód, ale to chyba trzeba by jeździć z non-stop włączonym migaczem moim zdaniem do wyłączenia kiedy się nie korzysta z travel assist na autostradzie, więcej stresu niż pożytku
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Kessy mozesz zakodowac zeby sie zamykal.
Jakosc materialow na plus?
Travel assist tez mozna przekodowac zeby dzialal inaczej.
Mam ten sam kolor i po nałożeniu powłoki wydaje sie byc bardziej zielony. Kolor jest genialny i czasami wydaje sie ze jest prawie czarny
Jakosc materialow na plus?
Travel assist tez mozna przekodowac zeby dzialal inaczej.
Mam ten sam kolor i po nałożeniu powłoki wydaje sie byc bardziej zielony. Kolor jest genialny i czasami wydaje sie ze jest prawie czarny
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 lut 2022, 16:17
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4x4 FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Jak na popularną markę z jakością wykonania jest serio w porządku, dużo miękkich i miłych w dotyku plastików z przodu, porządnie spasowane, nic nie skrzypi... Takie czasy, że coś co powinno być standardem trzeba uznawać za plusKubawojcik pisze: ↑16 sie 2022, 22:36Kessy mozesz zakodowac zeby sie zamykal.
Jakosc materialow na plus?
Travel assist tez mozna przekodowac zeby dzialal inaczej.
Mam ten sam kolor i po nałożeniu powłoki wydaje sie byc bardziej zielony. Kolor jest genialny i czasami wydaje sie ze jest prawie czarny
A propos kodowania - jest jakiś sensowny poradnik co można zrobić z autem przez OBD dla osób, które są zupełnie zielone w temacie? Nawet nie wiem co można pozmieniać
Jaka powłoka? Byłem zdecydowany na ceramikę, ale porozmawiałem i obejrzałem kilka aut z ceramiką z bliska, to chyba jednak skłaniam się ku temu, że niepotrzebny wydatek. Może coś tam ochroni przed najmniejszymi zarysowaniami, ale na pewno nie ułatwia utrzymania w czystości ('wystarczy spłukać' można między bajki włożyć, przynajmniej na białych perłowych lakierach), a i więcej zachodu, bo trzeba pilnować ekip na myjniach ręcznych i uważać gdzie się jedzie na myjnię bezdotykową, jakie są programy i chemia
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Na forum znajdziesz kilka przydatnych kodowan.
Co do powłoki to nic lepszego nie moglem zrobic. Bardzo latwo sie myje auto i nie brudzi sie tak szybko, szczegolnie w deszczu. Dodatkowo mam folie ppf na niektorych elementach zewnatrz i wewnatrz. Dobra myjnia wie jak myc auto z powłoką.
Co do powłoki to nic lepszego nie moglem zrobic. Bardzo latwo sie myje auto i nie brudzi sie tak szybko, szczegolnie w deszczu. Dodatkowo mam folie ppf na niektorych elementach zewnatrz i wewnatrz. Dobra myjnia wie jak myc auto z powłoką.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Dla informacji zobacz czy Twój kluczyk już ma funkcję usypiania się. Zamknij auto i połóż kluczyk na dachu, nie ruszaj go. Spróbuj po pół godzinie podejść do auta i nie ruszając kluczyka pociągnij za klamkę. U mnie RM2023 nie otworzysz auta. Kluczyk informuje kontrolką, ale nie otwiera/autoryzuje. Jak tylko ruszę kluczyk auto można otworzyć. jest to o tyle dobre, że jak kluczyk odłożysz w domu, gdzieś na komodę nie zadziała kradzież "na walizkę".
Jednorazowo możesz dezaktywować KEY zgodnie z instrukcją - zamykasz z kluczyka, dotykasz klamki w miejscu zamykania i odblokowanie może być tylko przyciskiem na kluczyku.
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Poliftowe mają.
Dodatkowo jest jeszcze znaczna oszczędność baterii, bo w trybie uśpienia pobiera znikome ilości energii. Jak słyszę, że co rok trzeba wymieniać (jeszcze działa, ale zalecają profilaktycznie lub wozić w portfelu zapasową baterię) i porównam to z moim - 17 rok na tej samej baterii, to jest różnica. Bezpieczeństwo, to jedno, a bateria, to drugie, czyli jak najczęściej odkładać / wyjmować z kieszeni. Nie chodzi mi o koszt baterii, ale ja już wielokrotnie z ciekawości próbowałem rozebrać kluczyk i dostać się do baterii, ale nie udało mi się. Tak na wszelki wypadek, bo w każdej chwili może być konieczność wymiany....
nie zadziała kradzież "na walizkę".
...
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- rybsko
- Posty: 341
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Do niedawna nie widywałem za wiele Atec (najbliższy salon/serwis 100km ode mnie). Wiadomo, raz tu, raz tam. Raz stara, czasem poliftowa. Tymczasem dziś zrobiłem ok 200km po okolicy i po raz pierwszy odnotowałem wysyp Chyba z 10 sztuk by się uzbierało w tak krótkim czasie.
