Przyszłość marki SEAT

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Tomek_KG
Posty: 29
Rejestracja: 01 sie 2024, 13:57
Lokalizacja: Gdańsk okolice
Samochód: Opel Meriva 2004 r.
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: Tomek_KG »

Skylla pisze:
04 wrz 2024, 11:44
To czy czasami Cupra nie wyszłaby taniej, jeśli nadal obowiązują te zniżki rzędu 33 000zł? Grzana przednia szyba była dla mnie "must have" po poprzednich Focusach, więc wielka szkoda, że ich teraz nie oferują. W drugim kwartale jeszcze była na szczęście dostępna. Była też wtedy zniżka 8 000zł i dodatkowo dali też ok 3% rabatu.
Ja dostałem 12 tys. mniej od ceny w konfiguratorze.
W aktualnym cenniku już ten rabat uwzględnili.
We wcześniejszych była wyższa cena.
Z szybą podobno się spóźniłem o kilka dni :(


Jest: Opel Meriva 1,4 90KM
Jest: Seat Ateca 1.5 TSI DSG Experience, Graphite Grey + dodatki.

Sponsor


Kalinski

Re: Przyszłość marki SEAT

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Re: Przyszłość marki SEAT

Sponsor

AUTO-PAK

Tomek_KG
Posty: 29
Rejestracja: 01 sie 2024, 13:57
Lokalizacja: Gdańsk okolice
Samochód: Opel Meriva 2004 r.
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: Tomek_KG »

Cupra Ateca - była tańsza, ale nie do końca pasuje mi jej jak to określę "ciężkawość", tylko cena kusiła, wygląd nie.
Cupra Terramar - piękny samochodzik, brałbym w ciemno, ale niestety przekracza o dużo mój i tak nadszarpnięty budżet (188 tys. z dodatkami). Do tego może rabacik 3%.
Jest: Opel Meriva 1,4 90KM
Jest: Seat Ateca 1.5 TSI DSG Experience, Graphite Grey + dodatki.

Bonifacy
Posty: 689
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: Bonifacy »

Seat wcale nie umiera. Rekordowa sprzedaż, wszystkie modele przejdą lifting

Seat nigdy wcześniej nie miał się tak dobrze, jak teraz. Władze ogłosiły, że w 2023 roku grupa SEAT S.A. osiągnęła rekordowy zysk operacyjny w swojej 73-letniej historii, a rozwijana marka Seat będzie odgrywać kluczową rolę w utrzymaniu rentowności firmy. Na potwierdzenie wszystkie oferowane Seaty przejdą lifting.

Plotki głoszące, że obecnie oferowane auta marki Seat nie przejdą już liftingu, a gama modeli będzie powoli wygaszana, okazały się wyssane z palca. Choć palmę pierwszeństwa w grupie ma Cupra, której wyniki sprzedażowe robią największe wrażenie, wcale nie oznacza to zmierzchu Seata.

Artykuł z marca

https://moto.pl/MotoPL/7,175394,3082232 ... odele.html

Tomek_KG
Posty: 29
Rejestracja: 01 sie 2024, 13:57
Lokalizacja: Gdańsk okolice
Samochód: Opel Meriva 2004 r.
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: Tomek_KG »

No tak, artykuł z marca i od tamtej pory całkowita cisza.
To na ile być pewny tych informacji z marca?
Sam Seat.pl też nic nie wie.
Dla mnie mogli by dać jakieś aktualne info, nawet cennik jest stary - nie aktualny już, bo w cenniku nadal szyba grzana, a Dealer nie da ci jej zgodnie z jakimiś email-ami jakie dostali.
Jest: Opel Meriva 1,4 90KM
Jest: Seat Ateca 1.5 TSI DSG Experience, Graphite Grey + dodatki.

Awatar użytkownika
YoursTruly
Posty: 204
Rejestracja: 03 mar 2023, 16:36
Samochód: Ateca FR 2023 1.5 DSG
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: YoursTruly »

Odwiedziłem sobie salon na Cupra Days i dowiedziałem się kilku rzeczy:
1) Ateca będzie produkowana nadal, ale tylko pod marką Seat i powinna przejść podobny facelift jak Arona
2) Terramar będzie do obejrzenia i przetestowania dopiero w okolicach grudnia

Ponadto wrażenia z Tavascana mam takie, że straszna z niego kaczka. Siedząc na fotelu kierowcy miałem jeszcze dobry metr albo pòłtora do szyby, a stamtąd kolejne 1.5m maski. Sama szyba strasznie niska (albo wysoko się zaczyna), niczym tylna szyba Ateki. Z drugiej strony bardzo podoba mi się wnętrze, jest dopracowane i miłe dla oka.

Awatar użytkownika
kmw
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 57 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: kmw »

YoursTruly pisze:
13 wrz 2024, 21:08
Odwiedziłem sobie salon na Cupra Days i dowiedziałem się kilku rzeczy:
1) Ateca będzie produkowana nadal, ale tylko pod marką Seat i powinna przejść podobny facelift jak Arona
2) Terramar będzie do obejrzenia i przetestowania dopiero w okolicach grudnia

Ponadto wrażenia z Tavascana mam takie, że straszna z niego kaczka. Siedząc na fotelu kierowcy miałem jeszcze dobry metr albo pòłtora do szyby, a stamtąd kolejne 1.5m maski. Sama szyba strasznie niska (albo wysoko się zaczyna), niczym tylna szyba Ateki. Z drugiej strony bardzo podoba mi się wnętrze, jest dopracowane i miłe dla oka.
Czyli rozdzielą całkowicie gamę modelową Cupry od Seata, bo chyba w Seacie nie ma nowego odświeżonego Leona, więc żadne model nie będzie się dublował.
Ciekawe, co wymyślą w Atece, ale liczę na to, że będą to kosmetyczne, choć znaczące rzeczy, które będzie można zaadoptować do naszych Atek. Spodziewam się wkońcu matrycowych reflektorów i fajnie jakby były tego samego kształtu co obecnie, jeśli by tak było, to pewnie z czasem pojawiłaby się możliwość wprogramowania ich do modeli sprzed liftingu.