Przy okazji - u mnie jest tak, że jak mam włączone ACC, to lane assist podejmuje korekty non-stop, niezależnie od stanu drugi. Z kolei kiedy jadę sam, bez ACC, to lane assist czasem łapie konkretnie (zielona ikona - zazwyczaj przy wyraźnej krawędzi i dobrym pasie), czasem tak sobie (żółta), a czasem wcale (szara/wygaszona).
Byłem przekonany, że będę moim jeździł wyłącznie na sporcie. Okazało się, że prawie non stop jeżdżę na normalu, na sport tylko w wyjątkowych sytuacjach. No i teraz kwestia lag'u - nawet na normalu póki co mi nie przeszkadza tak, jak jest - nawet bez manetkowania. A kiedy potrzebuję szybkiej i mocnej reakcji, to gaz w podłogę i póki co reakcja jest błyskawiczna. Ciekaw jestem ile z tych rzeczy, to kwestia indywidualnych odczuć i preferencji. Ale muszę spróbować Twojego patentu, bo póki co manetki się kurzą
Jak mocno odbija? Bo ja mam asystentów włączonych non stop i te stałe "challenge" od kierownicy względem mojego prowadzenia wydają mi się bardzo fajne i jednocześnie w 100% korygowalne (bez problemu jestem w stanie się go nie słuchać). Nie zauważyłem też kompletnie żeby system utrudniał mi manewry wyjątkowe typu ominięcie dziury.kwil!cz pisze: ↑16 sie 2022, 11:40O, z minusów jeszcze muszę dopisać działanie Line Assist. Jednak nieprzystosowane do polskich dróg lokalnych, gdzie nie ma wymalowanych pasów ruchu. Chęć omijania kolein i kałuż w deszczu sprawia, że kierownica mocno odbija chcąc nas zawrócić na 'poprawny' tor jazdy. Oczywiście można tymczasowo wyłączyć system używając migaczy do omijania tych przeszkód, ale to chyba trzeba by jeździć z non-stop włączonym migaczem moim zdaniem do wyłączenia kiedy się nie korzysta z travel assist na autostradzie, więcej stresu niż pożytku
Przy okazji - u mnie jest tak, że jak mam włączone ACC, to lane assist podejmuje korekty non-stop, niezależnie od stanu drugi. Z kolei kiedy jadę sam, bez ACC, to lane assist czasem łapie konkretnie (zielona ikona - zazwyczaj przy wyraźnej krawędzi i dobrym pasie), czasem tak sobie (żółta), a czasem wcale (szara/wygaszona).
-
- Posty: 1076
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Czas oczekiwania na Atekę
Jak mocno odbija? Bo ja mam asystentów włączonych non stop i te stałe "challenge" od kierownicy względem mojego prowadzenia wydają mi się bardzo fajne i jednocześnie w 100% korygowalne (bez problemu jestem w stanie się go nie słuchać). Nie zauważyłem też kompletnie żeby system utrudniał mi manewry wyjątkowe typu ominięcie dziury.
Przy okazji - u mnie jest tak, że jak mam włączone ACC, to lane assist podejmuje korekty non-stop, niezależnie od stanu drugi. Z kolei kiedy jadę sam, bez ACC, to lane assist czasem łapie konkretnie (zielona ikona - zazwyczaj przy wyraźnej krawędzi i dobrym pasie), czasem tak sobie (żółta), a czasem wcale (szara/wygaszona).
[/quote]
Moja to przed lift ale mam bardzo podobne odczucia z jazdy nawet już tu kiedyś o tym pisałem
Nie wiem teoretyzuję ale możliwe że za negatywne odczucia z jazdy z tymi asystentami ma wpływ pozycja kierującego i to jak jesteśmy przyzwyczajeni trzymać kierownice np: trzymając kierownice jedna ręką i na środku kierownicy to pewnie w niektórych przypadkach można odczuć dyskomfort a nawet strach kiedy asystent zadziała
Przy okazji - u mnie jest tak, że jak mam włączone ACC, to lane assist podejmuje korekty non-stop, niezależnie od stanu drugi. Z kolei kiedy jadę sam, bez ACC, to lane assist czasem łapie konkretnie (zielona ikona - zazwyczaj przy wyraźnej krawędzi i dobrym pasie), czasem tak sobie (żółta), a czasem wcale (szara/wygaszona).
[/quote]
Moja to przed lift ale mam bardzo podobne odczucia z jazdy nawet już tu kiedyś o tym pisałem
Nie wiem teoretyzuję ale możliwe że za negatywne odczucia z jazdy z tymi asystentami ma wpływ pozycja kierującego i to jak jesteśmy przyzwyczajeni trzymać kierownice np: trzymając kierownice jedna ręką i na środku kierownicy to pewnie w niektórych przypadkach można odczuć dyskomfort a nawet strach kiedy asystent zadziała