Misiek
Posty: 2982
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 959 razy
Otrzymał podziękowań: 1522 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: Misiek »

kmw pisze:
14 wrz 2024, 16:27
...
Spodziewam się wkońcu matrycowych reflektorów i fajnie jakby były tego samego kształtu co obecnie, jeśli by tak było, to pewnie z czasem pojawiłaby się możliwość wprogramowania ich do modeli sprzed liftingu.
Być może, ale niestety spodziewaj się kosmicznych, czytaj zaporowych cen, bo ktoś kiedyś pisał, że poliftowy reflektor kosztuje ponad 5 tys. Wydaje mi się także, że reflektory matrycowe, to nie tylko i wyłącznie kodowanie, a także i współpraca, sterowanie, z innym czujnikiem oświetlenia reagującym na różne sytuacje drogowe jak jadący pojazd przed nami, czy zbliżający się z naprzeciwka. Kiedyś oglądałem demo, czy test drogowy takich świateł i wyprawiały takie "cuda", że to na pewno musi mieć jakąś dodatkowa elektronikę sterującą i czujniki.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 300
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: S3ker »

Zawsze se możesz przerobić zderzak i kupić lampy z formentora nowego lub leona albo z tiguana czy kodiaqa i będziesz mieć matrixy, przecież to takie proste jest, zderzak customowy ci zrobi co 2 firma co się takimi rzeczami zajmuje
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

Awatar użytkownika
kmw
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 57 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: kmw »

Misiek pisze:
15 wrz 2024, 0:23
kmw pisze:
14 wrz 2024, 16:27
...
Spodziewam się wkońcu matrycowych reflektorów i fajnie jakby były tego samego kształtu co obecnie, jeśli by tak było, to pewnie z czasem pojawiłaby się możliwość wprogramowania ich do modeli sprzed liftingu.
Być może, ale niestety spodziewaj się kosmicznych, czytaj zaporowych cen, bo ktoś kiedyś pisał, że poliftowy reflektor kosztuje ponad 5 tys. Wydaje mi się także, że reflektory matrycowe, to nie tylko i wyłącznie kodowanie, a także i współpraca, sterowanie, z innym czujnikiem oświetlenia reagującym na różne sytuacje drogowe jak jadący pojazd przed nami, czy zbliżający się z naprzeciwka. Kiedyś oglądałem demo, czy test drogowy takich świateł i wyprawiały takie "cuda", że to na pewno musi mieć jakąś dodatkowa elektronikę sterującą i czujniki.
Matrycowe reflektory też są różne, bardziej i mniej zaawansowane, ale chyba większość opiera się na włączaniu i wyłączaniu odpowiednich segmentów diod LED, których może być od kilkunastu tysięcy na reflektor po kilka tysięcy w prostszych modelach, które zapewniają podstawowe wycinanie i takie właśnie są w tańszych modelach typu Karoq, Octavia, Formentor. To sterowanie odbywa się w module reflektora, a oczami tego systemu jest zazwyczaj tylko kamera w szybie, co większość Atek ma, bo np. Asystent Świateł Drogowych też działa z jej wykorzystaniem. Reszta to oprogramowanie tego i jakby to zrobili w Atece po FL, to byłaby większa szansa na przeszczep. Oczywiście może być tak, że będzie to inna, wydajniejsza kamera, może z większą rozdzielczością "patrzenia", może z wydajniejszym procesorem przetwarzającym dane, ale elektronika mimo braku liftingu też się zmienia w ostatnich modelach, np. obecnie nie ma żadnych problemów z błędami/zawieszaniem, czy muleniem na ekranie inforozrywki, wszystko działa sprawnie, odpala się momentalnie po włączeniu zapłonu, nawet kamera cofania jest dostępna około 2 sekundy po włączeniu zapłonu. Może to już przymiarki do liftingu i lamp matrycowych i może dlatego zrezygnowali z autopoziomowania reflektorów, bo matryce będą to robiły zapalając i gasząc kolejne segmenty bez sterowania mechanicznego soczewką :lol: to oczywiście żart i śmiech przez łzy, bo sam jestem dotknięty tym problemem.
A na poważnie, to w Formentorach była podobna akcja, tzn. bez liftingu, ale reflektory matrycowe wprowadzono dopiero po dłuższym okresie sprzedaży i są firmy, które do starszych modeli, gdzie matrixy nie były oferowane proponują ich montaż i wprogramowanie.
Za ten post autor kmw otrzymał podziękowanie:
Misiek (16 wrz 2024, 12:14)
Ocena: 4.76%

Tomek_KG
Posty: 29
Rejestracja: 01 sie 2024, 13:57
Lokalizacja: Gdańsk okolice
Samochód: Opel Meriva 2004 r.
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Przyszłość marki SEAT

Post autor: Tomek_KG »

Kurcze, by mogli już coś dać na tapetę odnośnie ewentualnego FL Ateci.
Póki jeszcze swojego nie mam - podobno produkowany właśnie w tym tygodniu.
Za ten post autor Tomek_KG otrzymał podziękowanie:
kmw (02 paź 2024, 11:01)
Ocena: 4.76%
Jest: Opel Meriva 1,4 90KM
Jest: Seat Ateca 1.5 TSI DSG Experience, Graphite Grey + dodatki.

ODPOWIEDZ